Auto do 8-10 tysiecy, tylko benzyna

10 Sty 2016, 19:15

Witam wszystkich.
Tak jak w temacie szukam auta za 8-10 tysięcy. Interesuja mnie auta tylko z silnikiem benzynowym, jeżdżę głównie po miescie, piec razy w tygodniu do pracy mam 5 km w jedna stronę do tego w weekend trasa max 2x60 km.
Autem będą jezdzily glownie dwie osoby (ja z żoną). Teraz jeżdżę Astra G jednak auto powoli rdzewieje i ma kolo innych mankamentów.
Fajnie by bylo znalezc cos z segmentu C lub D. Myslalem nad:
-Peugeot 307 (nie wiem jak z budżetem)
-Ford Focus mk1
-Citroen Xsara II
-VW Golf 4
-Toyota Corolla e12 (tez nie wiem czy 10 tys starczy)
Liczę na wasza pomoc bo ofert w internecie jest tak wiele ze ciężko sie odnalezc.
Pozdrawiam
mijasso93
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 09 03 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8v 75 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Sty 2016, 19:06

Odświeżam
mijasso93
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 09 03 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8v 75 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

21 Sty 2016, 23:15

Pomoże ktos?? Szukam kompaktu do 10 tysięcy.
mijasso93
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 09 03 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8v 75 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

21 Sty 2016, 23:44

Golf IV jak i alternatywnie Audi A3 8L (bo to ten sam samochód) warto..
silniki najlepiej 1,8 lub 1,8turbo, czasem dla lepszego stanu warto zejść rocznikiem i szukać spokojnie nawet 98r. albo dorzucić ciut gotówki
Do tego Skoda Octavia I też to samo ale wg mnie najlepiej zatrzymać się na tych dwóch kompaktach wyżej.

Dalej Focus I - też jest ok, w sumie taka dobra konkurencja dla tych aut VW.

Z francuskimi bywa różnie, może ktoś inny coś podpowie..ale wybrałbym raczej VW lub Forda, w VW jest dużo egzemplarzy do obejrzenia + multum części zamiennych, to chociażby powoduje że na prawdę warto przemyśleć, eksploatacja za pół darmo..bo można części tysiące powyszukiwać..
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Sty 2016, 05:46

Ford Focus 1.6
Citroen Xsara 1.6-2.0
Peugeot 406 1.8-2.0
Toyota Avensis 1.6, 1.8 110KM, 2.0 128KM
Mazda 323F 1.6 2.0
Mazda 626 2.0
Honda Accord VI 1.8 lub 2.0
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Sty 2016, 11:40

Audi A3 z tego co widzę to w tej cenie tylko początek produkcji, Golf 4 jest ok wcześniej mialem Golfa 3 i auto bezproblemowe, Citroen Xsara bardzo ladna linia nadwozia tylko jak to jest z ta elektryka i tylna belka?
Focus mocny kandydat, tylko czy Fordy nadają sie pod instalacje LPG?
Peugeot 307 i 406 o tych wiem najmniej, mógłby ktos przybliżyć ich wady i zalety?
A jak kwestia np Opla Vectry czy Lancii Lybra? Warto się rozejrzeć za nimi?
Honda Accord auto godne warte uwagi, pytanie jak z blachami i cenami czesci do tego auta?
mijasso93
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 09 03 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8v 75 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Napędy w pojazdach budowlanych
    Warunki panujące na budowach to spore wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i sprzętu. W eksploatowanych tam pojazdach szczególnie trudne zadanie mają układy napędowe. Muszą być odporne na wiele niekorzystnych czynników, ...

22 Sty 2016, 14:00

mijasso93 napisał(a):Audi A3 z tego co widzę to w tej cenie tylko początek produkcji,

Zgadza się te auta są cenione przez Polaków sam nie wiem za co (pewnie dlatego, że OOOO na grillu) ale są i to bardzo i uwaga bo te tańsze to głównie po młodych gniewnych albo już zajechane. Golf pod tym względem lepszy wybór ale i tak jest to praktycznie to samo co A3. Silniki 1,8 turbo to najlepsze jednostki ale mają sporo osprzętu droższego ale 1,8 125 KM 20V daje też sobie radę a jest prostszy. :ok:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Sty 2016, 16:42

Jeśli chodzi o silnik na pewno wolalbym zwykly bez turbiny itd.
A jak z tymi autami francuskimi? Jest ktos na forum kto mógłby pomoc, może jakiś użytkownik?
Audi A3 auto ladne ale mnie jakos mocno nie zachwyca, wiem ze Golf podobny ale linia nadwozia bardziej mi pasuje.
Ten silnik w Golfie, który wymieniles nadaje sie pod LPG?
A co powiecie Hondzie Civic 7?
mijasso93
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 09 03 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8v 75 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

22 Sty 2016, 17:33

Tak, 1,8 125 KM 20V nadają się pod LPG.
A dlaczego nie chcesz turbiny? Jeżeli kupisz zdrowy to problemów nie będzie to nie jest element który się sypie raz na pół roku, a różnica ogromna bo jak jest doładowanie to moment większy jeździ się inaczej.
Wg mnie 1,8 a 1,8T jeden pies..nie myśl że samo 1,8 jest jakieś mega tanie w utrzymaniu jak nie wiem 1,4...rozrządy i wiele różnych elementów, układ zapłonowy będzie zbliżone do wersji z turbo.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Sty 2016, 18:06

Civic VII będzie raczej w biedniejszej wersji, słabszy silnik, ew. 3d. 1.4 jest lekko słabawy w tej budzie, 1.6 i większe spokojnie sobie radzą. Auto bez jakichś większych wad, dobrze trzyma cenę.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Sty 2016, 18:20

Jesli chodzi o wersje 1.8T to właśnie jestem ciekaw jak koszty utrzymania. Ile mniej więcej taka turbina wytrzyma kilometrów? W wersji turbo jest kolo dwumasowe?
Powiedzcie jeszcze jak Pug 307, warto sie zainteresować?
Civic z tego co widziałem tez początek produkcji raczej w tej kwocie.
mijasso93
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 09 03 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8v 75 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

22 Sty 2016, 20:46

Jeśli chodzi o 1,8T to tragedii nie ma, turbina nie pada od tak..z dnia na dzień, to efekt złej eksploatacji i użytkowania auta..trzeba dać mu odpocząć, rozgrzać na początku, dobrze serwisować itd..nie powinno być problemów.
A sama turbina no to opcji jest wiele..kupno używanej w dobrym stanie takie same były przecież w Skodzie, Seacie tam gdzie silnik 1,8T także sporo ofert, można oddać do regeneracji lub zakupić dobrej klasy zamiennik.
Tak w 1,8T jest koło dwumasowe, także w razie wymiany sprzęgła - trzeba wymienic komplet najlepiej - koło dwumasowe, łożysko, docisk, tarcze..
Ale też dramatu nie ma ok 1000 zł kosztuje zestaw oryginalny LUK
Można kupić używane zestawy lub oddać do regeneracji ale w przypadku sprzęgieł raczej się tego nie poleca..

Ale to nie są najgorsze rzeczy..od tak nagle może paść przepływomierz..taka fajna elektroniczna zabawka - koszt nowej w ASO Bosch ok 700 zł..używane nie działają a zamienniki są dobre na miesiąc albo auto w ogóle nie jedzie na nich itd..
Rozrząd ok 450 (INA, Contitech) itd..
Także jeśli się porównuje do silnika 1,2 to różnica będzie ale z drugiej strony to nei jest 2,7 biturbo ani jakieś tam 4,2 V8 ani RS6 4,0 TFSI V8, także nie ma problemu ;)
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Sty 2016, 20:52

Polecam Vw Golfa IV super samochodzik oczywiście silniczek 1.6 i pięknie sie jeżdzi super sie prowadzi wygoda i komfort ttylko przy zakupie golfa nie oszczędzaj nie kupuj najtanszego za ok 5 tyś kup taki porządniejszy za ok 8 tyś

wersji 1.4 unikaj słaba jest i szybko uszczelka pod głowicą znika heh :mrgreen:
i leci olej
radziu0012
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 08 06 1998
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Opel
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

22 Sty 2016, 22:03

radziu0012 napisał(a):oczywiście silniczek 1.6 i pięknie sie jeżdzi super sie prowadzi wygoda i komfort

serio? :o
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Sty 2016, 22:10

W Golfie można polecić jeszcze 2.0 8v 115KM.
Co do Focusa to nie toleruje LPG, to duży - na tle VAG-a
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra