Auto Iveco 40c14 z 3 litrowym silnikiem z 2010 r. Kontener + winda

26 Sie 2019, 15:27

Jest lekko spieniony ale to tak po dłuższej jeździe.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sie 2019, 18:51

wygląda to na jakąś nieczelność i jakby pompa pobierała powietrze
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Sie 2019, 08:49

Był leciutko poluzowany przewód doprowadzający olej. Mam zamiar wymienić olej z układu wspomagania. Czy olej o specyfikacji Elf Elfmat G3 będzie odpowiedni?
Taki mnie proponują w sklepie.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2019, 10:03

Skoro w sklepie taki proponują to widocznie nadaje sie do Twojego auta
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Sie 2019, 14:55

Ciągnę dalej temat. Czy można jakoś zdiagnozować zużycie podpór wału przekazującego moc do dyferencjału? Jest to moje pierwsze auto z napędem na tył i dlatego pytam.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sie 2019, 15:03

Niech ktoś wlezie pod auto a drugi do auta,
-odpalić
-wrzucić bieg
-hamulec do podłogi
Wahlowac powoli sprzeglem aby wywołać naprężenia, zużyta podpore od razu bedzie widać ze ma luzu duże
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Wrz 2019, 07:49

Witam jeszcze raz :),
Wszystko wykonałem według Waszych porad, bardzo zależało mnie na tym by zrobić to samemu. Jest satysfakcja! 8) Zauważyłem też że w sklepach motoryzacyjnych nie zawsze sprzedają to co potrzeba, z linkami od biegów trafili za trzecim razem.
Wielkie dzięki za porady.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

14 Wrz 2019, 16:11

no niestety różnie to bywa, nawet w ASO po numerze VIN można dostać coś co nie pasuje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Paź 2019, 12:47

Witam jeszcze raz.
Tematu Iveco, ciąg dalszy.
Mam pytanie odnośnie spalania paliwa. Zrobiłem tym autem ponad 2000 tyś. km. Na pełnym zbiorniku nie tankowanym pod sam korek przejadę jakieś 800 km z prędkością 90 - 100 km z włączonym tempomatem oraz z załadowaną paką o wadze 500- 700 kg.
Pokładowy komputerek pokazuje zużycie na poziomie 12 - 13 L/100 km. po autostradzie. Dodam że auto jest na bliźniakach. Co do kontenera to jest on wysoki jakieś 2.40 do góry i ponad 4m długi, posiadam też owiewkę na dachu kabiny.
Mam wrażenie że trochę to jest na wyrost. Leję tylko V Power shell-owski.
Czy to jest akceptowalne spalanie, czy również można to jakoś regulować?
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

01 Paź 2019, 12:51

Normalne spalanie a v powery i inne bajery to ściema nie warta przeplacania
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Paź 2019, 16:24

Tak jak pisze @Kao lej normalne paliwo a od czasu do czasu dodaj do niego jakiś dobry specyfik i wyjdzie taniej a nie wiem czy nie lepiej niż samo paliwo V-Power.

Spalanie można zmniejszyć jak jedziesz w trasie gdzie masz często jakieś górki wtedy podjeżdżając pod nią warto wyłączyć tempomat żeby zaoszczędzić trochę. Wprawny kierowca może w ten sposób przy takim spalaniu zaoszczędzić 0,5 - 1litra na 100km. Wjeżdżając pod górę w zależności od nachylenia lekko zwalniasz np. jadąc 90km/h na wierzchołku powinieneś osiągnąć około 80km/h później jadąc z górki wracasz do zadanej prędkości i ponownie włączasz tempomat jak masz dalej w miarę płasko.

W nowych dużych ciężarówkach masz tempomaty z topografią terenu i jak jedziesz w trybie EKO robią to w ten sposób komputer oblicza na ile podczas podjazdu może wytracić prędkość żeby ponownie ją nabrać przed kolejnym wzniesieniem :) Bardzo fajna opcja oczywiście można ją wyłączyć i wrócić szybko do normalnego tempomatu lub przejąć samemu kontrolę na prędkością.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Paź 2019, 08:06

Wielkie dzięki za rady oraz za chęć dzielenia się wiedzą.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich. :)
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lis 2019, 16:47

Wracam do tematu, śmigając bez tempomatu można zaoszczędzić sporo procent paliwa w zbiorniku. Zrobiłem następne kilka tysięcy km tym autem, testowałem to na rożne sposoby. Topografia terenu ma bardzo duże znaczenie. Tak jak powiedział Cichy77 trzeba nabyć wprawy. W skali roku da to nam sporo oszczędności i wcale nie będziemy zawalidrogą podczas jazdy :D
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lis 2019, 19:52

nomad napisał(a): W skali roku da to nam sporo oszczędności i wcale nie będziemy zawalidrogą podczas jazdy
Dokładnie ale jak sam napisałeś potrzebna jest tu wprawa.

Przykładowo jadąc w trasę w jedną stronę możemy zużyć więcej paliwa niż jadąc z powrotem taką samą trasą i obciążeniem samochodu :) Raz to to że pogoda może być gorsza i deszcz co zwiększa opory toczenia, wiatr w przeciwną stronę tez nie jest mile widziany, alej mają znaczenie wzniesienia itd. Można by tu się jeszcze rozpisać... :mrgreen:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

08 Sty 2020, 20:05

Ma ktoś może jakiś sprawdzony patent na zatrzaśniętą klapę silnika? Wyjmowałem akumulator który był używany do rozruchu innej maszyny, kiedy już uruchomiłem wózek widłowy, szczęśliwy włożyłem z powrotem ten akumulator do Iveco. Akumulator się rozładował, auto stało przez kilka dni na mrozie. Zerwała się chyba linka od klapy i nie mogę jej otworzyć by naładować akumulator. Także auto stoi pozbawione prądu na nieutwardzonym gruncie z zatrzaśniętą klapą. Próbowałem naciskać maskę tak maksymalne ale nic to nie daje. Czy jest jakiś przyrząd do otwierania tego typu rzeczy, czy trzeba wzywać serwis?
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna