Auto Iveco 40c14 z 3 litrowym silnikiem z 2010 r. Kontener + winda

14 Sie 2019, 09:20

Witam wszystkich :)
Przeczytałem Wasz poradnik dotyczący stosowania oleju i przyznam że jestem w rozterce. Czy może ktoś mnie doradzić jaki olej zastosować do wyżej wymienionej marki auta?
Skłaniam się do 5w30 ACEA A1 ale nie mam pewności.
Poza tym nie mam instrukcji użytkownika, gdzieś przepadła i dlatego pytam.
Jeżeli był gdzieś ten temat poruszony to proszę o doklejenie topiku do tematu.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sie 2019, 17:33

5w30 jest ok ale ACEA dla Twojego silnika to C2
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10554
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

15 Sie 2019, 20:22

Wielkie dzięki :) Podciągnę temat. Czy ktoś orientuje się jaka jest ilość oleju potrzebna do zalania skrzyni biegów? Skrzynia jest manualna, tak mniej więcej.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sie 2019, 21:49

Poszukaj tutaj
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 1185
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Sie 2019, 15:02

Dziękuję za pomoc. :) Mam jeszcze jeden mały dylemat z filtrem paliwa, właściwie z obudową filtra. Na dolnej części obudowy jest wskazówka by dokręcać wieczko z siłą 3 do 5 niutonometrów. Próbowałem odkręcić wieko by wymienić wkład ale nijak to szło, miałem wrażenie że zniszczę obudowę z powodu naprężeń. Używałem dedykowanego klucza paskowego ,, opaska syntetyczna + dźwignia ''
Czy zna może ktoś jakiś patent by to odkręcić nie uszkadzając obudowy?
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sie 2019, 15:26

Śmiało i pójdzie, pokaz zdjęcie tego filtra?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10554
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Kangoo Z.E. concept - elektryczny miejski show car Renault Kangoo Z.E. concept - elektryczny miejski show car
    Renault jest pionierem i liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie, m.in. dzięki Kangoo Z.E., które jest wiodącym modelem w tym segmencie. Show car Kangoo Z.E. Concept zapowiada atletyczny ...
    Honda Clarity - najlepszy zasięg bez silnika spalinowego Honda Clarity - najlepszy zasięg bez silnika spalinowego
    Według oficjalnych pomiarów dokonanych przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) w USA, Honda Clarity Fuel Cell oferuje zasięg 589 kilometrów oraz zużycie paliwa wodorowego na poziomie 28.9 km/l, co w przeliczeniu ...

  • 16 Sie 2019, 16:45

    Auto Iveco 40c14 z 3 litrowym silnikiem z 2010 r. Kontener + winda Fotka jest z internetu, ale jest to dokładnie ten sam filtr.
    nomad
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 21
    Zdjęcia: 2
    Prawo jazdy: 12 04 2007
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
    Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna

    16 Sie 2019, 16:53

    Najlepiej go sobie wymontuj i na imadle, będzie wygodniej, a jak sie boisz ze uszkodzisz to daj dla mechanika, wymiana filtra drogo Cie nie wyniesie
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10554
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    16 Sie 2019, 21:26

    Wszystko gra, poradziłem sobie z kluczem i imadłem. Potrzeba było solidnego unieruchomienia obudowy. :)
    nomad
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 21
    Zdjęcia: 2
    Prawo jazdy: 12 04 2007
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
    Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna

    16 Sie 2019, 21:49

    No i super że sobie poradziles, brawo :ok:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10554
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    18 Sie 2019, 20:18

    O to właśnie chodzi by samemu w miarę możliwości móc pewne rzeczy przy aucie zrobić. :) Ciągnę dalej temat. Postanowiłem wymienić linki łączące wybierak ze skrzynią, moje pytanie jest następujące: czy te linki trzeba regulować, czy jednak wystarczy tylko założyć? Jest to kompletny zestaw linek.
    Auto Iveco 40c14 z 3 litrowym silnikiem z 2010 r. Kontener + winda
    nomad
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 21
    Zdjęcia: 2
    Prawo jazdy: 12 04 2007
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
    Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna

    18 Sie 2019, 20:43

    Linki nie są regulowane, zakładasz i działa
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10554
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    18 Sie 2019, 22:08

    Dziękuję za odpowiedź :)
    nomad
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 21
    Zdjęcia: 2
    Prawo jazdy: 12 04 2007
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
    Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Sie 2019, 15:34

    Mam jeszcze jedno pytanie. Dokładnie chodzi o zbiorniczek oleju od wspomagania kierownicy, moje pytanie jest następujące: Czy to jest normalna sytuacja kiedy część oleju wypływa poprzez odpowietrznik w korku? Nie jest to dużo ale jednak wypływa. :shock:
    nomad
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 21
    Zdjęcia: 2
    Prawo jazdy: 12 04 2007
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
    Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Sie 2019, 15:52

    Nie jest to normalne, chyba że masz go wlane za dużo, jak pojezdzisz chwilę i odkręcisz korek to płyn nie jest spieniony?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10554
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D