Auto Iveco 40c14 z 3 litrowym silnikiem z 2010 r. Kontener + winda

08 Sty 2020, 20:31

Jak zdemontujesz atrapę to i otworzysz maskę, na takie sytuacje nie ma lekarstwam trzeba iść na żywioł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16210
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Sty 2020, 21:06

Dziękuję za odpowiedź, przy wolnej chwili niezwłocznie się do tego zabiorę. Dam znać jak poszło.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sty 2020, 13:25

nomad napisał(a):Zerwała się chyba linka od klapy i nie mogę jej otworzyć
Skąd wiesz że się zerwała? Lekko chodzi? Jak tak to sprawdź bo może tylko mocowanie jej we wnętrzu puściło.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

11 Sty 2020, 21:09

Uporałem się z tym, pomógł telefon do przyjaciela. Obudowa linki wypadła z gniazda ale koniec linki nadal trzymał mechanizm, przy samym trzpieniu. Od strony dźwigni nie można było pociągnąć za linkę ponieważ wszystko to było zatopione w jakiejś izolacji, nie chciałem tego rwać. Przepiłowałem trzpień czyli zwykły bolec z plastikową nasadką. Kolega mnie to zespawał, wyszlifował i jest jak nowy.
Prostownik ładuje akumulator za kilka godzin auto będę mógł odpalić.
Mała sprawa a ile trzeba się namordować. :evil:
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sty 2020, 13:53

nomad napisał(a):Mała sprawa a ile trzeba się namordować.
Niestety czasem tak jest, a w coraz nowszych autach jest z tym coraz gorzej.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

08 Cze 2020, 13:51

Podbiję jeszcze temat, chodzi mnie po głowie by zamontować poduszki na tył do auta. Cena zestawu to jakieś 1600 zł. w bogatszej wersji.
Czy takie poduszki dedykowane do Iveco naprawdę poprawiają komfort jazdy oraz bezpieczeństwo jazdy jak to zachwala producent? Mówimy tutaj o aucie 3.5 DMC.
Może ma ktoś jakieś doświadczenie z podobnym zagadnieniem i z chęcią podzieli się refleksjami?
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2020, 15:39

Na pewno poprawiają stabilność pojazdu po załadowaniu na maksa i samochód nie ma takiej tendencji do bujania jak przy zwykłym zawieszeniu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Cze 2020, 14:35

Dziękuję za odpowiedź, jak to zamontuję to podzielę się spostrzeżeniami.

Póki co pozdro dla wszystkich. :)
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

03 Sie 2021, 20:05

Cześć wszystkim, jakiś czas temu poduszki zostały zamontowane. Komfort jazdy jest o niebo lepszy, bardzo mocno poprawiła się stabilizacja jazdy :) .na ostrych zakrętach oraz nachylonych podjazdach. Sprężarka została zamontowana za fotelem z możliwością wyjęcia i dopompowania koła.

Auto Iveco 40c14 z 3 litrowym silnikiem z 2010 r. Kontener + winda


Auto Iveco 40c14 z 3 litrowym silnikiem z 2010 r. Kontener + winda
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

30 Paź 2021, 19:33

Dobry wieczór,
Podbije jeszcze temat. Zmieniłem sprzęgło oraz koło dwu-masowe jak i wyprzęgnik. Wszystko wydaje się być OK. Jednak na biegu jałowym słychać jakby gwizd lub coś w ten deseń. Została przeprowadzona inspekcja, która nie wykazała tarć czy szorowań całego mechanizmu, żadnych opiłków. Sprzęgło oraz koło dwu-masowe jest oryginalne. Nie mam idei co z tym dalej robić.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

30 Paź 2021, 19:48

jak gwizd to moze byc turbo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16210
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Paź 2021, 18:12

Chyba jednak nie, ponieważ kiedy wcisnę pedał sprzęgła- to gwizd zanika.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

31 Paź 2021, 18:17

To ja też nie mam idei w takim wypadku.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16210
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Lis 2022, 22:29

Cześć,
odświeżę temat. Od czasu do czasu zapala się w czasie jazdy a później gaśnie, kontrolka bursztynowa EOBD / MIL . Czy może ktoś miał podobny problem?
Auto nie traci mocy i nie zauważyłem większego zużycia paliwa.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sie 2023, 12:58

Hey wszystkim, czuję się zobligowany napisać nieco o tej kontrolce silnika (patrz post wyżej) już jakiś czas temu to zostało naprawione. Przyczyną tej sytuacji było uszkodzenie rurki od pomiaru ciśnienia spalin przy filtrze DPF, padła chyba ze starości. Trzeba było wymienić dwie. Dodatkowo czujnik pomiaru różnicy ciśnień przy DPF też odmówił działania, pokazywał ujemne wartości a powinien pokazywać wartość na plus. Nowy czujnik trzeba też zaprogramować do wartości fabrycznych. Warto powiedzieć że przy uszkodzonej wiązce kabli wyskakuje identyczny błąd lub błędy.
Póki co pozdro wszystkim. :)
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna