Auto na autostrady ok.20 tys. zł

26 Paź 2019, 18:04

Dzień dobry,

piszę do Was ponieważ nadchodzi pora abym kupił sobie nowy samochód - obecnie jeżdżę golfem 1.8 125km.
Mój budżet wynosi 15-20 tys. zł, maks 25-26 tys. ,ale...
Chciałbym samochód komfortowy w podróżach autostradami (dziennie ok. 90-100 km), tzn. powinien być bardzo dobrze wyciszony przy tych
140 km/h lub/i mieć stosunkowo niskie obroty przy tej prędkości.
Spodobał mi się koncept auta z napędem 4x4 i byłoby super, gdyby coś takiego było w tej cenie, bo większa pewność prowadzenia.
A już byłoby "miodzio" gdyby do tego miał niezawodny automat, bo będę jeździł też sporo po mieście - ale wiem, że będzie trudno, więc nie będę już tego wymagał (chyba, że to wszystko jakimś cudem styknie).
Z typów nadwozia to wszystkie, oprócz kombi i jakiś "typowo azjatyckich" terenówek, czyli małe, wysokie i przechylające się.

Co do samego zakupu to przymierzam się na teraz, ale jeśli jest jakaś szczególnie korzystna pora do zakupu auta to proszę powiedzcie i wtedy jakoś się dopasuję/poczekam.
A jeszcze kwestia budżetu, jeżeli coś z tymi wszystkimi wymaganiami się znajdzie to świetnie, ale jeżeli za mały budżet to proszę powiedzcie ile trzeba dopłacić ( oczywiście w granicach rozsądku) do sensownych modeli.

Z góry dzięki za odpowiedzi i propozycje.
Themady62
Nowicjusz
 
Posty: 18
0

26 Paź 2019, 19:32

Themady62 napisał(a):powinien być bardzo dobrze wyciszony przy tych
140 km/h lub/i mieć stosunkowo niskie obroty przy tej prędkości.
Spodobał mi się koncept auta z napędem 4x4 i byłoby super, gdyby coś takiego było w tej cenie, bo większa pewność prowadzenia.
A już byłoby "miodzio" gdyby do tego miał niezawodny automat, bo będę jeździł też sporo po mieście - ale wiem, że będzie trudno, więc nie będę już tego wymagał (chyba, że to wszystko jakimś cudem styknie).


4x4 uważam za zbędny wymóg, gdyż bardzo ograniczy wybór auta.
Piszesz, że będziesz robił 100km dziennie, ile z tego będzie po mieście, a ile na autostradzie?
Teoretycznie każdy diesel o pojemności min. 2.0 i 6-biegowej skrzyni będzie godny polecenia np.
Mondeo Mk4 2.0 TDCI (za około 25 tys.)
Citroen C5 2.0 HDI (za 25 tys.)
Laguna 2.0 dCi (za 25 tys.)
Peugeot 407 2.0 HDI (do 20 tys.)

Lepsze wyciszenie będziesz miał w klasie wyższej np.
Audi A4B6/B7 1.9TDI
Mercedes E220/E270CDI (W211) - tutaj sprawdzone 5-biegowe automaty
Volvo S60 2.4 D5
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

26 Paź 2019, 20:39

Co do tego to 100km w trasie + kilkanaście w mieście.
A mój błąd. Zapomniałem dodać, że wolałbym benzynę, którą będzie można później "zagazować", żeby obniżyć koszty.
Do tego nie mam pewności co do diesli przez większy koszt ewentualnych napraw.
Themady62
Nowicjusz
 
Posty: 18
0

27 Paź 2019, 20:16

Żaden samochód w takim budżecie nie będzie nadawał się na autostrady i trzeba to napisać wprost. Większość tych polecanych aut jest już wyeksploatowana i wymaga dużego wkładu finansowego, żeby można było spokojnie poruszać się tym z większą prędkością. Znalezienie dobrego egzemplarza będzie bardzo trudne.
kogi
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 7- 0- 0
Auto: KIA SPORTAGE
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016
0

28 Paź 2019, 14:06

Dzięki za kolejną opinię.
Ile w takim razie trzeba dorzucić i na jakie samochody zwracać uwagę, żeby były już w miarę komfortowe na autostradę (oczywiście chodzi o auta na benzynę,w których też można by było bez problemu zamontować LPG) ?
Themady62
Nowicjusz
 
Posty: 18
0

28 Paź 2019, 17:34

kogi napisał(a):Większość tych polecanych aut jest już wyeksploatowana i wymaga dużego wkładu finansowego, żeby można było spokojnie poruszać się tym z większą prędkością.


Ciekawą opinia. Miałem prawie 20-letniego Mercedesa W210, którym bezawaryjne robiłem ponad 30 tys.km rocznie (głównie autostrady i trasy). Teraz mam 17-letnie Volvo, którym jeżdżę mniej, ale też głównie trasy. Jeśli auto jest zadbane i zrobisz pakiet startowy, naprawisz auto na bieżąco to możesz nim jeździć dużo. Fakt, pakiet startowy do dość nowoczesnego diesla będzie trochę kosztował.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

29 Paź 2019, 19:48

Czyli ten mercedes w210 jest godny polecenia (wyciszone i nie piłujące obrotami), w takim razie jakie silniki benzynowe będą najmniej awaryjne ?

Z podanych propozycji zainteresowały mnie też:
-Ford Mondeo mk4
-Mercedes w211
-Volvo s60(bardzo fajne, ale nie wiem jak z awaryjnością)
-no i może te Audi a4 ale nie wiem, którą gen. wybrać czy starszą i lepiej wyposażoną czy można ryzykować tą nowszą

,dlatego prosiłbym o podanie polecanych (bezproblemowych) silników benzynowych, które ewentualnie będzie można zagazować.
Themady62
Nowicjusz
 
Posty: 18
0

30 Paź 2019, 13:40

Zapomnij o W210 chyba, że masz cierpliwość do szukania (większość jest już tak pordzewiała, że zdezintegruje się przy silniejszym wietrze). Poza tym jest drogie w utrzymaniu (wiem, bo miałem). Fakt faktem, że na trasy było bardzo wygodne.

Mondeo mk4 - nie ma bezproblemowych benzyniaków do LPG.
C5 - 2.0 140KM - dobry do gazu
S60 - 2.4 140/170KM - dobry do gazu. Awaryjność jak we wszystkim: jak dbasz tak masz. Ale motor 2.4 jest w zasadzie idioto-odporny.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007
0

30 Paź 2019, 16:41

W210 drogi w utrzymaniu? :shock: może V8.
Mam S60 i to jest znacząco droższe w utrzymaniu auto od W210.

Jeśli bierzesz pod uwagę Volvo to warto rozważyć trzy modele o bliźniaczej konstrukcji: S60, S80 i V70. Jak kolega wyżej wspomniał najpewniejszy jest 2.4 140/170, ale nie skreślałbym też 2.0T 180KM. Co do skrzyni teoretycznie pewniejszy jest manual, ale w razie konieczności wymiany sprzęgła i dwumasy koszty będą wysokie. Jeśli automat to tylko z udokumentowaną wymianą oleju w skrzyni i sprawdzeniu podczas dłuższej jazdy próbnej.
Na Twoim miejscu poszukałbym S60 2.4 140KM w manuału z roczników 2004+, jest tego trochę z polskiego salonu i w nienajgorszym stanie (na pewno w lepszym niż zmęczone auta z zachodu).

Inne benzyniaki:
Audi A4 B6 1.8 T - tutaj raczej tylko manual
Peugeot 407 2.0 lub Citroen C5 II 2.0
Renault Laguna III 2.0
Honda Accord VIII 2.0/2.4
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

30 Paź 2019, 18:42

Dzięki za kolejne odpowiedzi.

Teraz moja lista preferowanych samochodów się zmieniła:
-Volvo S60/S80 (czy można przy tym budżecie szukać s80 czy lepiej skupić się na s60? )

- Audi A4 (czy wszystko w porządku z silnikami benzynowymi, tzn. te fsi czy tsi czy jak im tam, bo kiedyś coś czytałem, że pierwsze nowej generacji i niedopracowane, a przez to się psują? I jak u nich z automatami, dadzą radę czy też niedopracowane i studnia bez dna? )

- Honda Accord VIII ( tu jeszcze większe zaskoczenie, że przy tym budżecie jest takie auto w zasięgu. a jak z skrzyniami ręczna czy automat? jak z wyciszeniem na autostradzie? coś kiedyś słyszałem, że elektryka gra po swojemu)

Przepraszam za to dociekanie o automaty, ale nie ukrywam, że byłoby mi o wiele wygodniej (na pewno w mieście).

A co ze wspomnianym wcześniej W211 w benzynie (i może w automacie) ?
Themady62
Nowicjusz
 
Posty: 18
0

30 Paź 2019, 23:11

FSI, TFSI do gazu tak srednio sie nadaja wiec mozesz odpuscic
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

30 Paź 2019, 23:24

W A4 warto szukać np 2,4, lepsza kultura pracy niż wyjące turbo r4
A co do FSI/TFSI to w A4 B6 (a na nowszą generację B7 brak kasy) masz tylko 2,0 FSI 150, także większość to mpi.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

31 Paź 2019, 16:33

I z tego co widzę 2.4 ma 6-biegową skrzynię, więc sprawdzi się na autostradzie. Automat to multitronic, więc przy tych przebiegach i wieku nie polecam.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

31 Paź 2019, 22:35

Dzięki za kolejne porady.

Pionek napisał(a):W A4 warto szukać np 2,4, lepsza kultura pracy niż wyjące turbo r4
A co do FSI/TFSI to w A4 B6 (a na nowszą generację B7 brak kasy) masz tylko 2,0 FSI 150, także większość to mpi.

Jeżeli z tych roczników, to można pokusić się o A6 C5?
Co do tych A4 B7 przepatrując ogłoszenia jest ich dość sporo, więc może coś da sie znależć czy w tym budżecie to składaki i powypadkowe (jak tak to od ilu zaczynają się sensowne) ?

O te Audi pytam z ciekawości, bo bardziej przykuły moją uwagę te dwa pozostałe,tzn.
-Volvo S60 vs S80
-Honda Accord VIII
i dlatego chciałbym poznać Wasze opinie na ich temat zanim zanurkuje na dedykowane fora, gdzie mogą znaleźć się też tacy co będą chcieli je wcisnąć nawet, jeżeli mają jakieś poważniejsze wady, byle tylko kupić to co oni.
Themady62
Nowicjusz
 
Posty: 18
0

01 Lis 2019, 11:53

Accord VIII za 20k?

Za tyle to dobrą VII może być problem znaleźć
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0