Auto od handlarza

10 Lut 2015, 02:08

Witam,

Mam możliwość zakupu samochodu używanego od firmy. Auto zostało sprowadzone z Niemiec. Właściciel firmy posiada umowę niemiecką kupna-sprzedaży pomiędzy poprzednim właścicielem, a jego firmą, innymi słowy wg umowy ostatni właściciel - Niemiec jest sprzadającym, zaś jego firma kupującym (pieczątka), jednak oczywiście nie jestem w stanie zweryfikować czy ta umowa jest autentyczna. Właściciel firmy oferuje mi Fakturę VAT-marża przy zakupie.

Moje pytanie jest jaka jest potencjalna moja odpowiedzialność w przypadku gdy kontrola krzyżowa urzędu celnego wykaże, że Niemka nie sprzedała jednak tego samochodu jemu a jakiemuś innemu pośrednikowi?

Ewentualnie, jak zweryfikować, że wszystkie dokumenty brzydko mówiąc trzymają się kupy?

Czytając coś takiego:
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/nie-podpisuj-umowy-na-niemca/w1sw5
to mam pewne obawy ale w mojej konkretnej sytuacji to nie ja bede widniec jako kupujacy tylko jego firma.
doompie
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Nissan Primera P11.144

15 Lut 2015, 22:46

Jeżeli auto nie jest w bazie aut skradzionych, to nie ma się co przejmować. Nikt nie będzie sprawdzał komu kto sprzedał samochód. Liczą się papiery.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulator zimą
    Śnieg, ostry mróz… jednym słowem zima – to czas, kiedy nawet najlepsze akumulatory potrafią zawieść i spowodować, iż nasz samochód w pewnym momencie po prostu nie odpali. Co robi wtedy kierowca? ...
    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...