Bardzo dobry olej i wyjątkowo tani

06 Mar 2021, 21:54

yeti65 napisał(a):A ja się zastanawiam nad Mannolem, do dieselka w Courierze. Cena atrakcyjna, a do tego spełnia aprobatę forda WSS-M2C950-A.
Wszystko ok, aprobata prawidłowa, tylko dlaczego mając nowe porządne auto za jakieś 70tys zł idziesz po takiej taniości wybierając olej? To tak, jakby księżniczkę karmić surowymi kartoflami. Różnica w cenach olejów danej specyfikacji to jakieś 10 złotych na litrze i moim zdaniem warto to dołożyć i wziąć coś przynajmniej teoretycznie pewniejszego.
Ja owszem, też się nad Mannolem zastanawiam, ale jak mówię, po płukance przejściowo na kilka-kilkanaście godzin pracy silnika. A potem - odwrotnie niż Ty - auta mam 2 małe, niedrogie ok 20-letnie, ale nie żałuję im.
Shell słynie z bazy GTL oraz dobrej jakości paliw i olejów, w którą ciągle inwestuje, Fuchs ma bardzo dobre doradztwo i również jakąś renomę, Mobil także ma renomę (tyle że doradztwo kiepskie).
[link do oferty na Allegro wygasł]
https://www.shell-livedocs.com/data/pub ... 73b65f.pdf
https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-super ... owy-5.html
grzesbeton
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Kraków/Leszno
Prawo jazdy: 10 07 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini One R50, Ford Ka
Silnik: 1,6 90KM, 1,3 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Mar 2021, 22:31

PhantomASA1 napisał(a):SHELLA z linku(Helix 5W40) zauważyłem pewną ciekawą rzecz,piszą,że ten olej ma własności zapobiegające spalaniu stukowemu w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim,mnie coś się nie zgadza,gdyż on ma b.wysoki TBN(12.7)
Gdzie przeczytałeś te informacje? Bo ja nie widzę ich ani w karcie danych, ani na stronie producenta - nie ma o stukowym, nie ma o TBN. Nie przeczytałeś tego przy innym oleju przez pomyłkę? Chyba że źle szukałem.

PhantomASA1 napisał(a):.Jaki masz silnik w Fordzie?
We Fordzie mam silnik 1.3L HCS EF (60KM). Nie jest to oryginalny egzemplarz chociaż jest taki sam, była przekładka. Mechanicy wlali Lotos półsyntetyk 10W-40, ale to się zdaje być już totalnym nieporozumieniem dla Fordów.

PhantomASA1 napisał(a):Mannol to oleje wysokiej jakości
Hmm... no nie wiem... chociaż API SN dla benzyny jest, trzeba przyznać (mówię o tym do mojego, nie o tym do Couriera kolegi Yeti).

PhantomASA1 napisał(a):Yeti kroczysz drogą właściwą
No właśnie, kroczy drogą właściwą, bo zwraca uwagę na WSS. Chwalisz go, a sam robisz na przekór :)))
grzesbeton
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Kraków/Leszno
Prawo jazdy: 10 07 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini One R50, Ford Ka
Silnik: 1,6 90KM, 1,3 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Mar 2021, 02:26

grzesbeton napisał(a):one wszystkie w związku z A5/B5 posiadają znacznie niższą lep. kin. niż oleje 5W-30 z A3/B3. Kieruję to także do kolegi Silu, który najpierw napisał "mieści sie w widełkach to sie mieści i tyle", po czym wziął był i zamilkł.
Przecież zestawiasz teraz dwie różne normy, nie ma tu porównania. Ty pisałeś o różnicy lepkości w obrębie widełek tej samej normy, bodajże A3/B4.

Ale nawet jeżeli, książka do mojej 2.3T podaje lepkość 5W30 z normą A3/B4 lub A5/B5. Wg. tego co wtedy pisałeś, albo zatrę silnik, albo zaleję miód wielkokwiatowy. Nie, obojętnie czy to górna, czy dolna granica, czy sam środek widełek danej klasy lepkości, jeżeli użyję oleju wg zaleceń producenta, silnikowi nic nie będzie.

grzesbeton napisał(a):Gdzie przeczytałeś te informacje? Bo ja nie widzę ich ani w karcie danych, ani na stronie producenta - nie ma o stukowym, nie ma o TBN
po pierwsze norma SN+, nowoczesna receptura do uturbionych jednostek z bezpośrednim wtryskiem, z nowoczesnym pakietem wspomagającym anty lspi. Po drugie są analizy tego oleju, ma faktycznie wysoki TBN. Ogólnie bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
Silu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Auto: E46, CX-7
Silnik: M54, 2.3 Tubo DISI
Paliwo: Benzyna

07 Mar 2021, 11:13

Trzeba wpisać Shell Helix ultra 5w40 tbn 12.7,inaczej TBN tego oleju nie znajdzie,natomiast o przeciwdziałaniu spalaniu stukowemu tego oleju piszą w tym linku,który podałeś.Piszesz,że warto dołożyć i kupić olej renomowanego producenta,czyli wychodzisz z założenia,że renomowany producent będzie miał w cenie ciut wyższej lepszy olej?!Według mnie może,ale olej mineralny o gorszych własnościach.Rynek rządzi się swoimi prawami,po kasę wydaną na reklamy,marketing trzeba głębiej sięgnać do kieszeni uzytkowników,poza tym za sam znaczek firmy trzeba zapłacić.Podaj mi olej np.Motula o 10 zł droższy na bańce 5 litrowej,porównamy parametry,podaję producenta,który w Polsce cieszy się największym uznaniem i wzięciem(dane z przeprowadzonej ankiety wśród polskich kierowców.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Mar 2021, 11:30

grzesbeton napisał(a):Wszystko ok, aprobata prawidłowa, tylko dlaczego mając nowe porządne auto za jakieś 70tys zł idziesz po takiej taniości wybierając olej? To tak, jakby księżniczkę karmić surowymi kartoflami. Różnica w cenach olejów danej specyfikacji to jakieś 10 złotych na litrze i moim zdaniem warto to dołożyć i wziąć coś przynajmniej teoretycznie pewniejszego.

Różnica nie jest bardzo duża, ale jednak spora. Nie zamierzam(żona) jeździć na jednym oleju dłużej niż 15tys km, ale że to nowoczesny diesel z czujnikiem gęstości oleju, to całkiem możliwe, że będzie się domagał wymiany poniżej 10 tys km, więc chcę od razu zalać właściwy (dobry, ale bez fajerwerków) olej w przystępnej cenie.

Silu napisał(a):Ale nawet jeżeli, książka do mojej 2.3T podaje lepkość 5W30 z normą A3/B4 lub A5/B5. Wg. tego co wtedy pisałeś, albo zatrę silnik, albo zaleję miód wielkokwiatowy.

Do swoich benzyniaków(teraz Outlander, przedtem Lancer), leję olej Valvoline A3/B3 około 100zł za 5l i nie ma żadnych problemów. Co prawda, używam aut do 100tys km, więc pewnie i na rzepakowym te benzyniaki mitsu przejechały by te 100tys km :lol:
Wychodzę z założenia, że lepiej jest lać mniej markowy(tańszy) olej i zmieniać cześciej, niż lać droższy na dłuższy okres.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2021, 11:45

Napisałem,że YETI kroczy właściwą drogą,gdyż myśli o dotarciu silnika,3000 km i olej out,jak na razie znam drugiego Gościa,który podejdzie inteligentnie do tematu.Jak ważne jest dotarcie silnika wprost z salonu?Gdy radzę to znajomym w analogicznych przypadkach tylko jeden wziął sobie do serca takie podejscie,reszta pukała się po głowie.Najlepiej pierwsza jazda dłuższa trasa,delikatnie,latem gdy jest chłodno,czyli nocą,jesienią i zimą pora bez znaczenia,ale nalepiej dłuższa trasa od razu.Yeti,nie zapomnij równiez o oleju w skrzyni biegów,w tym wypadku 5000 km wystarczy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Mar 2021, 11:49

W skrzyni nie wymieniam, niech sobie nowy właściciel po 100tys km wymieni :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2021, 13:18

Silnik wytrzyma tyle też bez wymiany oleju:)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Mar 2021, 19:18

Silu napisał(a):po pierwsze norma SN+, nowoczesna receptura do uturbionych jednostek z bezpośrednim wtryskiem, z nowoczesnym pakietem wspomagającym anty lspi.
ok, nie zajarzyłem, dla mnie LSPI to był samozapłon na niskich obrotach, nie skojarzyłem ze stukowym, choć wiedziałem co SNplus znaczy.

Silu napisał(a):Wg. tego co wtedy pisałeś, albo zatrę silnik, albo zaleję miód wielkokwiatowy.
Sprostowałem wtedy, że przesadziłem.
Teraz natomiast odniosłem się do Twojego szerzej rozumianego stwierdzenia o liczbie SAE jako rzekomo wystarczającej informacji o lepkości oleju. Jeśli w tym przypadku już nie określasz mojego posta mianem bzdury, czy mitu kosmicznego, to nie było tematu. W moim odczuciu SAE to zgrubna klasyfikacja przypominająca statystykę wieku elektoratu w wyborach parlamentarnych.
Oczywiście w tych różnicach pomiędzy A3/B3 a A1/A5/B1/B5 bywają wyjątki, qualitium protec 5W-30 dla BMW i VW przy 100oC ma 10,3, a Mannol z WSS ma 11,4, dziwnym trafem więcej. I to mnie nieco dziwi, może się mylę, wtedy mnie wyprowadźcie, ale HTHS zwana lepkością wysokotemperaturową decydującą o ACEA winna mieć bezpośredni wpływ na lepkość kinetyczną przy 100oC.

Silu napisał(a):obojętnie czy to górna, czy dolna granica, czy sam środek widełek danej klasy lepkości, jeżeli użyję oleju wg zaleceń producenta, silnikowi nic nie będzie.
Dokładnie tak, ale wtedy rozmawialiśmy o oleju Qualitium, który nie spełnia zaleceń producenta Forda :)
Ostatnio edytowany przez grzesbeton, 07 Mar 2021, 22:34, edytowano w sumie 1 raz
grzesbeton
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Kraków/Leszno
Prawo jazdy: 10 07 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini One R50, Ford Ka
Silnik: 1,6 90KM, 1,3 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Mar 2021, 21:03

yeti65 napisał(a):A ja się zastanawiam nad Mannolem, do dieselka w Courierze. Cena atrakcyjna, a do tego spełnia aprobatę forda WSS-M2C950-A
O taki Ci chodzi?
[link do oferty na Allegro wygasł]
Jeśli to prawda, że baza PAO+estry, to jest z pewnością atut. Nie mogę natomiast nigdzie znaleźć tabelki z parametrami.
grzesbeton
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Kraków/Leszno
Prawo jazdy: 10 07 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini One R50, Ford Ka
Silnik: 1,6 90KM, 1,3 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Mar 2021, 21:25

Myślałem o tym
[link do oferty na Allegro wygasł]
Z instrukcji wynika, że poniżej 4l wchodzi, więc piątka mi nie jest potrzebna.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2021, 21:40

PhantomASA1 napisał(a):czyli wychodzisz z założenia,że renomowany producent będzie miał w cenie ciut wyższej lepszy olej?!Według mnie może,ale olej mineralny o gorszych własnościach
Oczywiście biorę pod uwagę tylko syntetyki. I świadomie nie napisałem "lepszy", bo to sprawa otwarta, tylko użyłem określenia "teoretycznie pewniejszy", co znaczy mniej więcej: wypróbowana marka, uznana na świecie.

PhantomASA1 napisał(a):Podaj mi olej np.Motula o 10 zł droższy na bańce 5 litrowej
10zł nie na bańce 5L tylko na litrze, np Mannol 100zł/5L, a inne np. 130...160zł/5L :)

PhantomASA1 napisał(a):podaję producenta,który w Polsce cieszy się największym uznaniem i wzięciem(dane z przeprowadzonej ankiety wśród polskich kierowców.
To ranking użytkowników, nie rzeczoznawców. Użytkownikowi bardzo trudno jest dokonać porównania praktycznego. Musiałby mieć kilka identycznych samochodów od nowości, do każdego wlewać co innego, mierzyć osiągi, obroty rozruchu na mrozie itd, a potem porównywać zużycie i analizować przepracowany olej. Stąd myślę, że to raczej wynik obiegowych opinii niż doświadczenia, co nie znaczy że Motula w jakikolwiek sposób dyskredytuję i umniejszam.
grzesbeton
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Kraków/Leszno
Prawo jazdy: 10 07 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini One R50, Ford Ka
Silnik: 1,6 90KM, 1,3 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Mar 2021, 21:54

yeti65 napisał(a):Myślałem o tym
[link do oferty na Allegro wygasł] ... 8337044998
Z instrukcji wynika, że poniżej 4l wchodzi, więc piątka mi nie jest potrzebna.
Aha, czyli Mannol robi 2 oleje o tym samym SAE, ACEA, API, WSS tylko pod różnymi nazwami :)
grzesbeton
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Kraków/Leszno
Prawo jazdy: 10 07 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini One R50, Ford Ka
Silnik: 1,6 90KM, 1,3 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Mar 2021, 22:11

grzesbeton napisał(a):Aha, czyli Mannol robi 2 oleje o tym samym SAE, ACEA, API, WSS tylko pod różnymi nazwami

Nie mam pojęcia czy to inny olej, niż ten co Ty wkleiłeś, ale wcale by mnie to nie zdziwiło.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2021, 22:45

yeti65 napisał(a):Nie mam pojęcia czy to inny olej, niż ten co Ty wkleiłeś, ale wcale by mnie to nie zdziwiło.
I też nigdzie nie ma tabelki :))))
grzesbeton
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Kraków/Leszno
Prawo jazdy: 10 07 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini One R50, Ford Ka
Silnik: 1,6 90KM, 1,3 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003