Bardzo dobry olej i wyjątkowo tani

08 Mar 2021, 03:19

Nadeszły takie czasy,w których priorytetem stają się normy emisji spalin oraz urywanie kropli spalanego paliwa,ja jako użytkownik mam do wyboru,albo olej świetnie chroniący silnik albo zubożony np. z cynku,fosforu ale za to podobno mniej zatruwający środowisko,każdy wie,ze tematyka olejowa to b.trudny dział,teoria teorią,praktyka praktyką.Mnie najbardziej zastanawia to,jakmógł ktoś prezentując tego SHELLA z TBN 12.7 napisać,że taki olej przeciwdziała spalaniu stukowemu,obecnie b.częsta przyczyna uszkodzeń tych silników,oleje o wysokim TBN są wzbogacone o związki wapnia i to wapń właśnie przedostający się do komory spalania powoduje ten efekt,potęgujący się z czasem(powstałe nagary),oleje do s.z bezpośrednim wtryskiem powinny posiadać w swym składzie związki sodowe(detergenty),jesli ktoś posiada silnik z bezpośrednim wtryskiem,trzeba na to zwracać uwagę,jak poznać taki olej? Niska zawartość TBN,potas nie jest tak efektywny w tworzeniu rezerwy alkalicznej jak wapń,oleje to temat b.trudny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Mar 2021, 19:19

PhantomASA1 napisał(a):Mnie najbardziej zastanawia to,jakmógł ktoś prezentując tego SHELLA z TBN 12.7

Nie analizowałem tego dogłębnie bo mi SN plus nie jest potrzebne, nie mam turbo, ale szukałem tego helix ultra, który ma SN plus. To dlatego, że to najnowsza generacja tego oleju w normie BMW LL-01 i chciałem zmniejszyć prawdopodobieństwo, że zakupiony olej będzie stary :D
grzesbeton
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Kraków/Leszno
Prawo jazdy: 10 07 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini One R50, Ford Ka
Silnik: 1,6 90KM, 1,3 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Mar 2021, 21:14

Trzeba by sprawdzić dokładnie ile jest wariantów tego oleju,w przypadku Liqui Moly np.TOP TEC 5W30 jest ich kilka,niby nazywają się tak samo,ale różnią oznaczeniami cyfrowymi,jedne nadają się do bezpośredniego wtrysku,inne przeciwnie,czyli nie,z Gulfem jest podobnie,Jankesi nakocili kilka typów olejów w każdym przedziale lepkościowym,dlatego pytając o olej należy podawać dokładną nazwę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Mar 2021, 22:02

PhantomASA1 napisał(a):Trzeba by sprawdzić dokładnie ile jest wariantów tego oleju,
Pomijając to, że kilka razy zmieniała się szata graficzna, to prawdopodobnie 2 warianty, ten drugi z SNplus, ma na opakowaniu motyw płynącego złocistego oleju, w dwóch wersjach: pionowo i poziomo :)
grzesbeton
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Kraków/Leszno
Prawo jazdy: 10 07 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini One R50, Ford Ka
Silnik: 1,6 90KM, 1,3 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Mar 2021, 12:39

Natomiast pierwszy wariant miał API CF dla diesli, drugi już jej nie ma.
grzesbeton
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Kraków/Leszno
Prawo jazdy: 10 07 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini One R50, Ford Ka
Silnik: 1,6 90KM, 1,3 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Mar 2021, 17:47

Ja próbowałem różne oleje i szczerze trudno było mi zdecydować się na najlepszy. Generalnie zwykle zamawiam w tym sklepie ( reklama ) i zdaję się na ich specjalistyczną wiedzę. Wystarczy im podać model pojazdu i rodzaj silnika, a pomogą dopasować właściwy wybór. Moi znajomi też tam kupują i bardzo sobie chwalą. :ok:
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 28 Mar 2021, 19:20, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
Adi83
Obserwowany
 
Posty: 2

28 Mar 2021, 19:43

A do jakiego auta i jaki olej Ci dobrali na przykład? Podaj tylko producenta, będę zgadywał.
Żeby dobrać olej naprawdę dobrze, trzeba spędzić min. godzinę weryfikując rekomendacje, więc najlepiej samemu się tego nauczyć.
Mi przykładowo mechanicy wlali do Forda półsyntetyk 10W-40 (!), firma Shell do skrzyni Forda dobiera olej dla VW bez normy Forda WSS, firma Fuchs dobrała mi do skrzyni Mini z 2003 olej API GL-5 (!), zaś firma LiquiMoly do tej samej skrzyni dobrała olej dla ciężarówek (!!) a dla Mercedesa klasa A W169 podaje olej nie spełniający MB 235.10 ani żadnego innego wymagania MB.
grzesbeton
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Kraków/Leszno
Prawo jazdy: 10 07 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini One R50, Ford Ka
Silnik: 1,6 90KM, 1,3 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

11 Sty 2024, 08:59

Witam!
Chcę wymienić olej w mojej Toyocie Camry z 2017 roku. Jaki olej do przekładni samochodowych polecacie?
kreed
Nowicjusz
 
Posty: 3

11 Sty 2024, 09:16

kreed napisał(a):Chcę wymienić olej w mojej Toyocie Camry z 2017 roku. Jaki olej do przekładni samochodowych polecacie?
Chcesz wymienić olej w skrzyni biegów czy w silniku? Jaki tam masz silnik? To nie jest już czasem hybryda? Olej najlepiej taki jak poleca producent jeżeli chodzi o właściwości i możesz zastosować oryginalny Toyoty.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

22 Sty 2024, 08:25

Dziękuję za odpowiedź. Chcę wymienić olej w skrzyni biegów i silniku.
Silnik 2,5 litra, benzyna, nie hybryda.
Znalazłem olej silnikowy Toyoty, ale piszą, że jest też olej przekładniowy. czy ten olej się nadaje?
kreed
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Sty 2024, 13:38

Jeśli chodzi o olej do skrzyni biegów to tam też są zalecane lepkości np. 75W80
Co do producenta to np. Ravenol MTF2 75W80, LIQUI MOLY 75W80 Gl-3, parametry oleju musisz ustalić sobie sam na podstawie instrukcji.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

22 Sty 2024, 14:09

Ooo a ja tez zapytam mądrzejszych, leje do swojej BMW e63 4.4 v8 elfa 5w50, niestety ze względów na brak dostępności w Francji jestem zmuszony zmienić na inny. Co ciekawego można zalać?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Sty 2024, 16:12

A co zaleca instrukcja? I dlaczego 5W50 ? to raczej lepkość oleju racingowa czyli do jazdy wyczynowej -sportowej lub eksploatacji pojazdu w gorącym klimacie np,Dubaju :D Olej 5W50 ma wysoką lepkość wysokotemperaturową ..określa to liczba z prawej strony litery W ta z lewej strony określa lepkość niskotemperaturową.Tu masz taką poglądową tabelę określającą orientacyjnie lepkości w zależności od temperatury otoczenia w jakiej eksploatowane jest auto.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

22 Sty 2024, 16:39

Acer66 napisał(a):I dlaczego 5W50 ?
Bo żyje na lazurowym, temperatury ponad 40st to norma, bardzo dużo aut, więc i temperatura dróg jest wyższa, ponad to, temp robocza plynu chłodniczego to 110 st w tym silniku, no i tez nie ukrywajmy, jeżdżę głównie autostrady i mi się spieszy :wink:
Zalecane 0w30 I chyba przy takim zostanę bo co innego wymyślić.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Sty 2024, 17:27

Skoro jest taka sytuacja to zalej olej
SAE: 5W40
API SN,SN+
ACEA: A4/B3,A3/B4
Olej do temp.otoczenia +40*C chroniący silnik.Olej z takim oznaczeniem stosuje się do silników wysilonych w celu zapewnienia ich lepszej ochrony.Dla tych co stoją w korkach,latają atostradą,jeżdzą z pełną obsadą w terenie górzystym.Może być ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 SL/CF A3/B4 , ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 SM/CF A3/B4 lub inny o parametrach podanych powyżej.Olej 5W30 jest trochę za cienki skoro masz takie temperatury w sensie takim czy zapewni właściwą ochronę silnika.Ja osobiście bym nie ryzykował.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018