BMW Group Classic: nowa siedziba z historycznymi korzeniami

BMW Group Classic: nowa siedziba z historycznymi korzeniami

28 Lut 2014, 14:20

Przenosiny do nowej siedziby dla BMW Group Classic oznaczają powrót do korzeni firmy. BMW AG nabyło ponad 13 000 m kw. terenu w monachijskiej dzielnicy Milbertshofen, gdzie do niedawna mieściła się część fabryki Knorr-Bremse AG, wiodącego producenta układów hamulcowych dla pojazdów szynowych i przemysłowych. Wkrótce miejsce to zmieni się w najważniejszy adres dla fanów historycznych samochodów i motocykli marek BMW, MINI i Rolls-Royce. Bliskość tego miejsca wobec monachijskiej fabryki BMW, biurowca BMW ("Największego silnika 4-cylindrowego"), BMW Welt oraz Muzeum BMW czyni z niego idealną siedzibę dla BMW Group Classic. Co ciekawe, wśród budynków stojących na nabytym terenie znajduje się też fragment oryginalnej fabryki BMW wybudowanej w roku 1918. Tym samym koncern odzyska własność części starych hal produkcyjnych silników lotniczych, a także budynku wejściowego z tych wczesnych dni. Ten ostatni ma być przerobiony na wejście do historii firmy.

Image

BMW Group ma w planach umieszczenie pod jednym adresem rozlicznych działów i aktywności prowadzonych przez BMW Group Classic – w budynkach spełniających wymagania dotyczące przestrzeni, technologii budowlanej i bezpieczeństwa, którym obecna lokalizacja już nie jest wstanie sprostać. W nowej siedzibie znajdzie się warsztat BMW Group Classic, centrum obsługi klientów (w tym sprzedaż części do modeli oldtimerów i klasyków), archiwum koncernu BMW, a także pomieszczenia administracyjne i kongresowe. Ponadto nowa siedziba pozwoli BMW Group Classic wystawić samochody historyczne ze swej kolekcji.

Nowa siedziba BMW Group Classic była kiedyś kołyską produkcji przemysłowej silników BMW: właśnie przy Moosacher Str. firma rozpoczęła w 1918 r. masową produkcję silników lotniczych. W roku 1920 Knorr-Bremse odkupił budynki i teren, a BMW AG wybudowało nową fabrykę na Lerchenauer Str., niedaleko od oryginalnej fabryki. Tu rozszerzyło swą działalność o silniki do samochodów, ciężarówek, motocykli i łodzi.

Teraz, w 90 lat później, odkupienie tych nieruchomości przez BMW Group Classic oznacza powrót do historycznych korzeni. Integracja części dawnych hal produkcyjnych oraz objętego ochroną zabytków budynku wejściowego w ogólnej koncepcji siedziby BMW Group Classic to także okazja do intrygującej konwergencji architektury i funkcji z budynkiem BMW Museum, które zostało objęte ochroną zabytków w roku 1999.

źródło: BMW Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2813
Zdjęcia: 9930
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ile hybrydy jest w samochodzie elektrycznym? Ile hybrydy jest w samochodzie elektrycznym?
    Samochody elektryczne są niemal tak stare jak sama motoryzacja. Mimo to uważa się je obecnie za nowość na motoryzacyjnym rynku. To dlatego, że na przełomie XIX i XX wieku przegrały one konkurencję z samochodami spalinowymi ...
    Jakie są korzyści z jazdy hybrydą? Jakie są korzyści z jazdy hybrydą?
    Coraz większa liczba kierowców przekonuje się o zaletach napędu hybrydowego. Korzyści finansowe wynikające z niewielkiego spalania to dopiero początek. Coraz większe zainteresowanie społeczeństwa jakością powietrza ...

  •