BMW LS Electric (1975) - samochód elektryczny

BMW LS Electric (1975) - samochód elektryczny

02 Sty 2013, 16:29

W czerwcu 1975 r. BMW zapoczątkowało nowy projekt, trzymany wtedy w tajemnicy. Odrzucony model BMW LS posłużył jako podstawa samochodu eksperymentalnego, którego testy rozpoczęły się w grudniu 1976 r. Silnik bocznikowy prądu stałego stosowany w BMW 1602 otworzył drogę nowej serii silników prądu stałego firmy Bosch, podczas gdy 10 akumulatorów kwasowo-ołowiowych firmy Varta z systemem Aquamatic (scentralizowane wyrównywanie poziomu wody oraz odgazowywanie) również posłużyło jako baza dla nowych rozwiązań. Po raz pierwszy samochód został wyposażony w zespół do ładowania akumulatorów wraz z przewodami ładującymi oraz z mechanizmem automatycznego odcięcia, które umożliwiły podłączenie akumulatorów do standardowego gniazda sieci zasilającej i ponowne naładowanie w ciągu 14 godzin. Pomimo zachowania seryjnych hamulców bębnowych, priorytet miało zawsze elektryczne hamowanie odzyskowe. Przekładania redukcyjna oraz różnicowa zostały połączone w kompaktowy blok i przykręcone do silnika elektrycznego. Ogrzewana szyba przednia i tylna wraz z grzejnikiem akumulacyjnym firmy Bauknecht przejęły zadanie klimatyzacji wewnętrznej.

BMW LS Electric (1975): dane techniczne
Silnik:
Silnik prądu stałego (Bosch),
Moc stała/maksymalna: 8 kW / 17 kW,
Magazynowanie energii:
10 akumulatorów trakcyjnych kwasowo-ołowiowych (Varta),
Pojemność: 10,8 kWh,
Masa: 318 kg,
Osiągi (w przybliżeniu):
Prędkość maksymalna: 65 km/h
Przyspieszenie 0-50 km/h: 11,4s
Zasięg w ruchu miejskim: 30 km

POLECAMY BMW 1602 Electric (1972) - samochód elektryczny

źródło: BMW
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2754
Zdjęcia: 9814
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie pal tyle zimą - dlaczego spalanie w zimie jest wyższe? Nie pal tyle zimą - dlaczego spalanie w zimie jest wyższe?
    Zimą średnie spalanie paliwa potrafi być znacząco wyższe. Dzieje się tak z wielu powodów, między innymi dlatego, że niskie temperatury powodują znaczące wychłodzenie silnika, a co za tym idzie potrzebuje on więcej ...
    Mitsubishi i-MiEV dla Uniwersytetu Południowej Kalifornii Mitsubishi i-MiEV dla Uniwersytetu Południowej Kalifornii
    Firma Mitsubishi Motors North America (MMNA) współpracuje z Uniwersytetem Południowej Kalifornii (USC) oraz należącą do tej szacownej uczelni Viterbi School of Engineering, tworząc w kampusie projekt "żywego laboratorium" ...

  •