Check Engine auto gasnie opel Astra F 1.4

12 Paź 2009, 10:00

Witam odpalam samochod Check Engine nie gasnie gdy odpale chodzi kontrolki gasna po chwili zapala sie kontrolka Check Engine samochod dostaje sam gazu po chwili puszcza i gasnie samochod co moze byc przyczyna??
Pozdrawiam Przemek
nitrolon
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Kostrzyn
  • 12 Paź 2009, 11:08

    Awaria układu wtryskowo-zapłonowego.
    Najlepiej odczytać kod błędu.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    12 Paź 2009, 11:59

    a prosze mi powiedziec czy jezeli odłacze przewod od sondy lambda i odpale auto to moze mi to wykazac czy czasem nie jest uszkodzona sonda ? Albo czy jest możliwośc że takie zachyowanie może następować przy brudnym/zanieczyszczonym krokowcem ?
    Pozdrawiam Przemek
    nitrolon
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: Kostrzyn

    12 Paź 2009, 12:42

    Możliwości jak zwykle jest wiele. Po to jest ta lampka, żeby udać się na komputer i podejrzeć co się dzieje. Jak odczytasz błąd to napisz co to za błąd, wtedy będziemy mogli ci powiedzieć co może go powodować. tylko żebyś nie wymieniał wszystkiego co wyświetla komputer bo to jest tylko skutek a nie przyczyna i wywalisz pieniądze w błoto. Często serwisy idą na łatwiznę i pieniądze, i wymieniają po kolei wg błędów komputera, a nie o to chodzi.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    12 Paź 2009, 13:07

    dzieki za porade udam sie to napisze

    [ Dodano: Pią Paź 16, 2009 07:43 ]
    witam okazał sie ze odłaczył sie przewód paliwa od wtrysków podlaczylismy jego i chodzi elegancko dzieki za porady
    Pozdrawiam Przemek
    nitrolon
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: Kostrzyn

    19 Gru 2009, 21:24

    karlone, czy miałbyś jakiś pomysł lub poradę........Witam wszystkich na forum.Problem jest dość dziwny bo od niedawna.Samochód Astra F 95r.Objawy następujące : przekręcenie kluczyka w stacyjce ..zapalają się lampki i ta "check" normalnie, po uruchomieniu silnika gasną tak jak powinny.Jazda samochodem normalna i spokojna , po przejechanie gdzie około 3km zapala sie ponownie lampka "check" moc spada,silnik słabnie i to bardzo,brak możliwości przyspieszenia - lampka jednak nie gaśnie i pali sie nadal.Wykonałem test silnika metodą błysków następująco: zapłon wyłączony, w port diagnostyczny założony mostek miedzy pin A i B port 10 pinowy.Przekręcenie stacyjki ,lampka "check" zaczyna błyskać nastepujaco: rozpoczecie diagnozy 3 razy po 12 potem bład nr 18 cytat kodu:"18 System regulacji spalania stukowego ".Wymienilem sensor stukowy lub czujnik jak kto woli ,resetowałem system i dalej to samo .Wymieniłem filtr czujnika stukowego i dalej to samo.Zmierzyłem Solenoid EGR pomiary takie jak powinny tj. rezystancja A-E - 7,8 - 8,6 Ω przy temp. 20°C i napięcie - pomiar napięcia pomiędzy: E-masa - min. 11V (przy włączonym zapłonie), pomiar napięcia pomiędzy: D-masa - 4,9 - 5,1 V (przy włączonym zapłonie).Już nie wiem czego sie czepic ,może już ktoś przerabiał z kolegów taki problem bylbym wdzieczny za pomoc ...........pozdrawiam :cool:
    elektrospiro
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: dolny śląsk
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Sztuczna inteligencja ma rozładować korki w Bangkoku
      Toyota Mobility Foundation razem z partnerami publicznymi i prywatnymi uruchomiła nowy projekt, w którym zaawansowana analityka danych przy użyciu sztucznej inteligencji i technologii uczenia się maszyn posłuży do ...
      Jak wybrać opony zimowe?
      Często się śmiejemy, że zima potrafi i w styczniu zaskoczyć drogowców, ale po pierwszych opadach śniegu często okazuje się, że najbardziej to są zaskoczeni kierowcy, którzy jeszcze nie zmienili opon na zimowe. ...

    20 Gru 2009, 10:59

    No coż,,,w Oplach jest to dość duży problem i to dość często występujący i trudny do zdiagnozowania.Na początek sprubój zaślepić zawór EGR.Jak to nie pomoże,to sprubój dokręcić ten nowy czujnik spalania stukowego kluczem dynamometrycznym z momentem 13Nm(silnik X16SZ) lub 20Nm pozostałe silniki.Wcześniej dokładnie wyczyść powierzchnie przylegania czujnika do kadłuba silnika jak i sam czujnik.Sprawdz jeszcze napięcie na czujniku spalania stukowego - czujnik musi je widzieć jako 2,42V.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000