Chrysler Grand Voyager - miga kontrolka oleju

20 Sie 2009, 17:24

Witam. Wczoraj wymieniłem olej i filtr oleju w aucie takim jak w temacie 2,5 TD z roku 1997 z przebiegiem 242000km. Niestety nie wiem jaki był wcześniej wlany olej (wiem tylko że Mobil 1) i w stacji obsługi doradzili mi olej Mobil 1 Delvac Super 1300 15W40 mineralny. Ze względu na spory przebieg auta nie ryzykowałem syntetyka lub półsyntetyka. Wszystko było ok, nawet silnik pracował nieco ciszej ale dzisiaj zrobiłem po mieście w sumie ok 20km i po zjechaniu na parking zauważyłem że kontrolka oleju miga mi "w rytm" rechotu silnika. Po zgaszeniu i odpaleniu było to samo. Podejrzewałem za niski stan oleju, ale po wystygnięciu silnika sprawdziłem stan i było wszystko ok, odpaliłem silnik i nadal ok, rozgrzał się, przegazowałem go, sprawdziłem na niskich i na wysokich obrotach i jest ok. Czy ktoś wie o czym to może świadczyć? Proszę o jakieś podpowiedzi gdyż za kilka dni czeka mnie długa trasa i nie chcę mieć niespodzianki:(
pawliszon
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Ostrowiec Św.
  • 20 Sie 2009, 21:48

    sprawdz czy przewod do czujnika oleju nie jest przerwany,wczesniej mogl byc polsyntetyk no ale nie wiadomo.Nie jest mowione ze nie mozna jezdzic na polsyntetyku przy takim przebiegu 10w/40 przypuszczam ze by nie zaszkodzil
    pozdrawiam,
    Rafalmoto
    Rafalmoto
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Łasin/Irlandia

    20 Sie 2009, 22:45

    Moze zbieg okolicznosci i czujnik cisnienia oleju padl albo pompa olejowa w ekstremalnej sytuacji panewki na wale.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    21 Sie 2009, 17:15

    z tego co się orientowałem to półsyntetyk i syntetyk nie wchodziły w grę gdyż mają właściwości "myjące" a w dieslach zbiera się nagar w silniku i mógłby się silnik wyczyścić i olej cieknąć z uszczelek lub pierścienie by puszczały. jeśli chodzi o czujnik to nie wiem czy by padł po wymianie oleju, chyba że zbieg okoliczności. podejrzewam że olej nie jest taki gęsty jak wcześniej i na niskich obrotach mi miga kontrolka bo po lekkim dodaniu gazu gaśnie od razu. ale zauważyłem że nie zawsze mi miga na wolnych obrotach.
    Będę obserwował co się dzieje i na pewno napiszę.
    pawliszon
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Miejscowość: Ostrowiec Św.

    15 Sty 2010, 21:36

    Witam ja mam taki sam problem co kolega opisal mam voyagera 2.5 TD 97r. tez mi mruga kontrolka oleju na wolnych obrotach i jak dodam troche gazu to gasnie,olej chyba niema nic do tego ja leje olej pol syntetyk i chodzi .Mysle ze by bylo czeba sprawdzic cisnienie w cylindrach bo to moga byc panewki do wymiany. moze niebyc cisnienia na malych obrotach a to zle wrozy. a w najlepszym przypadku to moze buc uszkodzony czujnik oleju.chyba ze juz ktos to juz zdjagnozowal to niech napisze co bylo przyczyna mrugania kontrolki oleju.Pozdrawiam
    KRZYSZTOF
    voyagerse
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: ZDZIESZOWICE

    15 Sty 2010, 22:46

    Tu masz 29 stron do poczytania o tym silniku

    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46&postdays=0&postorder=asc&start=0
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nasz wiek, doświadczenie i bezpieczeństwo na drodze
      Możliwość swobodnego poruszania jest fundamentem wolności i niezależności. Od najmłodszych lat szukamy rozwiązań, które zwiększają naszą mobilność. Na początku uczymy się poruszania i korzystania z dostępnych środków ...
      Jak jeździć po dziurach, wyrwach w nawierzchni?
      Nie zawsze kierowca ma możliwość ominięcia dziury w nawierzchni – czasem nie zdąży przed nią wyhamować, czasem jej ominięcie wiąże się ze zbyt gwałtownym i nagłym manewrem, który może zaskoczyć innych uczestników ...

    13 Lut 2010, 22:19

    voyagerse napisał(a):Witam ja mam taki sam problem co kolega opisal mam voyagera 2.5 TD 97r. tez mi mruga kontrolka oleju na wolnych obrotach i jak dodam troche gazu to gasnie,olej chyba niema nic do tego ja leje olej pol syntetyk i chodzi .Mysle ze by bylo czeba sprawdzic cisnienie w cylindrach bo to moga byc panewki do wymiany. moze niebyc cisnienia na malych obrotach a to zle wrozy. a w najlepszym przypadku to moze buc uszkodzony czujnik oleju.chyba ze juz ktos to juz zdjagnozowal to niech napisze co bylo przyczyna mrugania kontrolki oleju.Pozdrawiam
    Witam uzytkownikuw chrysler voyager i grand voyager przyczyna mrugania kontrolki oleju bylo awaria czujnika oleju pozdrawiam
    KRZYSZTOF
    voyagerse
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: ZDZIESZOWICE

    24 Wrz 2011, 18:37

    Witam mam pytanie. Mam obecnie wkręcony czujnik ciśnienia oleju od benzyny bo nie mogłem wcale dostać do diesla ;/. Czy robi to jakąś różnice bo jak silnik jest zimny to wszystko jest w porządku a jak się rozgrzeje to zaczyna mi migać kontrolka od ciśnienia oleju i jak dodam trochę gazu to kontrolka gaśnie. Może mi ktoś pomóc w tej dziwnej sytuacji. Co może być tego przyczyną. Dodam jeszcze to że już nawet wymieniłem olej na nowy na 10w40 i jest to samo.
    piotrlepek
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Auto: Chrysler Yoyager 2,5td

    24 Wrz 2011, 18:47

    Diesel ma kompletnie inny komputer silnika - ECU, jak zle odczytuje pomiar z czujnika, to nic dziwnego ze dioda pokazuje glupoty.

    http://sklepjeep.redcart.pl/p/3566/2415 ... ysler.html
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    24 Wrz 2011, 19:50

    Ciśnienie oleju w silniku benzynowy czy dieslu to zawsze jest ciśnienie.Proponowałbym zmierzyć ciśnienie bezpośrednio manometrem i będziesz widział czarno na białym czy ciśnienie oleju jest ok czy jest coś nie tak.Może uszkodzony jest tylko czujnik.
    kant95
    Zaawansowany
     
    Posty: 695
    Miejscowość: lublin
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Chrysler Voyager
    Silnik: 2.5
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    24 Wrz 2011, 20:13

    Tylko jak wkręcę stary czujnik olejowy od diesla jaki miałem to robi to samo co na benzynowym czujniku. Więc już nie wiem sam co to jest.
    piotrlepek
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Auto: Chrysler Yoyager 2,5td

    24 Wrz 2011, 20:14

    2,5 TD .......czyżby motorek VM............jak tak to szczerze współczuje.To wynalazek jakich mało - tam można się spodziewać najdziwniejszych rzeczy . Jaki roczek Twojego autka :?:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5005
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Wrz 2011, 20:40

    Roczek mojego auto to 97r chodził idealnie do wymiany oleju po wymianie oleju bo wlałem olej 15w40 a teraz wymieniłem na 10w40 zaczęły się komplikacje. A silnik mam VM i rozrząd mam na łańcuszku.
    piotrlepek
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Auto: Chrysler Yoyager 2,5td

    26 Wrz 2011, 21:46

    piotrlepek napisał(a):chodził idealnie do wymiany oleju po wymianie oleju bo wlałem olej 15w40 a teraz wymieniłem na 10w40 zaczęły się komplikacje


    Niezbyt jasno to napisałeś . Ja to rozumiem że był zalany olej 15w40 mineralny , a wymieniłeś na 10w40 półsysntetyk i zaczęły się problemy. Tak ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5005
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    30 Wrz 2011, 17:29

    Tak tak właśnie było.
    W tej chwili wymieniłem też czujnik na inny ,oryginalny który zaczyna się od 5 Bar i wszystko jest ok.Lecz mam jeszcze inny problem.
    Jak odpalę auto to od 15-40min mrugają kontrolki od panelu sterowania nawiewem.Po około tym czasie przestają mrugać.Wiedzą państwo może co to może być?
    piotrlepek
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Auto: Chrysler Yoyager 2,5td