Co warto kupić w benzynie do 40 tyś. zł? VW Golf, Hyundai i30

12 Paź 2021, 08:27

To co polecacie do 40k. Kiedyś się zastanawiałem nad golfem 1.4 TSI lub Hyundai i30 III 1.4 turbo, ale do niego to bym musiał trochę dołożyć.
Dasmond
Początkujący
 
Posty: 61
Zdjęcia: 1
Auto: Nie mam

12 Paź 2021, 09:21

Dasmond napisał(a):Hyundai i30 III 1.4 turbo
Tylko tu budżet za mały bo 1.4 T-GDI masz dopiero od 2017 roku. W i30 II możesz spokojnie pomyśleć o silniku 1.6 GDi jak nie chcesz LPG bo on całkiem fajnie sprawdza się w tym samochodzie. Jeżeli chodzi o inne silniki w tej wersji to tu masz jeszcze info o 1.4 100KM porownanie-silnikow-1-4-gamma-g4fa-i-1-4-kappa-g4lc-hyundai-kia-vt124500.htm tyle że nie ma co tego porównywać do diesla którym jeździsz lun nawet do Civica. Tu silnik powinien być bezawaryjny na dłuższą metę. Jednak jak celujesz w benzynie w moc około 140KM to raczej ta opcja odpada i lepiej wziąć 1.6 GDI.

Dasmond napisał(a):zastanawiałem nad golfem 1.4 TSI
Jak już bym miał go wybrać to najlepiej poszukać 1.4 TSI z rodziny EA211 był on montowany bodajże od 2012 roku w Golfie VII rozrząd na pasku (wcześniej był na łańcuchu). To chyba najbardziej dopracowana jednostka z wszystkich 1.4 TSI. Tu jeszcze trzeba zwrócić uwagę na zmianę która powoduje odłączanie dwóch cylindrów podczas jazdy z niskim obciążeniem (ACT) nie wiem tylko w 100% czy wszystkie EA211 mają ten system.
Jeżeli chodzi o wcześniejsze 1.4 TSI to lepiej ich unikach, a w szczególności tych z oznaczeniem BLG, CAVD, CAVE.
O tych silnikach trzeba pamiętać bo one były montowane praktycznie w całej grupie VAG.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4785
Zdjęcia: 14

12 Paź 2021, 09:24

Ten 1.6 GDI nie będzie jakoś dużo szybszy od 1.4 - niby ma więcej mocy, ale ona pojawia się w wyższych partiach obrotów (przyspieszenie ma dużo lepsze, ale elastyczność już niewiele). Do tego wtrysk bezpośredni, LPG nieopłacalne, czy ja wiem...

Szczerze mówiąc wolałbym iść w 1.4 TSI, tylko tutaj trzeba się liczyć z wyższymi kosztami utrzymania. Za to jazda będzie przyjemna.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7308
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Paź 2021, 10:06

Rokiko napisał(a):Tu jeszcze trzeba zwrócić uwagę na zmianę która powoduje odłączanie dwóch cylindrów podczas jazdy z niskim obciążeniem (ACT) nie wiem tylko w 100% czy wszystkie EA211 mają ten system.


Tylko wersja 140km ma ACT w przedlifcie, którą zastąpił 1.5 150km w polifcie.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 172
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy elektroniczny tranzystorowy układ zapłonowy
    Od początków motoryzacji walka o dobry mechanizm zapłonu spędzała sen z powiek tysięcy konstruktorów, inżynierów i techników. Pierwsze systemy zapłonowe, które można nazwać elektronicznymi, ...
    Lexus GX 460 - bezpieczny i bardziej terenowy
    To już koniec plotek. Lexus zaprezentował właśnie odświeżony model GX 460. Zmiany nie są rewolucyjne, ale wyraźnie widoczne - samochód otrzymał nową stylistykę przodu, systemy bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System ...

  •