Co wybrać; BMW X5 czy MITSUBISHI PAJERO ? POMÓŻCIE;)

13 Gru 2010, 18:42

Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie!
Liczę na waszą pomoc w wyborze samochodu, otóż rozważam kupno suva,terenówki, i wchodzą w grę 2 modele samochodów;
BMW X5 E53 3.0D
MITSUBISHI PAJERO III 3.2 DiD Long

Auta potrzebuję głównie do jazdy dynamicznej, ale także często jeżdżę z przyczepką.Lubię nieraz sobie przycisnąć, u mnie jazda średnią prędkością to 120km/h tak sobie spokojnie jeżdę 150-160km/h, w ciągu roku robię ok. 60 tys.km. i co polecacie z w.w. modeli samochodów, dla mojej eksploatacji, aha i kwota jaką chciałbym przeznaczyć to max 65 tys.zł.
MAXER93
 
1

13 Gru 2010, 18:54

Muszę Cię zmartwić. Na tym forum nie otrzymasz bezstronnej odpowiedzi na to pytanie, tutaj co byś nie podał w konfrontacji z BMW będzie gorsze, jedynie słuszną marką jest BMW, bez względu na model.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
0

13 Gru 2010, 19:51

Nie pier... głupot ponieważ akurat to zestawienie w tym przypadku jasno przemawia za BMW. Dlaczego? Ponieważ, jest to auto wygodniejsze i pewniej prowadzące się na asfalcie niż Pajero V60, do tego silnik 3.2DI-D ze wspaniałym rozpadającym się kołem dwumasowym jest poprostu gorszy niż diesel z BMW, ma tylko 4 cylindry natomiast BMW ma 6 cyl więc kultura pracy i elastyczność również jest za BMW. Zawieszenie, Pajero jest bardziej na szutrowe drogi, nie prowadzi siętak pewnie jak BMW które jest bardziej zestrojone na asfalt, do tego BMW jest bardziej dynamiczne przy podobnym spalaniu. Więc raczej BMW, ewentualnie jeszcze Mercedes ML 400 CDI :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
0

13 Gru 2010, 19:52

Mocną stroną BMW jest fakt, że ceny X5 trzymają sie zaskakująco wysoko. Z drugiej jednak strony za 65 tys. zl kupisz rocznik 2001 lub 2002.

Zastanów się nad Volvo XC90
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

13 Gru 2010, 20:04

Volvo XC90 oglądałem na żywo i nie biorę go pod uwagę bo z tyłu nie ma miejsca zbyt dużo, wiecej jest z bmw i pajero.
MAXER93
 
1

13 Gru 2010, 20:13

Uderz w stół - nożyce się odezwą.


Wracając do tematu, Mercedes ML 400CDI jak najbardziej się nadaje, Volvo XC90 choć mi osobiście się nie podoba. Ewentualnie z innych to może jeszcze Touareg z początku produkcji z dieslem V10 (ok 315 KM, powinien Ci się spodobać ze względu na to "przyciskanie") pod maską lub tym mniejszym (3.0) jak wolisz. Coś powinieneś znaleźć z początków produkcji.
Przykładowo:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ale jeżeli wybierać z dwóch podanych w pierwszym poście to na asfalt zdecydowanie bardziej nadaje się X5, bo Pajero to rzeczywiście bardziej sprawdzi się w terenie niż X5.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
0

13 Gru 2010, 20:24

stasiowski121 napisał(a):Uderz w stół - nożyce się odezwą.

Ale jeżeli wybierać z dwóch podanych w pierwszym poście to na asfalt zdecydowanie bardziej nadaje się X5, bo Pajero to rzeczywiście bardziej sprawdzi się w terenie niż X5.

To weź się zdecyduj :wink: najpierw najeżdżasz i zakładasz z góry że ktoś poleci BMW a potem sam je polecasz. Skoro kolega chce wybrać z tej dwójki to niestety, do jego potrzeb bardziej trafia BMW :wink: Choć osobiście patrząc na wygląd wybrałbym BMW a patrząc na środek i zawieszenie to wybrałbym Mercedesa :wink: Volvo jest jak dla mnie poprostu paskudne :mrgreen:

[ Dodano: 13 Grudzień 2010, 19:27 ]
To tak jak poszukiwanie Eklasy (na innym forum) temat założyłem po to żeby się dowiedzieć czy lepiej rozglądać się za 290TD czy 300TD a nie po to żeby wysłuchiwać wujka dobra rada żebym popatrzył za BMW, Audi itp. chce Mercedesa a nie cośinnego to to samo :wink:

[ Dodano: 13 Grudzień 2010, 19:27 ]
To tak jak poszukiwanie Eklasy (na innym forum) temat założyłem po to żeby się dowiedzieć czy lepiej rozglądać się za 290TD czy 300TD a nie po to żeby wysłuchiwać wujka dobra rada żebym popatrzył za BMW, Audi itp. chce Mercedesa a nie cośinnego to to samo :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
0

13 Gru 2010, 20:38

Mercedes ML 400CDI ma problem ze skrzynia biegów, po prostu automat nie wytrzymywał momentu obrotowego.
Nie wiem egzemplarzy z jakiego okresu to dotyczy ale odpuściłbym sobie ew. rozglądał się za 320CDI.
Z tego zestawienia też jestem za X5 :smile: komfort i wykończenia jak w limuzynie wysokiej klasy a właściwości jezdne niewiele gorsze od osobówki.
W terenie nie potrafi praktycznie nic ale w trasie jeździ się przyjemniej.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

13 Gru 2010, 20:47

Zwyczajnie nie wziąłem pod uwagę tego, że autor chce samochód klasy "pseudoterenowej"
do jazdy po asfalcie. Bo Pajero potrafi w terenie znacznie więcej niż BMW które tak jak Jasiek pisze, nie potrafi praktycznie nic bo to taka wysoka limuzyna z napędem na obie osie.
Dobrze się jedzie po asfalcie, poza nim, zwłaszcza jeśli czasem zdarza Ci się podróżować mniej cywilizowanymi drogami, zdecydowanie Pajero wygrywa Pajero, które przy wyższych prędkościach będzie się gorzej prowadziło niż X5. Ale może autor rzeknie wreszcie coś od siebie.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
0

13 Gru 2010, 20:59

No dobrze ale do przyczepki i asfaltu lepsze jest X5, a Pajero jest takie troche z d... wyjęte, anie nie za dzielne w terenie i prawdziwym SUVom też ustępuje...
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
0

13 Gru 2010, 20:59

A samochody takie jak Audi Allroad czy Subaru Outback?
Mają bardzo dobre napędy 4x4, wystarczająco mocne silniki do szybkiej jazdy i do ciąganie przyczep, wysoki komfort(szczególnie u Audi) i z racji niższego środka ciężkości lepsze prowadzenie w zakrętach.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

13 Gru 2010, 21:30

Zdecydowanie X5 , w pajero nie bedziesz miał tego komfortu na asfalcie . Za 65tys.zł dostaniesz chyba tylko wersje z przed liftu czyli 184km może nie zadużo jak na suv-a ale napewno bedzie sie lepiej zbierało niż Pajero . Co do ML- to napewno X5 jest bardziej komfortowe , ml ma strasznie twarde zawieszenie . Ml 400CDi rozrywa skrzynie bo ma zaduży moment obrotowy , Ml 320CDI był dostępny tylko w W164 , a Ml 270CDI może być dla ciebie troszke zasłaby , aczkolwiek 2.7 CDI jest bardzo dobrym silnikiem , tylko trzeba uważać na jakość paliwa . Chyba że 2.7CDI + chipa = ok. 190km i osiągi podobne jak w X5 3.0d.
Kris
kris11kris12
Początkujący
 
Posty: 212
Miejscowość: Słupsk
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Opel Astra 2.0Di
Silnik: 2.0Di 82km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
0

13 Gru 2010, 22:21

[quote="Jasiek90"]A samochody takie jak Audi Allroad czy Subaru Outback?



nie wchodzą w grę bo są niskie ja muszę miec terenówkę lub najlepeij suva a nie jakies "popierdółki typu crossower",
MAXER93
 
0

13 Gru 2010, 22:51

Tyle, że prześwit mają bardzo zbliżony do X5(w Allroad jest zawieszenie pneumatyczne więc można je znacznie podnieść i mieć prześwit znacznie większy niż w BMW a zbliżony do Pajero) a właściwości terenowe nawet lepsze(Outback ma nawet reduktor) dzięki lepszym systemom napędu(w obydwu przypadkach stały, oparty na torsenie).
BTW: to 93 to Twój rok produkcji?
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

13 Gru 2010, 23:14

ale mam pytanei jak jest załączany redktor i naped 4x4 w bmw x5

[ Dodano: 13 Grudzień 2010, 22:17 ]
nie to nei moj rok produkcji jestem z 1985 roku
MAXER93
 
0