Coś mocniejszego 35 tyś. +\-

27 Sty 2020, 12:35

Zmieniam samochód w tym roku i będę potrzebował czegoś mocniejszego.
Coś mocniejszego w stosunku do tego co miałem, odnieść się mogę jak narazie w przypadku sprintu od 0 do 100, zacząłem ostatnio jeździć więcej po trasach i często brakuje mi pod nogą większego zapasu mocy.
Miałem wcześniej Vectrę C 2.0T, obecnie Mazdę 3 sedan 2.0 (oba auta mają w granicach 9s).
Chciałbym tym razem coś co będzie dawało mi więcej fun'u z jazdy. Coś co pozwoli mi sprawnie wyprzedzać na autostradach, a nie rozpędzać auto zanim w ogóle zabiorę się za manewr wyprzedzania.
Nie szukam zabawki do bawienia się w modyfikacje ale godzę się z tym, że będę musiał pójść na jakiś kompromis.
Samochód z silnikiem benzynowym z bezproblemową możliwością instalacji LPG, myślałem ewentualnie o dieselu ale często pokonuję krótkie odcinki czy na krótko odpalam auto.
Pokonuję teraz średnio 15-18 tyś. km rocznie więc jeśli można zaoszczędzić coś na paliwie (LPG) to dlaczego nie ;)
Plus ewentualna opcja z automatem, byłaby to dla mnie duże ułatwienie, w mieście mocno odczuwam brak automatycznej skrzyni.
Przejechałem się ostatnio dwoma autami, trochę droższymi niż mój budżet. Ale może coś pomogą moje odczucia z jazdy:
Ford Mondeo IV z silnikiem 2.5T - dość duże auto, do miasta jak dla mnie trochę za duże. Nie wiem czy sprawdziłoby się to jako auto daily na krótkie dojazdy. Układ kierowniczy dosyć fajny i ,,szybki'' nie sprawdzałem jak to wygląda przy wyższych prędkościach ale nie jest to auto o zacięciach sportowych, więc aż tak nie będę z tym przesadzał. Nie jest to auto o zacięciu sportowym ale myślę, że troszeczkę dzięki temu mogę się nakierować trochę na inny nurt. Takie Mondeo po prostu nie jest dla mnie nie czułem się w nim, że to jest to czego szukam. Troszkę za duże, przyśpieszenie wciska w fotel ale nie jest to auto sportowe, ma zakres mocy ale nie prowokuje.
Jechałem też Volvo S60 II Sedan 1.6 fabrycznie 180km, było zrobione na 200KM. Krótsze jak Mondeo, ciaśniejsze w środku. Ale to mi akurat nie przeszkadzało. Spalanie w mieście dosyć niskie ale od silnika 1.6 nie spodziewałem się aby pił więcej jak 12l/100. Auto chyba porównywalne lub ciut wolniejsze jak Mondeo. Oba auta były w wersji ze skrzyniami automatycznymi i mocno mnie to przekonuje ale nie jest to ostateczny wyznacznik jako kompromis może być też coś w manualu.
Jestem dość duży (192cm wzrostu) i przez jakiś czas zastanawiała mnie opcja, by nie rozejrzeć się za jakimś mocniejszym hatchbackiem ale do końca nie jestem przekonany czy przy moim wzroście to dobry kierunek.
Może warto przeczekać i dozbierać trochę do budżetu, macie jakieś propozycje?
marcineko
Nowicjusz
 
Posty: 34

27 Sty 2020, 15:32

Czytam to co napisałeś i nasunęły mi się dwa samochody :) Jeżeli nie jesteś ograniczony rocznikowo to warto pomyśleć nad Hondą Civic Type-R 2.0 201KM Daje naprawdę fajne sportowe wrażenia z jazdy, tu przykład [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] lub druga Honda Accord VIII 2.4 większy komfort na trasie osiągi wystarczające i zadowalające tu przykładowe ogłoszenie [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

28 Sty 2020, 17:37

Rocznik nie ma dla mnie znaczenia, Civic nie będzie troszeczkę za mały?
Z tego co widzę to bardzo krótka fura. A Accord tylko w manualu?
Bo widzę, że w wersji ze skrzynią automatyczną ma 9.7s do 100, czyli znacznie więcej jak to czym jeżdżę teraz. A manual wypada około 8s.
Może dozbierać do Subaru Imprezy?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
marcineko
Nowicjusz
 
Posty: 34

28 Sty 2020, 19:26

A może Golf V GTI? albo A3 z tej stajni?
Na automacie konkretne przyspieszenie da się zejść poniżej 7 sek.
No i turbo gdybyś chciał coś dłubać, druga opcja to zamiast Mondeo - Focus ST (też go brałem pod uwagę)
Jedyny minus np. przy Golfie - bardziej skomplikowana instalacja lpg (ale da się)
bo to nie wtrysk pośredni.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Sty 2020, 19:51

Szczerze nie brałem pod uwagę tych modeli ze względu na to, że są to małe auta.
Widzę, że czasy robią już lepsze. A3 8P 2.0T to w tym nie siedzi ten sam silnik co w A4 i A5 pijący nadmiernie olej?
No i do Focusa z tego co widzę LPG nie zamontuję.
marcineko
Nowicjusz
 
Posty: 34

28 Sty 2020, 19:57

do a3 nie zamontujesz, do focusa zamontujesz

*tzn do wszystkiego można założyć ale nie zawsze się to opłaca
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 L i TL
    Renault 5 weszło do sprzedaży w 1972 roku. Wprowadzono na rynek jednocześnie dwie wersje: "L" z silnikiem o pojemności 782 cm3, a następnie 845 cm3 oraz wersję "TL" napędzaną silnikiem 956 cm3, zapewniającym większą uniwersalność ...

28 Sty 2020, 20:00

Gaz dasz radę włożyć w Focusa, a co do Golfa V to lepiej manual, DSG jest drogie w naprawie, a tiptronic to zaumatyzowana skrzynia.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

28 Sty 2020, 20:27

Dobra z tym Focusem mi się lekko pomyliło, bo patrzałem głównie na wersję MK3.
Czyli Golf i A3 raczej odpadają, coś z trochę dłuższych aut znajdzie się czy jednak masa robi swoje przy tych wymaganiach?
marcineko
Nowicjusz
 
Posty: 34

28 Sty 2020, 20:59

Ja mam 182 cm i Golf jest spoko i jego płyta czyli A3 też czy tam Octavia II.
To są inne silniki niż w A5, ale te same co w A4 B7
Automat daje niesamowite możliwości w tych autach, zejdziesz poniżej 7 sek do setki, tzn w golfie/a3

Ja mam manual i troszkę czasem żałuje.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Sty 2020, 07:42

Bartolekk napisał(a):Ja mam 182 cm i Golf jest spoko


Czyli "jedyne" 10 cm mniej od autora, dla którego golf nie będzie spoko. Ja mam 190 cm i w każdym kompakcie czuje się jak sardynka w puszce, komfort jazdy zaden, a jak ustawie fotel pod siebie to z tyłu nawet 10letnie dziecko ma problem wsiąść. Na miejscu autora szukalbym segmentu D jeśli auto ma być funkcjonalne i wygodne.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

29 Sty 2020, 10:42

Dokładnie jak pisał fcgetin, jechałem kiedyś jako pasażer A3 8L (w zwykłej wersji, nie żadna S-ka) niekomfortowo mi się tym podróżowało o ile było to małe zwinne auto to OK, w trasie pewnie bym narzekał, a jest to też dla mnie jeden z wyznaczników. Jest w sumie jeszcze A3 8P Sportback ale zapewne to niewiele zmieni względem przestrzeni.
Jak podawaliście Audi i że silnik w 3 2.0 to nie to samo co w A5 i B8 to może w tym przypadku A4 B7 2.0T quattro w wersji z automatyczną skrzynią?
Co prawda mało widzę teraz na ogłoszeniach czegoś z bogatszym wyposażeniem ale są jakieś większe problemy z tymi autami?
marcineko
Nowicjusz
 
Posty: 34

29 Sty 2020, 11:45

marcineko napisał(a):Jest w sumie jeszcze A3 8P Sportback ale zapewne to niewiele zmieni względem przestrzeni.

Raczej wiele się zmieni bo to inna płyta niż stare 8L
U kolegi w A4 B6 (Małyszu) nie widzę różnicy pomiędzy przestrzenią w środku w stosunku do swojego auta - golfa V i tak samo będzie w B7
Może B8 jest obszerniejsze..tego nie wiem

A najlepiej to szukaj klasę E jeśli to nie mają być współczesne auta, stara klasa D za wiele więcej nie da Ci przestrzeni niż nowsze kompakty.
Więc kompakty rodem z lat 90 to coś innego niż nowsze.
Ale rób jak chcesz.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Sty 2020, 12:08

Wysokością niewiele się różnią A3 8L, 8P, 8P Sportback w stosunku do A4 B7. Siedziałem w B5 i B6 i jest dla mnie różnica pomiędzy wielkością wnętrza w stosunku do A3...
Z tego co widzę to Golf jest ciut wyższy od aut wyżej.
A akurat Sportback niewiele zmienia względem ciasnego 8L.
[link wygasł]

Szukam raczej niewielkiego Sedana, gdzie niewielki to wymiary takiej Mazdy czy wspomnianego Opla.
marcineko
Nowicjusz
 
Posty: 34

29 Sty 2020, 13:33

marcineko napisał(a):Siedziałem w B5 i B6 i jest dla mnie różnica pomiędzy wielkością wnętrza w stosunku do A3...
Z tego co widzę to Golf jest ciut wyższy od aut wyżej.
A akurat Sportback niewiele zmienia względem ciasnego 8L.

Tylko Ty porównujesz 8L, to jest inna płyta podłogowa, poczytaj
Masz więcej miejsca, przestrzeni i więcej wygody.
Jak ja u siebie odsunę fotel na maxa to z tyłu fakt mało miejsca ale ja ledwo dotykam pedałów, no to za mało dla Ciebie miejsca?
Także wg mnie sugerujesz się ciasnym starym A3 z lat 90, a Golf V/A3 8P to są inne auta i inna płyta, inny rozstaw osi, zawieszenie itd.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Sty 2020, 14:03

Nie no jasne, tylko w większości takie auta nie są robione pod osoby wyższe. Nie zawsze samym zjechaniem fotela w dół da się wszystko osiągnąć. Jeździłem i Fiatem Punto II, który ma 3.8m, tylko wtedy to auto było już autem bardziej 2 osobowym z malutkim bagażnikiem.
Sugeruje się wymiarami aut jeśli chodzi o A3 8L i 8P, może musiałbym się przejechać 8P Sportbackiem. Tylko nie wiem czy będzie to coś na + skoro w A4 B6 byłem ,,na styk''.
Ale idea tematu jest trochę inna, Golf to nie jest to czego szukam skoro LPG może być tam problematyczne.
marcineko
Nowicjusz
 
Posty: 34