mateo199214 napisał(a):dziwie się że tyle wyświetleń i nikt nie wziął ale może warto?
1. Ludzie boją się serii 7 bo PODOBNO jest droga w utrzymaniu
2. e32 dopiero zyskuję miano youngtimera, obecnie schodzą jeszcze w cenie złomu
3. Wystawiona za tanio, może to wydać się śmieszne ale obserwuje to bardzo często. Wbrew pozorom jak chodzi o klasyki szybciej sprzeda się samochód z lekko zawyżoną cena niż te z ceną wręcz zaniżoną.
4. m30b30 to w zasadzie najsłabszy silnik w e32 to może zniechęcać wielu ,,szybkich i wściekłych ;p
Gadałem z właścicielką, sprzedają e32 bo powiekszyła im się rodzina i potrzebują samochodu rodzinnego. Przynajmniej taką wersję usłyszałem przez telefon
![Szczęśliwy :D]()
Śpiesz się bo jak dozbieram jeszcze trochę grosza to sam pojadę po tą e32, na prawdę
Kieł napisał(a):Można np podjechać do jakiegoś warsztatu specjalizującego się w bawarkach,
Moim skromnym zdaniem trochę szkoda angażować osoby trzecie do oględzin tak prostego samochodu jak e32.
Każdy nie upośledzony technicznie/ motoryzacyjnie jest w stanie sam zdiagnozować kondycje tak prostego samochodu jak e32.
Silnik prosty jak budowa cepa.
Ważne by trzymał temperaturę ( wskazówka równo w pionie jak to w bmw )
Ważne by po odkręceniu korka wlewu oleju na odpalonym silniku zabardzo nie dmuchało ( trochę zawsze będzie, m30 już tak mają nawet świeżo po wymianie pierścieni)
Trzeba sprawdzić w jakim stanie jest przepływka, czy nie skacze na obrotach. Prawie każdy lekko będzie falował na biegu jałowym. Taki juz urok starego silnika. Często guma od przepływki jest nieszczelna, opaski nie podociągane bądź krokowiec zasyfiony.
Warto też wypadać przy zakupie poziom wiedzy motoryzacyjnej właściciela
Jak trafisz na jelenia to możesz zbijac cenę prawie do zera
Powiesz, że dmucha z wlewu oleju ( pierścienie do wymiany- cena w dół)
Powiesz, że klepią zawory ( wkręcisz, że wałek wytarty i głowice trza robić- cena w dół ) a lekko klepac będą bo na 90% nie ma samoregulatorów i zaleca się za 10-15 tys. reg. zaworów ;p Zawory wyregulujesz sam, nowa uszczelka pod pokrywe kosztuje 30zł.
Kondycję zawieszenia trochę ciężko zdiagnozować. Zawias jest na tyle niezniszczalny, że żebys poczuł luzy to musi byc na prawdę źle. Takie uroki wielowachacza BMW.
Dużą wagę trzeba przykładać do układu przeniesienia napędu bo ciężko kupić dobry dyfer jak okaże się, że szumi. Często słychac jakieś stuki przy zmianie biegów, dodawaniu gazu. Trudno wtedy wyczuć czy to krzyżak czy podpory wału. Elementy nie są drogie i można wymienić samemu jak masz dostęp do kanału.
Warto też przy kupnie zmierzyć napięcie na akumulatorze
![Szczęśliwy :D]()
wiekszość starych bmw nie ma juz takiego ładowania jak byc powinno. Pewnie będzie z 13,9- 14,2
![Szczęśliwy :D]()
idzie z tym żyć ale można wkręcić sprzedawcy, że alternator do wymiany- cena w dół
![Szczęśliwy :D]()
Co do blacharki
![Szczęśliwy :D]()
sprzedawca zarzeka się, że blacha bez rdzy
![Szczęśliwy :D]()
więc trzeba uświadomić go, że rdza jest choć na pierwszy rzut oka jej nie widać. Najlepiej wyjąć w bagażniku wykładzine z ścianek bocznych. We wnękach bądź trcohę wyżej na zgrzewach prawdopodobnie będzie ruda a jeszcze prawdopodobniej niewielkie dziury. Warto też wyjąć kolo zapasowe, też z dużą dozą prawdopodobieństwa jakaś dziurka się znajdzie. Tak samo w bagażniku od wewnątrz w miejscu mocowania tylnych lamp
Trochę się rozpisałem, pewnie nieskładnie i chaotycznie ale piszę na szybko.
Mam nadzieję, że coś przydatnego z tego tekstu wyciągniesz co pomoże Ci w ewentualnej negocjacji ceny tej na pozór pięknej e32.
Jak wieczorem będę miał więcej czasu to napiszę jeszcze trochę o kupowaniu starych bmw a mógł bym pisać godzinami
![Niegrzeczny :naughty:]()