Kupiłem dwie opony używane wielosezonowe na przód: Vredestein Quatrac 3. Rok produkcji 2010, bieżnik ok 7,5 mm. Gdy przyszły zauważyłem, że wewnątrz bieżnika (tam gdzie znajduje się powietrze) posiadają po ok 3-4 paski na długość bieżnika oraz szerokość ok. 5mm, które są jakby wytarte, guma na nich jest delikatnie sparciała, widać to po dociśnięciu opony do podłoża. Wyczytałem, że wynika to z jazdy na niedopompowanych kołach lub szybkim wjeżdżaniu na krawężniki. Czy można tak jeździć by było bezpiecznie?
Wulkanizator przy zakładaniu nic nie powiedział. Miałem opony 10 letnie, które zewnątrz były calutkie sparciałe, miały 3mm bieżnika,a mimo to wewnątrz były jak nowe.
Druga sprawa: założyłem te opony, przejechałem ok 150km i wziąłem się za mycie auta, wtedy zauważyłem, że opony są sparciałe, ale tylko wokół felgi. Wyczytałem, że to od przebywania w okolicy transformatorów, spawarek itp i można na takich jeździć.
Podjedź sobie do zakładu wulkanizatorskiego, ale jak dla mnie to opony te raczej nie powinny jeździć bo jak widać huśtają się na konstrukcji felgi i dlatego jest ona popękana przy bokach. Guma nie powinna w ogóle pękać! Nie wygląda to dobrze... Możesz też mieć problemy ewentualnie przy stłuczce i Ci nie wypłacą ubezpieczenia... Pozdro i sorka za załamanie, ale lepiej mówić prawdę...
Dziękuję za odpowiedź. Wulkanizator twierdzi, że to ledwo widać i że tak może być. Problem w tym, że nie widziałem jeszcze opony spękanej wokół felgi. Wydaje mi się, że opony spękały dopiero po założeniu (tzn. gdy otrzymałem przesyłkę nie były spękane)
Najlepiej obserwować ich stan i patrzeć co się dzieje. Jeśli pojawią się większe pęknięcia dla własnego bezpieczeństwa lepiej zmienić opony. Chodź by na zimę.
Tak na przyszłość napisze tylko: nie można jeździć na takich oponach ponieważ stwarzamy zagrożenie zarówno dla siebie jak i innych uczestników ruchu drogowego.
Przewodnik po konfiguracji nowoczesnego SUV-a klasy premium Dzięki udostępnionym przez Audi zaawansowanym narzędziom możecie skonfigurować kupowane przez siebie auto i w pełni dostosować je do swoich potrzeb. Jak z nich korzystać? Szczegółowa personalizacja modelu Q8 to sposób ...
Warsztat lutniczy na kółkach na bazie modelu Nissana NV200 Dwie firmy ze stanu Tennessee podjęły współpracę nad stworzeniem modelu Gibson/Nissan NV200 TM Compact Cargo, który został zaprezentowany podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku. ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.