Czy warto próbować zdawać prawo jazdy na automacie ?

19 Mar 2022, 11:26

Rokiko napisał(a):Tu nie chodzi o nielegalną jazdę, można się tego nauczyć na pustym parkingu i wcale nie trzeba wchodzi wyżej niż drugi bieg. najtrudniejsze jest ruszanie i przełączanie niskich biegów (kiedyś czytałem takie podsumowanie na temat prowadzonych badań). Ty jesteś już mocno nastawiony na automat i nikt tu na silę nie będzie Cię przekonywał do skrzyni manualnej. Zrobisz prawko na automat a jak uznasz za jakiś czas że przydało by się jednak na manual to zapiszesz się na taki egzamin i spróbujesz wtedy.


Samego przełączania może i nauczysz się na pustym parkingi ale później wyjeżdżasz w drogę i nagle się okazuje że guzik potrafisz i samochód na 20 prob odpalenia gaśnie ci 15 razy.
Yosuke7
Początkujący
 
Posty: 50
0

19 Mar 2022, 11:43

galakty napisał(a):Nie masz podzielności uwagi i koncentracji po prostu, nie musisz tłumaczyć na forum samochodowym JAK TRUDNA jest jazda autem w ruchu publicznym

Zdaj na automacie i kup potem automat.


Tak, wiem że nie muszę tutaj niczego nikomu tłumaczyć. Chciałbym się po prostu dowiedzieć czy po tak nieudanej przygodzie z manuali jest szansa że uda mi się zdać na automatach i dobrze na nich jeździć, nie chce po prostu znowu wyrzucać kasy w błoto, a skoro 40h nie wystarczyło żeby nauczyć się jeździć manualem to czy wystarczy kolejne 30 żeby opanować automat.
Yosuke7
Początkujący
 
Posty: 50
0

19 Mar 2022, 11:45

To sobie dokup dwie godziny jazdy automatem i się przekonaj
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1399
Przebieg/rok: >50tys. km
0

19 Mar 2022, 18:01

Wszystko już zostało napisane w tym temacie oprócz tego, że jak nie potrafili Cię nauczyć ruszania autem z manualem, to zmień szkołę jazdy :ok: to nie jest trudne, a manual nie jest "z zasady wadliwy", tylko ktoś nie wpoił Ci podstawowych zasad jazdy samochodem. Mimo, że jestem car guyem, to na samym początku kursu też miałem problem z ruszaniem, było to dla mnie stresujące. Ale miałem ogarniętych instruktorów, którzy łopatologicznie (i nie tylko teoretycznie) wytłumaczyli mi co i jak. Na drugich jazdach pojechaliśmy na trasę.

Może być też tak, że po prostu nie nadajesz się na kierowcę. Możesz oczywiście zrobić PJ na automacie, ale to i tak komplikuje Ci życie - własnym autem może i pojedziesz, ale w życiu bywa różnie i nigdy nie wiadomo czym i w jakich sytuacjach będziesz musiał pojechać.

Odpowiadaj każdemu w jednym poście, nie w oddzielnych
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13912
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

19 Mar 2022, 18:03

Swoją drogą przypomniał mi się przypadek mojej kumpeli. Ona ma odwrotnie, boi się jazdy automatem, bo nie wie co z nogami zrobić i jak jej chcieli dać zastępcze auto w automacie, to powiedziała że mogą nie dawać wcale :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7938
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

19 Mar 2022, 22:32

galakty napisał(a):jak jej chcieli dać zastępcze auto w automacie, to powiedziała że mogą nie dawać wcale :mrgreen:
:lol: dobre... no bo co zrobić z tą lewą nogą? Przecież ona wtedy nie jest potrzebna :)

Mi się przypomniało, że jak kiedyś znajomy poprosił o to czy mógłby się przejechać automatem (akurat taki miałem) no to się zgodziłem. Okazało się że zaraz przy pierwszym hamowaniu (było ono z piskiem) wcisnął lewą nogą hamulec :) aż sam się zdziwił.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6702
Zdjęcia: 23
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oznaczenia tablic rejestracyjnych samochodów Kontroli Skarbowej
    Sprawdź, jak rozpoznać auto po numerze rejestracyjnym Kontroli Skarbowej. Poniżej przedstawiamy aktualne tablice rejestracyjne używane na terenie naszego kraju. HSB – woj. podlaskie - Kontrola Skarbowa HSC – woj. ...
    Lexus IS - samochód do driftu
    IS od Lexusa jest bezpośrednim konkurentem serii 3 i również interesującą bazą na auto do driftu. Szczególnie, kiedy weźmiemy pod uwagę pierwszą generację modelu w wersji IS 300. W tym wariancie kompaktowego ...

  • 20 Mar 2022, 09:36

    mike napisał(a):Wszystko już zostało napisane w tym temacie oprócz tego, że jak nie potrafili Cię nauczyć ruszania autem z manualem, to zmień szkołę jazdy


    Nie sądzę, żeby to nauka zawiodła. Po pierwsze mój instruktor był wyjątkowo cierpliwy w stosunku do mnie, po drugie chodziłem do jednej z lepszej w mieście która ma bardzo dobre opinie. Nie wiem co zatem miałaby dać zmiana szkoły jazdy ? No bo co zapiszę się znowy na kurs prawa jazdy z manualną skrzynią biegów, spędzę kolejne 30-40h jazd za kółkiem, przyjdzie egzamin i znowu będę popełniał te same idiotyczne błędy których nie miałbym prawa np popełnić siedząc w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów, no bo w automacie nikt się do mnie nie przyczepi że jeżdże 20km/h na 4-tym biegu, a w manualu miałem już 3 uwagi, że od egzaminatorów że jeżdże bardzo nieekonomiczne, problem polega na tym, że czasami ciężko zmienić mi tak szybko bieg, no bo jeżdżę sobie załóżmy 45km/h na 4-tym biegu, egzaminator mi mówi, że na najbliżsyzm skrzyżowaniu mam skręcić w prawo, czyli mam skrzyżowanie za 100m i przez te 100m mam zmienić dwa razy bieg, raz na 3 później na 2 co już bardzo mocno odciąga moją uwagę od tego co się dzieje na jezdni, bo normalnie zmniejszenie prędkości powinno odbywać się po przez zdjęcie nogi z pedału gazu i delikatne naciśniecie hamulca, no ale w manualu nie mogę naciskać samego hamulca zbyt mocno bo auto zgaśnie, muszę naciskać to głupie sprzęgło ale też nie od razu, tylko po zmniejszeniu prędkosći i ten manewr muszę powtarzać dwa razy, bo raz zredukować bieg na 3 a później na 2, a jak pojawi się pieszy na przejściu to już w ogóle mocno utrudnia sprawę, bo zamiast w noramlnym samochodzie zrobić 2-3 czynności dla tak prostego manewru jak skręt w prawo w manualu muszę tych czynności przez 100m zrobić ze 30 i to bardzo dokładnie z wyczuciem i intuicją i nie mogę się ani razu pomylić, bo mi samochód zgaśnie.


    mike napisał(a):Mimo, że jestem car guyem, to na samym początku kursu też miałem problem z ruszaniem, było to dla mnie stresujące. Ale miałem ogarniętych instruktorów, którzy łopatologicznie (i nie tylko teoretycznie) wytłumaczyli mi co i jak. Na drugich jazdach pojechaliśmy na trasę.


    Ależ ja nawet na pierwszych jazdach pojechałem w trasę i teoretycznie nauczyłem się jako tako ruszać, wydawało mi się, że po 3-4 jeździe ruszanie i hamowanie będzie dla mnie pestką i teoretycznie nie było to aż takie trudne, bo umiałem to robić, co nie znaczy że było to dla mnie komfortowe, bo jednak wolałbym wykonywać mniej czynności obsługowych i bardziej skupiać się na drodze, niz więcej i bardziej skupiać się na samochodzie. Nagle głupie parkowanie skośne dla mnie staje się problemem, bo jeżeli źle parkuje i trzeba robić korektę to nagle muszę 15 razy majstrować coś przy skrzyni biegów i sprzęgle, a jak pojawi się podczas mojego cofania z parkingu samochód to nagle muszę znowu wjechać w miejsce parkingowe, a tego nie da się zrobić tak sprawnie jak samochodem z automatem, a jak nie zrobię teog sprawnie to nagle pojawia się stres i wykonuje naprawdę idiotyczne błędy.

    mike napisał(a):Może być też tak, że po prostu nie nadajesz się na kierowcę. Możesz oczywiście zrobić PJ na automacie, ale to i tak komplikuje Ci życie - własnym autem może i pojedziesz, ale w życiu bywa różnie i nigdy nie wiadomo czym i w jakich sytuacjach będziesz musiał pojechać.


    Wyobraź Pan sobie, jakie teraz muszę mieć skomplikowane życie, bo na 18mln aut osobowych w Polsce nie mogę legalnie pojeździć ani jednym, a jak bym posiadał prawo jazdy na automaty to nagle otwiera mi się droga do 2mln aut którymi jeździć juz mogę, a na manuala tak czy siak raczej nie dam rady zrobić prawka, no chyba że mówię mam jeździć nim przez jakiś czas nielegalnie po drogach.

    galakty napisał(a):Swoją drogą przypomniał mi się przypadek mojej kumpeli. Ona ma odwrotnie, boi się jazdy automatem, bo nie wie co z nogami zrobić i jak jej chcieli dać zastępcze auto w automacie, to powiedziała że mogą nie dawać wcale


    No ja też mógłbym powiedzieć, że możecie dać mi manuala, ale nie gwarantuje, że to auto wróci całe, bo nie umiem go dobrze obsługiwać, bo są te auta w moim odczuciu wadliwe. Po prostu problem jest tutaj w tej kwestii, że manuale są wybredne i nie wybaczają drobnych błędów, które popełniają niedoświadczeni kierowcy, a automat te błędy wybacza, bo nawet nie da się tych błędów fizycznie popełnić, no bo automat ma te zalety, że nigdy nam nie zgaśnie, ani się nie stoczy, nie będzie też narzekać że puściliśmy sprzęgło o 0,5 sekundy za szybko, bo nie mają pedału sprzęgła. Wychodzi na to, że po prostu automaty są bardziej przystosowane dla mało doświadczonych i łatwo się na nich nauczyć podstawowych manewrów.
    Yosuke7
    Początkujący
     
    Posty: 50
    0

    20 Mar 2022, 10:00

    Rokiko napisał(a):dobre... no bo co zrobić z tą lewą nogą? Przecież ona wtedy nie jest potrzebna

    Mi się przypomniało, że jak kiedyś znajomy poprosił o to czy mógłby się przejechać automatem (akurat taki miałem) no to się zgodziłem. Okazało się że zaraz przy pierwszym hamowaniu (było ono z piskiem) wcisnął lewą nogą hamulec aż sam się zdziwił.


    Tak, dlatego to jest troszeczkę dla mnie dziwne, że osoby posiadające prawo jazdy na manualną skryznię biegów mogą jeździć sobie wszystkimi autami, a osoby posiadające prawo jazdy tylko na automaty mogą jeździć tylko automatami, przecież osoba która nigdy nie jeździła automatami nie będzie potrafiła ich obsługiwać tylko dlatego, że potrafi obsługiwać manuale. Dlatego zatem dla mnie to jasny sygnał, że samochody z manualną skrzynią biegów są dużo trudniejsze, no bo gdyby tak nie było to osoby posiadające prawo jazdy na automat powinni móc też jeździć manualem, skoro są tak samo łatwe, najwidoczniej nie są. Po za tym myślę, że z roku na rok będzie to coraz mniejszy problem, ponieważ skrzyń automatycznych będzie już coraz więcej, a co za tym idzie manuali będzie coraz mniej, wynika to też z tego, że z roku na rok coraz więcej samochodów będzie elektrycznych, które jak dobrze wiemy nie posiadają ani skrzyni biegów ani pedału sprzęgła. Nie sądzę, żeby np po 2030r robiło to jakąś sporą różnicę czy będziemy posiadać prawo jazdy na manuale czy na automaty, bo już automaty będą zdecydowanie bardziej popularne, nawet i aspekt kosztowy może być korzystniejszy, bo na skutek większej popularności ceny ewentualnych napraw mogą spaść i nie będzie to już robiło zapewne aż takiej różnicy czy będziemy naprawiali automatyczną skrzynię biegów czy manualną.
    Yosuke7
    Początkujący
     
    Posty: 50
    0

    20 Mar 2022, 10:39

    Podsumowując temat wychodzi na to że nie jesteś w stanie opanować jazdy samochodem ze skrzynią manualną. Pozostaje ci egzamin na automacie i późniejsza jazda tylko samomochodami z taką skrzynią.

    Nie możesz obwiniać tu skrzyni maualnej. Poprostu nie potrafisz tego przyswoić i nauczyć się jazdy samochodem w którym trzeba zmieniać biegi manualnie.

    Obsługa skrzyni manualnej jest bardziej skomplikowana od automatu dlatego zdając egzamin na manuału możesz jeździć i automatem. Niestety w drugą stronę to nie działa.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6702
    Zdjęcia: 23
    0

    20 Mar 2022, 10:55

    Rokiko napisał(a):Podsumowując temat wychodzi na to że nie jesteś w stanie opanować jazdy samochodem ze skrzynią manualną. Pozostaje ci egzamin na automacie i późniejsza jazda tylko samomochodami z taką skrzynią.

    Nie możesz obwiniać tu skrzyni maualnej. Poprostu nie potrafisz tego przyswoić i nauczyć się jazdy samochodem w którym trzeba zmieniać biegi manualnie.

    Obsługa skrzyni manualnej jest bardziej skomplikowana od automatu dlatego zdając egzamin na manuału możesz jeździć i automatem. Niestety w drugą stronę to nie działa.


    Tak, nie jestem. Pisze o tym od samego początku. Natomiast nie zgodzę się z Panem, że nie mogę obwiniać manualnej skrzyni biegów, ponieważ od strony technicznej są to auta bardzo mocno niedopracowane. Ciężko mi wskazać jakiekolwiek zalety które posiadają auta z manualną skrzynią biegów, a nie posiadają automaty. Natomiast wad jest niestety ale cała masa. Gdybym dostał tak kapryśny komputer to wyrzuciłbym ten komputer po kilku godzinach. Nie umialbym pracować na komputerze który trzeba zrestartować za każdym razem gdy np chce otworzyć dodatkowe okno w przeglądarce, albo zamknąć. To jest również kwestia komfortu jazdy. W automacie da się ruszyć 5 razy w ciągu 10 sekund jeżdżąc raz do przodu a raz do tyłu, a sprobuj to samo zrobić w manualu gdzie samo ruszenie to kwestia dobrych kilku sekund. I to nie jest bezsensowna zabawa samochodem żeby pokazać jak szybko i sprawnie zmieniać biegi na wsteczny i spowrotem, tylko ja już swoje wyjzdzilem i wiem doskonale że takie błyskawiczne zmiany kierunku jazdy są potrzebne np przy parkowaniu. No problem polega na tym że w manualu nie da się zrobić czegoś błyskawicznie.
    Yosuke7
    Początkujący
     
    Posty: 50
    0

    20 Mar 2022, 15:39

    Chłopie, schowaj dumę do kieszeni i idź sobie zdaj ten egzamin na automacie, bo próbujesz przekonać ludzi argumentami i przykładami, które nie odzwierciedlają w żaden sposób sposobu działania skrzyni manualnej.

    Zasada działania skrzyni manualnej w żaden sposób nie jest wadliwa, problem istnieje w Tobie. Masz problem z zapamiętaniem o wrzuceniu pierwszego biegu, kordynacji ruchowej pomiędzy dwoma nogami i jednoczesnej obserwacji otoczenia. Po prostu nie przyswoiłeś w wystarczający sposób obsługi takiej skrzyni, żeby poruszać się w ruchu miejskim. Chociaż wiem, że tego nie dostrzeżesz i nadal będziesz próbował przekonać dziwnymi argumentami.

    To, że będziesz miał prawko tylko na automat nie będzie Cię czyniło gorszym kierowcą, po prostu idź i to zrób zamiast szukać usprawiedliwienia.
    anonimowygość
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 24 09 2012
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: -
    0

    20 Mar 2022, 16:02

    Yosuke7 napisał(a):nie jestem. Pisze o tym od samego początku. Natomiast nie zgodzę się z Panem, że nie mogę obwiniać manualnej skrzyni biegów, ponieważ od strony technicznej są to auta bardzo mocno niedopracowane. Ciężko mi wskazać jakiekolwiek zalety które posiadają auta z manualną skrzynią biegów, a nie posiadają automaty. Natomiast wad jest niestety ale cała masa. Gdybym dostał tak kapryśny komputer to wyrzuciłbym ten komputer po kilku godzinach. Nie umialbym pracować na komputerze który trzeba zrestartować za każdym razem gdy np chce otworzyć dodatkowe okno w przeglądarce, albo zamknąć. To jest również kwestia komfortu jazdy. W automacie da się ruszyć 5 razy w ciągu 10 sekund jeżdżąc raz do przodu a raz do tyłu, a sprobuj to samo zrobić w manualu gdzie samo ruszenie to kwestia dobrych kilku sekund. I to nie jest bezsensowna zabawa samochodem żeby pokazać jak szybko i sprawnie zmieniać biegi na wsteczny i spowrotem, tylko ja już swoje wyjzdzilem i wiem doskonale że takie błyskawiczne zmiany kierunku jazdy są potrzebne np przy parkowaniu. No problem polega na tym że w manualu nie da się zrobić czegoś błyskawicznie.


    Zgodzę się z przedmówcą, zdaj na automat i będzie ok. Co do reszty to nie wypisuj głupot o których nie masz zielonego pojęcia.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8644
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    0

    20 Mar 2022, 16:22

    szybki napisał(a):Zgodzę się z przedmówcą, zdaj na automat i będzie ok. Co do reszty to nie wypisuj głupot o których nie masz zielonego pojęcia.


    No jakich głupot ? Przecież ja tymi autami sporo wyjeżdżałem więc wiem z czym to się je. Opisuje tutaj swoje przeżycia nic więcej, niczego tutaj nie koloryzuje pod to żeby za wszelką cenę obrzydzić komuś manuale. Po prostu te auta są wybredne i to jest niestety opis zgodny z rzeczywistością.
    Yosuke7
    Początkujący
     
    Posty: 50
    0

    20 Mar 2022, 18:46

    Szybciej zmienisz kierunek automatem? Niezła bzdura.

    Już przestań naginać rzeczywistość.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7938
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    0

    20 Mar 2022, 19:02

    No jakich głupot ? Przecież ja tymi autami sporo wyjeżdżałem więc wiem z czym to się je

    Nie, nie masz wiedzy. Przejeździłeś 35 godzin pojazdem z manualną skrzynią biegów, a to nie robi z Ciebie kierowcy. Nawet po roku prowadzenia pojazdu czy tych 10tys. kilometrów będzie wiele nauki przed tobą.
    bo w automacie nikt się do mnie nie przyczepi że jeżdże 20km/h na 4-tym biegu

    Po prostu automat sam zredukuje bieg, automat jest łatwiejszy i bardzo wygodny w poruszaniu się po mieście. Maunal nie jest "wybredny", tylko automat zrzuci na niższy bieg za ciebie.
    manuale są wybredne i nie wybaczają drobnych błędów, które popełniają niedoświadczeni kierowcy

    Jeźdźenie na 4 biegu prędkością 20km/h nie jest drobnym błędem, wszystko da się wyczuć, nawet nie patrząc na obrotomierz. Rozumiem, że osoby, które przejechały zaledwie 30 godzin na kursie mogą popełnić taki błąd, ale notoryczne takie jeźdzenie, bądź notoryczne startowanie z 3/4 biegu nie jest "drobnym" błędem, a zwyczajną nieumiejętnością jazdy.
    egzaminator mi mówi, że na najbliżsyzm skrzyżowaniu mam skręcić w prawo, czyli mam skrzyżowanie za 100m i przez te 100m mam zmienić dwa razy bieg, raz na 3 później na 2 co już bardzo mocno odciąga moją uwagę od tego co się dzieje na jezdni

    Przecież to ewidentny dowód, że nie potrafisz jeździć ze skrzynią manualną i nie opanowałeś jazdy w pojeździe z taką skrzynią. Podwójne zrzucenie biegu nie jest tutaj konieczne. Jeżeli występują u ciebie takie problemy to instruktor powinien się na tym skupić i doprowadzać częściej do takiej sytuacji, skoro tego nie opanowałeś. Po pierwsze nie powinien Cię wypuścić na egzamin, jeżeli tracisz kontrolę na tym co się dzieje wokół pojazdu, kiedy zmieniasz biegi, to jest bezpieczeństwo twoje i ludzi wokół. Rozumiem, że możesz mieć z nim dobry kontakt ze swoim instruktorem, ale po tym co wypisujesz, nie rzutuje to dobrze na jego sposób przekazywania wiedzy.

    Wytłumaczę Ci coś w sposób łopatologiczny, bo twoje porównanie biegów do wyłączania przeglądarki ma się nijak. Jak jeździsz rowerem, rozpędzasz się coraz szybciej, to też zmieniasz "biegi na te wyższe", by uzyskać wyższą prędkość, adekwatnie jest z samochodem. Jak mocno zwolnisz na najwyższym biegu lub będziesz ruszał, to będziesz musiał użyć dużo siły/mocy, o ile się uda. Adekwatnie jest do jazdy i ruszania na wyższych biegach w samochodzie. Oczywiście jest to mocno uproszczone porównanie, nie można brać tego aż tak mocno do siebie.

    Po prostu szukasz winy w swoich niepowodzeniach we wszystkim wokół, próbując usprawiedliwiać siebie, a zwyczajnie brakuje Ci praktyki w prowadzeniu pojazdu z manualną skrzynią biegów. 30 godzin to żaden wyznacznik, jeden nauczy się w miarę obsługi w 20 godzin, drugi w 50.

    Jeżeli uważasz, że skrzynia automatyczna uwolni Cię częściowo i będziesz się mógł bardziej skupić na otoczeniu to się zapisz na taki egzamin. Jak nabędziesz więcej doświadczenia na drodze, wyrobisz sobie nawyki na drodze, a sama jazda będzie absorbowała mniej twojej uwagi, to kiedyś możesz zrobić na manualną, o ile będzie taka potrzeba.
    anonimowygość
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 24 09 2012
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: -
    0