Daihatsu Sirion, Daewoo Matiz, a może coś innego do 2-3tys. max 1.0l?

18 Wrz 2017, 08:13

Miałem kiedyś Matiza, moja koleżanka niedawno kupiła też takie autko córce do podszkolenia się po zdanym egzaminie na prawo jazdy. Największym atutem tego auta są bez wątpienia koszty serwisu i części - nowy termostat kupiła za 10 zł, używaną przepustnicę za 15 zł, a tylną kanapę (oryginalna była poprzecierana) za 20 zł. Grunt to znaleźć egzemplarz bez rdzy (o dziwo jest to prostsze niż w przypadku Civica VI) i doprawdy za grosze można doprowadzić ten samochód do perfekcyjnego stanu technicznego. A jeśli znajdzie się egzemplarz z sekwencją to już w ogóle bajka.
Zgadzam się, że to auto idealne do miasta - zwinne, sprytne, nawet brak wspomagania nie przeszkadza. Na trasie irytuje trochę kiepska stabilność - gwałtowne manewry nie wchodzą tu w grę, podczas wyprzedzania tira nie raz serce mocniej zabiło :) Ale po pewnym czasie można się przyzwyczaić.
Jak ktoś musi mieć coś do jazdy, nie ma za dużych wymagań i potrzebuje odłożyć trochę grosza na inne przyjemności Matiz jest autkiem w sam raz dla niego.
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

18 Wrz 2017, 12:38

No dobra. To może tak:

-Jechałem i CC i SC jak i Matizem. Cóż... Przy moim wzroście, tylko w Matizie przy wybojach nie uderzałem głową o podsufitkę ;)
-ABS i poducha to obowiązek... Miałem kiedyś bardzo poważny wypadek i gdyby nie poducha byłoby krucho. Wiecie, względy psychologiczne.
-Klimę mogę odpuścić, ale wciąż będzie punktowana ;)
-Rozważałem takie pojemności, ale w sumie do tego 1.4 mogę podbić.
-W związku z powyższym - co sądzicie o Fiatach Bravo/Brava/Siena/Palio (tak w tym wypadku może być kombi) z silnikami 1.2? O Punto wiem dużo i na razie go nie uwzględniam.
-Zdaję sobie sprawę, że spalanie może wzrosnąć. Załóżmy, że podbijam do max 7l/100km. Ale to już absolutny max.
-Powtórzę, nie oczekuję nie wiadomo czego. Może być i poobijany, byle rdza go nie zjadła na wylot.
-Padła w temacie Corsa B? Rozważę.
-Samochód będzie kupowany w grudniu. Teraz robię rozeznanie na jakich modelach głównie się skupić, także linków nie będę jeszcze podsyłał.

Pozdrawiam
AnonimAntoni
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C4 Grand Picasso mk1
Silnik: 2.0 Pb 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2017, 14:55

AnonimAntoni napisał(a):Zdaję sobie sprawę, że spalanie może wzrosnąć. Załóżmy, że podbijam do max 7l/100km. Ale to już absolutny max.


Brava/Siena/Palio nawet z 1.2 spali ciut więcej.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Wrz 2017, 14:24

Nawet przy spokojnej jeździe? Zawalidrogą nie jestem, ale z drugiej strony nie jeżdżę z pedałem gazu w podłodze i nie próbuję pobijać fabrycznych danych dotyczących przyspieszenia ;)
AnonimAntoni
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C4 Grand Picasso mk1
Silnik: 2.0 Pb 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

23 Wrz 2017, 15:03

Po mieście musisz liczyć jakieś 8-8.5l.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012