Dowolna marka: czemu się nie udaje rozruch, choć rozrusznik kręci

Dowolna marka: czemu się nie udaje rozruch, choć rozrusznik kręci

20 Paź 2017, 18:25

Witam wszystkich i z góry przepraszam za gafy - jestem tu nowy.

Zdarza się, zwłaszcza przy słabym akumulatorze, że rozrusznik kręci choć powoli, a silnik nie zapala. Czy słusznie się domyślam, że przyczyną jest taki spadek napięcia w instalacji, że nie pracują urządzenia niezbędne do pracy silnika, np. układ zapłonowy, pompa paliwa itp?
Adam23
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 20 Paź 2017, 18:12
Prawo jazdy od: 30 07 1992
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.2 12V 64 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Dowolna marka: czemu się nie udaje rozruch, choć rozrusznik kręci

20 Paź 2017, 20:57

Układ zapłonowy jest napędzany silnikiem a pompa paliwa nie potrzebuje wiele prądu żeby pracowała. Poprostu jeżeli napięcie jest za niskie to silnik za wolno kręci wałem żeby doszło do zapłonu.
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7650
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwsze elektronicznie sterowane zawieszenie Pierwsze elektronicznie sterowane zawieszenie
    TEMS – pierwsze elektronicznie sterowane zawieszenie – Toyota Soarer – luty 1983. Obecnie trudno wyobrazić sobie samochód o wysokich osiągach bez elektronicznego systemu sterowania parametrami zawieszenia. ...
    Godziny spędzone w korkach - spokój, koncentracja i kultura jazdy Godziny spędzone w korkach - spokój, koncentracja i kultura jazdy
    Kierowcy podróżujący samochodem po dużych miastach w Polsce wiele godzin spędzają stojąc w korkach. Jak w takich okolicznościach zachować spokój przypominamy o kilku zasadach, które ułatwią przemieszczanie ...

  •