Ducato 2015r 2.3 JTD problem z mocą / wtrysk / turbina

02 Lut 2020, 08:47

Pacjent to FIAT DUCATO 2.3JTD 130 2015r.
-wtryskiwacze były regenerowane nie wiem tylko kto to robił = wątpliwości co do rzetelności wykonanej regeneracji.
- błędów w komputerze brak
-auto zimne czy ciepłe pali na dotyk
i teraz po kolei:
Rozpędzanie na każdym biegu do 3000obr powuje jednorazowy stuk jak by jakiś zawór zrobił cyk cyk z tym że dźwięk jest taki jak podczas np palenia na plaku (spalanie stukowe) więc to stuknięcie jest bardzo słyszalne metaliczne. Wystarczy nawet jechać 3000obr i dodawać gazu i ujmować wtedy jest pojedyńczy stuk. nie jest to stuk panewki bo to odróżniam.
Podczas przyśpieszania auto nie kopci, słychać delikatny stukot jak by popychacze lub wtrysk lub coś ze spalaniem stukowym bardziej. Jak na 130KM to nie ma mocy dynamika żadna.
I teraz najważniejsze:
Jazda np 110km/h wszystko ok i w pewnym momencie to delikatne klepanie zaczyna sie nasilać do takiego stopnia że słychać w aucie jadącym za mną a z tyłu biały gęsty obłok dymu bez szczególnego zapachu.
Puszczam gaz auto zwalnia dymu brak i po chwili stukot ustaje i auto znów jedzie np 100km bez takich obiawów jak delikatnie operuje się gazem lub jak się go zgasi na chwile.
Jak przyśpieszałem dynamicznie do podłogi to pare razy ten obiaw wracał tak jak by się wtryskiwacz rozsypał.
Do tego wszystkiego teraz mam wrażenie że turbo się nie włącza bo przy np 100km/h z gazem w podłodze auto nie przyśpiesza.
Podejrzewam splot paru usterek z którymi poprzednik nie mógł sobie dać rady.
Zastanawiam się czy coś do tego może mieć też rozrząd może bez blokat ktoś grzebał lub coś z łańcuchem po drugiej stronie...
lukasqqq
Nowicjusz
 
Posty: 9

04 Lut 2020, 15:02

Tam łańcuch raczej bezobsługowy więc nie sądzę, A dpf jak tam? Sprawdziłeś jak bardzo zanieczyszczony?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Lut 2020, 15:27

Jutro ściągamy DPF komp pokazuje teraz że max zapchany...
Stuk metaliczny jest jak by na 4 wtrysku...
lukasqqq
Nowicjusz
 
Posty: 9

04 Lut 2020, 15:43

Może być tak że ogarniesz DPFa i stuki zniknął :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Lut 2020, 08:42

Przez DPF może stukać metalicznie?
Dziwi mnie jedno że nic mu nie było wcześniej, dopiero po trasie na 5 biegu 110km/h zapchał się całkiem... A powinno być wręcz odwrotnie...
A dawka pilotażowa we wtryskach jest regulowana przez firmy regenerujące wtryski czy to jakoś inaczej się odbywa? Bo słyszałem ze jak źle sa ustawione to bedzie efekt spalania stukowego...
lukasqqq
Nowicjusz
 
Posty: 9

05 Lut 2020, 09:17

lukasqqq napisał(a):Przez DPF może stukać metalicznie?
spaliny nie mają gdzie uciekać, może tworzyć się szczelina powietrzna.
lukasqqq napisał(a):Bo słyszałem ze jak źle sa ustawione to bedzie efekt spalania stukowego...
Może tak być.... Ogarnij ten dpf jeżeli dalej będziesz miał te odgłosy to wtryski na stół i do pomaru ew regeneracji/regulacji.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC F z napędem na obie osie?
    O tym, że Lexus przygotowuje wyczynową wersję flagowego coupe LC, wiadomo już od półtora roku i w mediach pojawia się coraz więcej danych dotyczących nowego samochodu, a nawet szpiegowskie zdjęcia wykonane podczas ...

05 Lut 2020, 19:19

DPF wygląda tak jak na foto...

Bez filtra też mocy brak... chyba że tryb awaryjny to uniemożliwia?

Dodatkowo dwa filmy z klepania pierwszy- klepie
drugi film odpalenie około godz. później już bez klepania
Klepie losowo...

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

lukasqqq
Nowicjusz
 
Posty: 9

05 Lut 2020, 20:18

a jak tak sobie klepie to chodzi na wszystkie cyl czy nie? bez filtra nie będzie mocy.... a ten check świecący co mówi?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Lut 2020, 21:29

Podczas stukania ten stuk słychać tylko na wtrysku a na pokrywie górnej już nie.
Check mówi P2002 czyli DPF
Przy próbie wypalania kompem wywala błąd że nie można dokończyć.
lukasqqq
Nowicjusz
 
Posty: 9

05 Lut 2020, 21:43

ale jak masz 100% zabity to już komuterowe wypalanie nie zadziała, tylko regeneracja. A co do stukania to wyglada to na wtrysk ale aby potwierdzić to trzeba zdemontować i na pomiary
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Lut 2020, 21:51

Są na gwarancji i mam nadzieje że ten kto je sprawdza wie co robi...
Wyśle je na pewno...
Tylko wcześniej ich potrzebowałem do sprawdzenia reszty osprzętu, ciśnienia oleju rozrząd itd...

P.S znasz momenty dokręcania stopy korbowodów w tym silniku?
lukasqqq
Nowicjusz
 
Posty: 9

05 Lut 2020, 22:05

lukasqqq napisał(a):P.S znasz momenty dokręcania stopy korbowodów w tym silniku?
niestety nie grzebie na codzień aż tak w silnikach więc nie będę się wypowiadał, może któryś z kolegów będzie miał takie info to podpowie :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2020, 08:06

Wtryski wyjęte... Coś mam mieszane uczucia co do regeneracji poza nr 3 który ma zielone oznaczenia na gwintach że coś było robione no i ten trzeci też ma najmniejszy przelew po teście...
NR 1

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



NR2

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



NR3

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



NR4

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

lukasqqq
Nowicjusz
 
Posty: 9

08 Lut 2020, 10:27

Widać że nic nie było z nimi robione, może ten 3 i 4 ale pierwsze 2 napewno nie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2020, 10:37

Też tak sądzę...
Wyśle je do gościa który to niby ma na gwarancji zobacze...
Znasz kogoś kto by mógł mi na maszynie sprawdzić dawki z wydrukiem ?
Chciałbym sprawdzić czy ten co je robił zrobił dobrze...
lukasqqq
Nowicjusz
 
Posty: 9