Dylemat: który wybrać?? Co radzicie?

08 Kwi 2008, 12:17

Zastanawiam się nad kupnem samochodu, oczywiście nie nowiuteńki prosto z salonu lecz uzywany ale rocznik min. 2003 i w górę.Cena max. to 50.000 zł. Szczerze mówiąc nie mam wybranej marki. Ale mimo to mam już upatrzone marki lecz nie wiem, której warto się bliżej przypatrzeć i zastanowić nad ewentualnym kupnem. Chodzi konkretnie o Forda Mondeo (2003-2005. Diesel, słyszałem, że najlepsza opcja to ta z CTDI),Volvo S40 (rocznik taki jak forda i rownież diesel),Peugeot 407 SW (kombi i również diesel) jak i Peugeot 407 także w dieslu no i ostatni z kandydatów jest Mazda 6, która z tego co słyszałem ma niezłe przyśpieszenie. Kusi oko także Honda Accord ale jest dość droga, więc bardziej skłaniałbym się do reszty samochodów, które pozwoliłem sobie wymienić i zapytać o waszą opinie. Jakbym jeszcze mógł prosić o wytłumaczenie tych skrótów (CDTI, itp.) no i o radę, który bądź którym z samochodom powinienem bardziej się przyjrzeć. Z góry dziękuję za pomoc i czekam na Wasze wypowiedzi.
n4
Nowicjusz
 
Posty: 33

08 Kwi 2008, 12:28

IVolvo s40 to przebrany Ford Focus, więc już lepiej kup Focusa właśnie, bo po co przepłacać za znaczk Volvo? Mondeo jest bardzo fajne i świetnie się prowadzi. Mazda 6 to rewelacyjny samochód i ja bym się ku temu skłaniał na Twoim miejscu. Pozostaje jeszcze Accord, który też jest bardzo dobry i ma w tej chwili njalepszego diesla w tym segmencie. Co do skrótów to chyba idzie tak:
C - Common Rail
D - Diesel :wink:
T - Turbo :D
I - Injection? (chyba)
Pozdrawiam.
Lancia, lancia i jeszcze raz... saab :)
fennec
Początkujący
 
Posty: 83

08 Kwi 2008, 14:47

Powiadasz, że jednak Mazdę. Nie ukrywam, że jej szybkość jak i wygląd jest atrakcyjny. A gdyby skupić się bardziej na Mondeo i Peugeot 407 SW? Ale oczywiście bardzo dziękuję za wypowiedź no i wyjaśnienie skrótów:) Poza tym z jaką końcówką samochód jest lepszy? Jedni mówią, że z końcówka TDI, a drudzi, że z CTDI, sa też tacy którzy mówią o i-CTDI. Po której stronie leży prawda? Pozdrawiam.
n4
Nowicjusz
 
Posty: 33

08 Kwi 2008, 15:24

Zacznijmy od początku. Ford ma diesle ze skrótem TDCI. Silniki te mają dobrą kulturę pracy i są dość mocne, ale bardzo czułe na jakość paliwa. Potrafią też zastrajkować. Volvo S40 ma silnik oznaczony jako D są to też silniki praktycznie od Forda. Nie do końca można powiedzieć, że Volvo to droższy Ford. Fakt ma wspólne części z Focusem ale liczy się prestiż i komfort który dostarcza. Co do francuzów to odpuść sobie nie należą do trwałych i bezawaryjnych. Silniki TDI są to diesle występujące w grupie VW (VW, Seat, Audi, Skoda). Są to bardzo dobre silniki aczkolwiek nie należą do kulturalnych (nie posiadają systemu Common Rail, tylko pompowtryskiwacze). Najnowsze TDI mają już Common Rail ale to w nowych autach dopiero. Silniki CDTI są to silniki diesla Opla żywcem przeniesione z Fiata (dzięki kooperacji Fiata z GM). Silniki oznaczone i-CTDI są to diesle Hondy z tego co mi wiadomo jedne z najlepszych na rynku. Nie masz co patrzeć na nazwy diesli bo każda marka ma swoją nazwę diesla. Przykładowo:
TDI - VAG
Multijed (JTD) - Fiat Group
CDTI - Opel
TDCI - Ford
D4-D - Toyota
CDI - Mercedes
CTDI(starsze), i-CTDI - Honda
D - BMW, Mazda, Volvo itd
HDI - PSA (Peugeot/Citroen)
DCI - Renault
CRD - Jeep
CRDI - Hyundai/Kia
TiD/TTiD - Saab

To z tych ważniejszych skrótów :)
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

08 Kwi 2008, 15:34

HA! właśnie o taką wypowiedź mi chodziło. Dokładnie z wyjaśnieniem i rzeczowo:) teraz już wiem o co chodzi z tymi skrótami i musze stwierdzić, że wprowadzono mnie wcześniej w błąd, dziękuję Ci bardzo:) Czyli byłbyś bardziej zwrócony z stronę Volvo s40 i Fordem Mondeo? Szczerze mówiąc to już sam nie wiem co wybrać. Ostatnio właśnie zastanawiałem się nad Peugeot 407 SW tylko, że ta ich ... "zła opinią". A tak wracając do Forda i Volvo ..., który z nich lepiej wypada? Podobno jeśli chodzi o Forda jest taka wersja Ghia, bardziej komfortowa jak i lepsza karoserie posiada.

Pozdrawiam.
n4
Nowicjusz
 
Posty: 33

08 Kwi 2008, 17:30

Szczerze nie jestem przekonany co do Forda. Wersja Ghia to jest wersja wyposażeniowa (bardzo bogata) Forda. Na pewno nie różni się blachą od innych Mondeo. Osobiście polecam Volvo V40 (z tych dwóch). A nie myślałeś nad Audi A4 1.9 TDI (130KM)?? Świetne auto pod względem prowadzenia, wygodne, bardzo udana jednostka napędowa (mocna a zarazem oszczędna) oraz duży prestiż marki. Za ok 50Tyś można znaleźć naprawdę "łakomy" kąsek np: [link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

08 Kwi 2008, 18:12

Link do trzeciej strony: ten samochód nawet niezły wydaje mi się. Reszta nie bardzo ponieważ są kombii,a ja bardziej preferowałbym wersje sadan. Szczerze powiedziawszy audi od dłuższego czasu było obiektem mojego zainteresowania ale jakoś tak nijako podchodziłem by to zainteresowanie spełnić. Być może dlatego, że u mnie na lubelszczyźnie audi są w cenie i za 2001 rocznik sporo trzeba zapłacić,a jak już wspominałem w postach powyższych interesują mnie roczniki od 2003 w zwyż. Co do Forda... żonie się podoba:) mnie w sumie też tylko, że właśnie chciałem wiedzieć coś więcej o tym samochodzie. Volvo... ładny, wygodny, elegancki... również podoba się żonie. A co z Mazdą? Wogóle, jak z zawieszeniami tych samochodów? Czuć każda napotkaną dziurę? I jak z głośnością? Bo diesle mają to do siebie, że warkoczą z zewnątrz a jak wewnątrz?

Pozdrawiam.
n4
Nowicjusz
 
Posty: 33

08 Kwi 2008, 18:27

AAA zapomniałem o Mazdzie... Jakbyś trafił ładną "szóstkę" jeszcze w dieslu... [link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Polecam te auto naprawdę świetnie wygląda, jest praktycznie bezawaryjne. Te auta mają raczej twardo zestrojone zawieszenie. Za to lepiej się prowadzi oraz lepiej pokonuje zakręty. Co do silnika to nowe diesle z Common Rail nie są już tak głośne na zewnątrz a w środku auta już są tak wyciszone, że chodzą jak benzyniaki.
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

08 Kwi 2008, 19:19

Czyli podsumowując Mazda 6 wygrywa? Oglądając jeden z programów ( tytułu podawał nie będę:)) byłem świadkiem testu Opel, Mazda, Ford. Przyśpieszenie Mazdy okazało się na tyle dobre, że zajęła II miejsce, prowadzenie tegoż oto samochodu było wielokrotnie wychwalanie jak i jego estetyka. Połączenie wersji sportowej z nutką elegancji daje błysk po oku. Z Twojej opinii mam rozumieć, że Mazda ma typ nowego silnika dieslowego? W sumie zależy mi by właśnie samochód chodził w miare cicho co niestety jest dośc trudne w wersjach dieslowskich. Chociaż ford powiem Ci też nieźle wypadł. Jedyny minus jaki pojawił się w ów programie to jego szybkość. Niestety przegrał z pozostałymi rywalami, ale pod wzgledem prowadzenia itp. był również zachwalany. A co byś jeszcze powiedział o Toyotcie Avensis? Typowo rodzinny samochód jeśli chodzi o kombii, sedan hmm... już nieco nowobogacki:). Z opinii, które się słyszy Totyta jest najmniej awaryjnym autem. Wyglądem również nie odbiega od samochodów pierwszej klasy, chociaż ja uważam go, że zalicza się do tych z górnej półki (cena). Takim oto sposobem dojdziemy to tego jednego samochodu, który będzie godny bliższego zapoznania:) Odrzuciliśmy już francuza, volvo no i ford również dostał po "łapach":)

Pozdrawiam.
n4
Nowicjusz
 
Posty: 33

08 Kwi 2008, 19:32

Opieram sie na testach przeprowadzanych przez Auto Świat. Wg nich (no i wg niemieckiego Auto Bilda) Mazda 6 wygrała wśród wszystkich aut testowanych w testach długodystansowych. Była praktycznie bezawaryjna. Co do Avensisa to niestety wersje sprzed liftingu (cos ok 2005r) nie należały do trwałych. Ogólnie Avensis to taka wielka kanapa do bujania się. Ma dość nieprecyzyjny układ kierowniczy i jest dość miękki. Dalej obstaje przy Mazdzie :)
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

08 Kwi 2008, 19:42

A mógłbyś mi powiedzieć coś więcej o Mazdzie? Np: jakie ma osiągi do "setki", jak zawieszenie? Czuć każdą dziure? Bo jak wiadomo na naszych drogach ich nie brakuje:) Aż się dziwie , że Euro nam dali. Bo moim zdaniem ze wzgledu chociazby na drogi powinni nas omijać szerokim łukiem choć i tak pewnie Euro nam zabiorą:)kwestia czasu:) Wracając do tematu... :) Myślisz, że dam znaleźć Mazdę od rocznika 2003 ( nie ukrywam, że wyższe bardziej by mnie cieszyły) z ładym "osprzętowaniem"?

A gdyby Mazdy jednak nie udao się znaleźc to za czym innym byś był?
n4
Nowicjusz
 
Posty: 33

09 Kwi 2008, 11:26

Gdyby ktoś mógł w takiej skrótowej tabeli opisać mi plusy i minusy Forda Mondeo, Volvo s40 i Mazdy 6.

Dziękuję i pozdrawiam:)
n4
Nowicjusz
 
Posty: 33

09 Kwi 2008, 13:05

Na podstawie znanych mi informacji mogę powiedzieć, że:

Ford Mondeo:
+ świetne podwozie, najlepsze prowadzenie w swojej klasie
+ dobrze spasowane, wygodne wnętrze
+ sporo miejsca wewnątrz
+ umiarkowana awaryjność
- silniki diesla bardzo czułe na jakość paliwa (dlatego w Polsce awaryjne)
- otwieranie maski silnika kluczykiem (przy drobnej stłuczce może się okazać, że nie da się jej otworzyć)
- benzyniaki sporo palą
- czasem kłopotliwe zawieszenie (zaawansowana technologia nieodporna na nasze drogi)

Volvo S40 (model od 2004r)
+ prestiż
+ świetne prowadzenie
+ bardzo wysoki komfort
+ świetne materiały wewnątrz auta
+ bardzo dobre silniki (benzynowe i diesla)
- miejsca w środku mniej więcej tyle ile w Focusie
- czasem lubi zniknąć
- większe koszty utrzymania (części zamienne i naprawy)

Volvo S40 (do 2004r)
+ j/w
- j/w oraz trochę przestarzała konstrukcja, mimo dobrych materiałów w środku ich wygląd jest już przestarzały ogólnie do ok 50tyś można już szukać nowszego modelu

Mazda 6:
+ świetna stylistyka
+ przestronne wnętrze
+ bardzo dobre właściwości jezdne
+ bezawaryjność
+ bardzo dobry stosunek jakość/cena
- ciężko z autoryzowanym serwisem (narazie)
- za mały wyświetlacz radia i klimatyzacji

To tak po krótce o każdym z aut.
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

09 Kwi 2008, 19:39

Chyba jednak przemawia do mnie ta Mazda :) Myślicie, że znajdę Mazdę z rocznika 2003 i wyżej z dość "miłym dla oka" wyposażeniem? no i oczywiście w dieslu.

Pozdrawiam.

Ps. Jak zawieszenie reaguje na nasze drogi? Wszysko jest odczuwalne? Każda mazda w dieslu ma już Common Rail? Jak to rozpoznac przy kupnie samochodu? JEst to jakoś napisane, oznaczone?
n4
Nowicjusz
 
Posty: 33

09 Kwi 2008, 22:20

Myślę, że spokojnie można kupić taką Mazdę w sensownym roczniku, przebiegu.
Np. coś takiego:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Co prawda rozsądek podpowiada, by polecać Mazdę, jako chyba najbardziej solidne auto na rynku, ale z drugiej strony serce pragnie zgrabnego Volvo S40.

Jeżeli miałbyś wybierać między Mondeo i Mazdą, to ja jednak wybrałbym Mazdę.
Silnik naprawdę cichy, nie tylko jak na diesla, ale w ogóle. 1.9 TDI w VW to pod tym względem kompletna amatorka, to tak jak praca traktora, czy pracy malucha.

Zawieszenie na szczęście jest twardsze. Owszem komfort jazdy nie będzie taki jak np. w Mercedesie, ale z drugiej strony na polskie drogi najlepsze są twarde auta. Zresztą to już jest ta klasa, że nie bój się, że wytłucze Ci śniadanie podczas jazdy.
Za to będzie pewnie zachowywać się na drodze.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725