Elektryczne Składanie lusterek - upgrade do zdalnego

13 Lut 2018, 23:18

Witam.
Mam u siebie możliwość elektrycznego składania lusterek ale tylko z kabiny i po daniu napięcia po kluczyku.
Pomierzylem przewody i jest tak że są 2 na które trzeba dbać napięcie (+ i - ) aby się złożyły i zmienić polaryzację aby się otworzyły.
Da się zrobić tak aby składały i rozkladały się zdalnie? Po zamknięciu samochodu? A najlepiej po drugim sygnale z centralnego ( aby nie składały się za każdym razem jak zamykam samochód)..
Tak myślałem czy da się zaadaptować jakiś moduł z innego auta? (Tylko z jakiego?..)
Albo jakiś inny pomysł?
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Lut 2018, 10:45

Rozumiem że chodzi o lexusa IS200? Czy masz tam jakiś dokładany alarm którym sterujesz zamykanie i otwieranie za pomocą pilota?
Niektóre alarmy mają możliwości sterowania dodatkowych modułów jak zdalnie otwieranie klapy, domykanie szyb, czy składanie lusterek.

Można by było pomyśleć o dołożeniu jakiegoś modułu i który sterowany by był z centralki zamka centralnego i przekazywał napięcie odpowiednio na lusterka tylko czy długość impulsu byłaby wystarczająca dla zamknięcia i otworzenia lusterek.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2018, 11:07

Tak, chodzi o is200 i nie mam tam żadnego dokładnego alarmu.
Kacper napisał(a):Można by było pomyśleć o dołożeniu jakiegoś modułu i który sterowany by był z centralki zamka centralnego i przekazywał napięcie odpowiednio na lusterka tylko czy długość impulsu byłaby wystarczająca dla zamknięcia i otworzenia lusterek.

Właśnie myślę o położeniu modułu z innego auta wtedy długość impulsu dawana przez przekaźnik(bo bez niego raczej się nie obejdzie) będzie odpowiednio długa A i może znajdzie się taki moduł gdzie przekaźnik do zamykania daje napięcie dopiero po drugim impulsie a do otwierania po pierwszym..
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Lut 2018, 12:23

damian87 napisał(a):A i może znajdzie się taki moduł gdzie przekaźnik do zamykania daje napięcie dopiero po drugim impulsie a do otwierania po pierwszym..
Być może ale ja już tak mocno na tym się nie znam może @MotoAlbercik pomoże w tej kwestii :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2018, 20:42

Tak naprawdę zrobić da się wszystko :) Kwestia tylko znalezienia kogoś, kto się na tym zna i bęzie chciał to zrobić no i kasy oczywiście :)
A tak wogóle, to na foprum mamy specjalistę od IS200 przecież. Napiszę do niego na pw, to może się odezwie w temacie :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lut 2018, 08:28

Ja osobiście odpuściłem temat automatycznego składania ale to wg mnie kwestia znalezienia modułu i podpięcia pod punkt gdzie będzie sterowanie. Wyjście z modułu najłatwiej zgrać z przyciskiem (ON/OFF) lusterek, który jest w drzwiach.

Jest jedna ważna kwestia. W przedlifcie elektryka sterowana jest masą ( - ), a nie sygnałem (+). W polifcie nie wiem.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Prius 1.8 VVT-i - test spalania
    Toyota Prius to najsłynniejsza i zarazem pierwsza seryjnie produkowana hybryda. Obecna, czwarta generacja doczekała się m.in. wersji z napędem na wszystkie koła oraz pięciomiejscowej odmiany z napędem plug-in. Prius czwartej ...
    Zniżki na ubezpieczenie OC samochodu - jak je zdobyć?
    Zakłady ubezpieczeń przy kalkulacji ceny ubezpieczenia OC biorą pod uwagę wiele czynników. To od nich uzależnione jest to, ile zapłacisz za OC. Jednym z ważniejszych czynników, jakie mają znaczenie, są zniżki ...

15 Lut 2018, 10:12

Ja mam przedlifta i mam sterowanie plusem;) może dlatego że produkcja to lipiec 2001r. I to jakaś przejściówka...

Na YT są filmiki jak to działa więc jest to możliwe;)
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Lut 2018, 17:33

może nie wszystkie obwody są sterowane masą, bo na pewno światła są masą (często ludzie mieli problemy z modułami do świateł dziennych w długich)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Lut 2018, 06:23

Właśnie światła na pewno są plusem bo sam podłączałem moduł do świateł dziennych;)
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

19 Lut 2018, 13:48

Ja bylem u dwoch elektrykow sam. i stwierdzili ze nie da sie tego w prosty sposob zrobic, dokladajac tylko jeden modul, aby to poprawnie zrobic to trzeba by ciagnac kable do silniczkow lustarek i to jest duzo roboty (wycenili to na 1 roboczodzien i 250 PLN), niestety nie za bardzo zrozumialem dlaczego sie nie da :D tylko tyle ze ten przekaznik w drzwiach jest 6-cionozkowy i trzeba dokaldac dodatkowe moduly itp
fipil
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Lexus IS200

19 Lut 2018, 15:31

fipil napisał(a):(wycenili to na 1 roboczodzien i 250 PLN), niestety nie za bardzo zrozumialem dlaczego sie nie da
Skoro Ci to wycenili to da się, chodziło im pewnie o to że nie da się na szybko tego zrobić i taka modyfikacja zajmuje sporo czasu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 15:37

Dziwne rzeczy...:)
Po co kable ciągnąć skoro wszystko jest w drzwiach kierowcy, są tam 2 przewody odpowiadające za składanie i rozkładanie, trzeba by je wyciągnąć z kostki i mógłbym nawet zrezygnować ze składania przyciskiem w kabinie na rzecz zdalnego.
Potrzebny jest tylko moduł który prostymi słowami zmienił by polaryzację z każdym podaniu impulsu..
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Kwi 2018, 15:51

Znalazłem moduł na aliexpress, zamontowałem i wszystko super działa;)
Chcę tylko zmodyfikować podłączenie tak aby lusterka składały się po drugim wciśnięciu przycisku lock na pilocie( chodzi o to aby nie składały się za każdym razem kiedy zamykam auto a tylko w tedy kiedy tego chcę). Jakieś pomysły co może dbać impuls po drugim zamknięciu auta? A może jakiś przekaźnik który "puści"impuls po drugim sygnale?

Ktoś jakieś pomysły?:)
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Sie 2018, 08:58

Jest ja forum jakiś elektryk "magik":) który podpowie jak zrobić aby sygnał do modułylu szedł po drugim zamknięciu auta?:)
damian87
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001