Fiat Uno 1.0 Kręci, brak iskry

01 Wrz 2012, 13:39

Witam posiadam Uno 1.0 Fire 1997r. autko cały czas chodziło dobrze aż zachciało mi się umyć silnik, po umyciu autko kilka godzin nie zapalało. Odczekałem trochę i zapaliło pochodziło z 3 min i zdechło po następnych próbach rozruchu słyszałem brzęczenie w okolicach cewki zapłonowej. Po jakimś czasie brzęcznie ustało ale auto nadal nie zapalało po paru dniach zakupiłem inną używaną cewkę wymieniłem i nadal brak iskry.

Mam pytanie co mogę jeszcze sprawdzić ? do cewki idzie kostka w której są cztery przewody plus masa i dwa nie wiem od czego. Sprawdziłem i prąd dochodzi do cewki przez plusa, mam jeszcze takie pytanie od cewki idzie jedna fajka i kabel do kopułki czy podczas próby rozruchu w gnieździe z do którego jest podłączona ta fajnka czyli z cewki powinien wychodzić prąd i czy sprawdzę to zwykłą neonówką ?

Czy macie jeszcze jakiś inne pomysły co mogło się uszkodzić i ewentualnie jak to sprawdzić w prostu sposób ?
zipszymek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Różne

02 Wrz 2012, 07:50

Sprawdzisz bardzo prosto,odpinasz kabel idący od cewki do kopułki a jego koniec delikatnie podczas kręcenia rozrusznikiem pocierasz o masę,pamietaj o tym,że jedna kropla wody robiąc gdzieś zwarcie unieruchomi silnik.Najpierw wysusz dobrze motor i :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Wrz 2012, 16:50

Nie spali się żaden bezpiecznik ? Jeśli cewka nie wypuszcza iskry to znaczy że może być uszkodzona cewka lub coś innego ? Jak sprawdzić czy czujnik wału jest sprawny ?
zipszymek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Różne

03 Wrz 2012, 19:52

zipszymek napisał(a):Nie spali się żaden bezpiecznik ?
Nie spali się . Podany sposób ( przez kolegę wyżej) sprawdzania czy jest iskra ( bez urazy) jest trochę ułomny. Podczas próby uruchomienia silnika nie pocieramy końcówką kabla o masę tylko trzymamy ok. 1 cm. od masy. Jeśli za za daleko zbliżamy bliżej. Ja posługuje się inną świecą zapłonową zakładając na jej końcówkę przewód zapłonowy i kładę ją na karoserię , bo kopnięcie prądem nie należy do przyjemności.
zipszymek napisał(a):Jeśli cewka nie wypuszcza iskry to znaczy że może być uszkodzona cewka lub coś innego ?
Może być co innego
zipszymek napisał(a):Jak sprawdzić czy czujnik wału jest sprawny ?

Tutaj pojawia się problem z moją odpowiedzią . Ty masz Uniaka z 97-roku. Być może masz stary układ , gdzie nie było jeszcze klasycznego czujnika położenia wału , a jest standartowy układ z aparatem zapłonowym . To w nim był ów czujnik , a na jego obudowie przykręcony moduł zapłonowy.. Awaria tego modułu ( zamoczenie) może być przyczyną Twojego problemu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4701
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Wrz 2012, 22:38

zipszymek napisał(a):autko cały czas chodziło dobrze aż zachciało mi się umyć silnik, po umyciu autko kilka godzin nie zapalało

Z myciem silnika trzeba bardzo uważać bo często skutki są takie jak u ciebie.Zawsze myty silnik powinien być zimny.Po umyciu wskazane jest wydmuchanie wody sprężonym powietrzem z różnych zakamarków i połączeń elektrycznych,wtyczek itp.Kopułkę i przewody WN dobrze jest zdjąć i dokładnie wysuszyć.Posprawdzaj jeszcze raz czy nie ma gdzieś wody.Może już być za późno ale sprawdzić można.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Wrz 2012, 07:22

Miałeś racje kolego mam jeszcze stary układ bez czujnika, a do wymiany jest prawdopodobnie moduł na aparacie zapłonowym. Dzwoniłem po szrotach w poznaniu i niestety nie ma nigdzie aparatu zapłonowego do Uno 1.0 a ten od 1.4 nie pasuje.
zipszymek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Różne
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Volkswagen cross up!
    Volkswagen poszerza gamę modeli w wersji Cross: latem rodzinę tych lifestylowych aut wzbogaci cross up!, dołączając do obecnych już na rynku Cross Polo, Cross Golfa oraz Cross Tourana. Fanom Volkswagena Cross kojarzy się ...

04 Wrz 2012, 09:07

Możesz kupić sam moduł . Nie koniecznie cały aparat .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4701
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Wrz 2012, 11:58

Witam ale nie mogę dostać nigdzie całego aparatu w poznaniu a cewki tym bardziej.
zipszymek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Różne

04 Wrz 2012, 14:01

Czemu upierasz się przy całym aparacie ? Cewkę powinieneś kupić w sklepie czy większej hurtowni . Nie jest droga .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4701
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Wrz 2012, 13:44

Kupiłem używany aparat zapłonowy wraz z modułem na szrocie za 40 zł, wymieniłem i śmiga.
zipszymek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Różne