Freelander nie chce odpalac

07 Gru 2009, 21:16

Witam wszystkich forumowiczow.Jest to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc.
Kupilem niedawno freelandera za mala sume z wydmuchana uszczelka pod glowica.Kolega przywiozl mi go do garazu laweta i zaczela sie zabawa.Po rozebraniu glowicy okazalo sie, ze wewnetrzna oslona paska rozrzadu, fajki na swiece i kolektor ssacy sa przytopione.Tak wiec je wymienilem.Poskladalem wszystko do kupy i wszystko bylo by spoko, gdyby samochod chcial odpalic.Niestety tak sie do konca nie stalo :mad: .A oto co zauwazylem i sprawdzilem:
1.kompresja na cylindrach jest okolo 10 bar
2.rozrzad zalozony poprawnie
3.wymienione przewody wysokiego napiecia na nowe (poprawnie), swiece tez nowe
4.iskra na swiecach jest
6.nowa uszczelka na kolektorze ssacym
7.pompa paiwa dziala (ale o tym fenomenie troche dalej bo tego nie ogarniam)
Wyzej napisalem, ze nie do konca nie odpalil.Objawia sie to tym, ze po dluzszym kreceniu rozrusznikiem (okolo 3 razy po 15 sekund) silnik zaczyna zaskakiwac, ale jest to tylko w momencie gdy mam pedal sprzegla wcisnienty do polowy.Gdy go puszcze to gasnie, a gdy tak trzymam to i tak gasnie po okolo 8-10 sekundach.Obroty to okolo 2000.
Nastepny fenomen to to, ze listwa wtryskowa w innych Roverach jest zakonczona rurka przelewowa (tak to sie chyba nazywa) od strony zaworu cisnienia.U mnie jest ta rurka zaslepiona.
Podczas sprawdzania cisnienia pompy paliwa natrafilem na nastepna zagadke, ktora wydaje sie bledem.Odpialem przewod doprowadzajacy paliwo do listwy wtryskowej.Podczas wlaczania stacyjki w pozycje zaplonu paliwo wyplywa, ale tylko do momentu zatkania palcem.Wtedy da sie wyczuc wzrost cisnienia paliwa i na tym koniec, paliwo po odjeciu palca nie leci (pompa sie wylacza).Ponowne wylaczenie i wlaczenie stacyjki nie przynosi efektu, a dopiero po zamknieciu i otworzeniu samochodu z pilota ta operacja da sie powturzyc.
Blagam o pomoc szanownych forumowiczow bo nie wiem co robic.Czy inwestowac w nowa pompe?
Przepraszam za tak dlugiego posta, ale chcialem naswietlic sytuacje wyczerpujaco i z gory dziekuje za pomoc
bizon96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: dublin

08 Gru 2009, 14:56

masz silnik k serii 1,8 czy kv6 2,5?
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

08 Gru 2009, 15:01

Silnik serii k 1,8 benzyna, a dokladnie silnik K18
bizon96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: dublin

08 Gru 2009, 15:17

z tego co wiem to gdy przydarzy się HGF to wymienia się:
wszystkie uszczelnienia w głowicy: uszczelniacze na wałkach, uszczelniacze zaworowe, uszczelki kolektorów, pokrywy zaworów, no i podstawa uszczelka głowicy i szpilki.
śruby głowicy, olej, płyn chłodzący i filtr oleju
oczywiście naprawa(tj. planowanie głowicy + badanie szczelności) do tego uszczelniacze trzonków zaworowych + dotarcie zaworów.

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 15:21 ]
jeśli tego nie zrobiłeś to problem może wynikać z tego, co do załączania się pompy to poszukaj w rave jaki przekaźnik za to odpowiada i go sprawdź, może nie działa poprawnie.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

08 Gru 2009, 15:28

Wszystko co napisales zostalo wymienione.Wymienilem tez listwe olejowa, ktora trzeba wymienic przy zmodyfikowanej uszczelce pod glowica (dwuczesciowa).Bardziej bym chcial sie skupic na tej pompie paliwa i jej objawach.
Na listwie wtryskowej nie ma zaworu regulacji cisnienia, a w obudowie pompy jest zawor zwrotny, zawor regulcji cisnienia, filtr paliwa
bizon96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: dublin

08 Gru 2009, 16:09

masz rave? poszukaj na schemacie gdzie jest przekaźnik/sterownik tej pompy, jeśli jest ok to warto było by sprawdzić pompę, ale chyba jest sprawna skoro pompuje, mnie się wydaje że to sterowanie pompą coś szwankuje.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz Arocs, warianty modelowe, silniki, budowa
    Mercedes-Benz zostawia konkurentów z tyłu, konsekwentnie odświeżając swoją paletę produktową i rozszerzając ofertę silników zgodnych z normą Euro VI. Pod koniec stycznia uczestniczyliśmy w premierze Arocsa – ...

08 Gru 2009, 19:28

Czy wycisnołeś olej z popychaczy ?
daras 68
daras 68
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: poznań

08 Gru 2009, 20:44

Czesc daras68.
O co chodzi z tym olejem w popychaczach??
bizon96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: dublin

09 Gru 2009, 20:04

Trzeba wycisnąc w imadle bo mogą się nie domykać zawory ja tak miałem (nowe popychacze) .Ciśnienie przed 8:10 po 14 bar .
daras 68
daras 68
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: poznań

12 Gru 2009, 01:19

olej wycisniety, cisnienie 14,5 bara na 1,3 i 4 , 15,5 bar na 2.Tak wiec wszystko gra.Pompa dziala, wtryski wymienilem bo laly jak ze strzykawki, a teraz pieknie rozpylaja,iskra jest, sprawdzilem jeszcze raz z kolega mechanikiem rozrzad i wszystko poprawnie ustawione.Od kolektora wydechowego odpialem tlumik, zeby sprawdzic czy przez to ze jest zapchany nie odpala.
No i lipa prosze Panstwa.Nie odpala jakby byl zaczarowany.pomysly mi sie juz skonczyly co z tym angielskim dziadostwem jest nie tak!!!
Jak krece rozrusznikiem to cos tam zaczyna lapac na jeden gar, ale na probie lapania sie konczy.
Czy jest mozliwe, zeby wal sie skrecil?? Plastiki byly stopione z obudowy paska rozrzadu i fajki na swiecach tez dostaly niezle temperatury ze musialem je wymienic na nowe.

[ Dodano: Sob Gru 26, 2009 03:01 ]
No i zapalil.
wymieniklem palucha z kopulka i odpalil od pierwszego razu.Jak sprawdzalem iskre to tylko na pierwszym garze byla, niestety na trzech pozostalych nie wystepowala, a jazeli juz to sporadycznie i ubogo.
bizon96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: dublin