Gaz do AUDI A3 2.0 FSI?

20 Mar 2009, 00:10

Witam!
Mam zamiar zakupic Audi A3 i zastanawiam sie o wstawieniu instalacji gazowej do silnika 2.0 FSI(150KM lub 200KM rok ok 2005). Czy nie ma zadnych przeciwwskazan aby go montowac?
Czy ktoś mógłby mi doradzić czy warto?
Dziekuje i pozdrawiam
lukasz83
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Mar 2009, 22:08

Nie warto!!! Są już instalacje do samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny, ale opłacaja się tylko jak jeździsz w trasy i to nie zaszybko bo w innym przypadku (korki i jazda sportowa) zużywają dużo benzyny. W trakcie jazdy na gazie musi być podawana benzyna by chłodzić wtryskiwacze benzynowe. Jeśli instalacja takiej opcji nie ma to szybko palą się końcówki wtrysków. Naj mniej benzyny idzie przy równomiernej spokojnej jeździe.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

20 Mar 2009, 23:16

Witam
Dziekuje za odpowiedz.
Ma Pan moze jakies informacje na temat silnikow 2.0 TDI w AUDI A3 bo podobno nie sa za bardzo udane.
Pozdrawiam
lukasz83
Nowicjusz
 
Posty: 5

21 Mar 2009, 10:36

Zakładnie LPG do tego silnika jak pisze kolega jest troszkę...niekomfortowe"... jeżeli można to tak określić.Kolega wyżej źle tylko sformułował to spalanie benzymy z gazem - nie jest tak,żesilnik spala gaz z domieszką benzyny.Sterownik gazu jest tak zaprogramowany,że co jakiśczas przerywa podawanie gazu,a włącza podawanie benzyny na kilka sekund właśnie w celu ochłodzenia wtryskiwaczy,które w takich silnikach są umieszczone nie w kolektorze dolotowym,tylko w samym cylindrze silnika.Dlatego jest problem z ich chłodzeniem.Takie przełączanie jest oczywiście nieodczuwalne przez kierowcę - nie ma żadnych szarpnięć ani spadków mocy i odbywa się tozawsze jak silnik pracuje na wolnych obrotach,czyli nie jest obciążony lub przy małym jego obciązeniu - np. jak jedziemy z górki z puszczonym pedałem gazu,albo ten pedał puścimy dojeżdżajac do np. czerwonego światła.Ale trzeba się liczyć z tym,że podczas jazdy na gazie,jednak spala się też to paliwo i jest tego około 10% zużycia gazu.Czyli jak gazu spalisz 10 litrów gazu,to benzyny 1litr.
Ale te instalacje nie są jeszcze tak rozpowszechnione i tak naprawdę nie wiadomo jak dokładnie wpływa LPG na wtryskiwacze.Tak więclepiej powstrzymaj się z instalacją LPG dotego silnika.
Ale można powiedzieć,że zawsze 9 litrów benzyny jest zaoszczędzone :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Mar 2009, 15:14

Co do silników tdi to się nie wypowiadam bo sie nie znam. Jeśli chodzi o fsi i spalanie 10% benzyny to niestety były to tylko nadzieje producentów, a faktycznie coś nie wyszło. I tak spalanie benzyny dochodzi nawet do 30% przy jeździe na gazie w cyklu miejskim. Porażka. Koszt takiej instalacji gazowej zwraca się wieeeeeeki.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

09 Mar 2010, 09:05

a co myślicie na temat audi a4 b7 2.0 tfsi... Da sie to zgazować?? bo z tego co piszecie niby się da... jeżdżę około 80-90 tys km rocznie. Myślałem o ciekłym wtrysku gazu.
bawić się w ten model silnika?
Sikier
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Kaszuby

06 Gru 2016, 11:45

Do tego auta i przy tych kilometrach ciekły wtrysk byłby najlepszy.
MAKLPG
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 24 01 2007
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Jaguar XF
Silnik: 4.2 V8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

03 Kwi 2017, 15:07

To prawda,jesli juz to tylko ciekly wtrysk,ale jest problem,pierwsze koszty a drugie srogie zimy,nie sadze by tak latwo odpalal przy minusowej temp.Poza tym gdy glowice szlag trafi,to nie,tego gwarancja nie obejmuje.VW nie bez powodu do gazu zaleca glowice przeznaczone do CNG.Jest jeszcze jedna sprawa.Chcesz zakladac LPG do silnika z bezposrednim wtryskiem,ktory nigdy nie smigal na gazie?To zakladaj,przez pierwsze 100tys km mozesz nie miec problemow z samym silnikiem,prawidlowo obslugiwanym.A ty chcesz kupic takie auto juz zagazowane?! Nie podchodz do niego nawet z widlami od gnoju.A teraz ty,,ktory chcesz takie auto sprzedac?!Powodzenia,pytanie tylko ,po co chcesz takie auto sprzedac?! A teraz co by byla nie pomrocznosc jasna, czyli nie po alkoholowa.To nie wina gazu,tylko glowic a raczej kompozytow ceramicznych,grzybki tez potrafi nadpalic.Sa jeszcze inne kwestie,ale o gym najwyzej potem
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)