Gniazdo zapalniczki a zapłon.

Gniazdo zapalniczki a zapłon.

20 Lis 2017, 20:16

Cześć, mam VW Polo IV 9n, 2001.
Korzystam w nim z ładowarki usb podłączanej do gniazda zapalniczki z funkcją transmitera fm. Gdy wyciągnę kluczyk ze stacyjki ładowarka nadal działa, świeci dioda led informująca o działaniu tej ładowarki. Czy napięcie w gnieździe zapalniczki nie powinno być odłączane gdy w stacyjce nie ma kluczyka?
Pat1313
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 30 Paź 2017, 21:51
Prawo jazdy od: 06 06 2012
Auto: VW Polo 9N
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Gniazdo zapalniczki a zapłon.

21 Lis 2017, 00:33

Różnie z tym jest, w jednym aucie jest napięcie po kluczyku a w drugim cały czas.
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9469
Zdjęcia: 42
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

Re: Gniazdo zapalniczki a zapłon.

21 Lis 2017, 11:24

Jest to moje pierwsze auto więc muszę zadać takie pytanie "na oko". Czy pozostawienie takiego transmitera włączonego rozładuje mi akumulator przez noc?
Pat1313
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 30 Paź 2017, 21:51
Prawo jazdy od: 06 06 2012
Auto: VW Polo 9N
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Gniazdo zapalniczki a zapłon.

21 Lis 2017, 19:42

Zależy od akumulatora, mi często się zdarza coś zostawić w gnieździe np. ładowarkę i zawsze normalnie odpala ale jeżeli akumulator już nie w świetnej kondycji może rano nie odpalić.
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9469
Zdjęcia: 42
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

Re: Gniazdo zapalniczki a zapłon.

21 Lis 2017, 21:52

Nie zostawia się w samochodzie żadnych działających urządzeń. W szczególności w gnieździe zapalniczki, a tym bardziej jak jest w niej napięcie. I to już nawet nie chodzi o aku. Wystarczy małe zwarcie w zasilanym urządzeniu i....
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15743
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Gniazdo zapalniczki a zapłon.

24 Lis 2017, 14:19

Pat1313 napisał(a):Czy napięcie w gnieździe zapalniczki nie powinno być odłączane gdy w stacyjce nie ma kluczyka?
W większości modeli tak jest i chyba we wszystkich nowych samochodach. W starszych modelach czasem można spotkać że gniazdo zapalniczki zasilane jest bezpośrednio z akumulatora i nie ma na to wypływu stacyjka. Dlatego trzeba pamiętać o wyjmowaniu wszystkich rzeczy które pobierają prąd.

Ja u siebie mam prąd w zapalniczce dopiero po przekręceniu zapłonu i transmiter zostawał w niej na noc kilka razy i nic się nie działo. Wyłączał się automatycznie po wyłączeniu zapłonu.

Możesz kupić przedłużkę lub rozgałęziacz do tego gniazdka z przyciskiem ON/OFF wtedy nie będziesz musiał za każdym razem wyciągać i wystarczy że wyłączysz dopływ prądu przełącznikiem/przyciskiem :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rajdowa Celica GT4 Carlosa Sainza na sprzedaż Rajdowa Celica GT4 Carlosa Sainza na sprzedaż
    Wystarczy 199 000 euro i oryginalna Celica GT4 ST165 Carlosa Sainza może być twoja. Samochód, którym słynny Hiszpan zajął drugie miejsce w Rajdzie Grecji 1991, został wystawiony na sprzedaż przez belgijską firmę ...
    Pierwsze na świecie seryjne czujniki parkowania Pierwsze na świecie seryjne czujniki parkowania
    Pierwsze na świecie seryjne czujniki parkowania – Toyota Corona EX – styczeń 1982. Innowacyjne rozwiązanie nie zawsze oznacza rewolucję technologiczną w motoryzacji, jednak zwiększa komfort, a czasem także i bezpieczeństwo ...

  •