Golf 4 po zamknięciu drzwi przez centralny wyje alarm, świeci się lamp

13 Lut 2022, 21:51

Tu można się dowiedzieć wiecej tylko trzeba wiedzieć czego sie szuka https://docplayer.pl/18683312-Volkswage ... u-w-a.html

w ogóle bez sensu dyskusja, kupujesz drugi zamek, nawet używkę i po problemie a nie wyciąganie mierzenia, lutowanie pierdzenie a i tak nie da Ci to gwarancji że będzie działać a Ty zostajesz z rozebranymi drzwiami bez szyby a tak demontujesz, zakładasz ''nowy'' i po robocie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lut 2022, 10:52

Schemat elegancki i dokładny. Nie umiałem go znaleść :ok:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lut 2022, 11:28

Kao napisał(a):w ogóle bez sensu dyskusja, kupujesz drugi zamek, nawet używkę i po problemie a nie wyciąganie mierzenia, lutowanie pierdzenie a i tak nie da Ci to gwarancji że będzie działać a Ty zostajesz z rozebranymi drzwiami bez szyby a tak demontujesz, zakładasz ''nowy'' i po robocie

Ale to właśnie chodzi o to, żeby naprawić, a nie wymieniać całość. Obecnie 98% mechaników właśnie nie naprawia tylko wymienia, bo tak łatwiej i szybciej można zarobić. Szybciej i łatwiej wymienić cały zamek niż pomierzyć i posprawdzać co jest uszkodzone i ewentualnie wymienić uszkodzoną część.
I teraz ok, mechanik czy ja sam wymienię sobie ten zamek, bez sprawdzania, mierzenia srania w banię po wymianie okazuje się, że problem nadal jest...I co dalej? Zostaję z wymienionym nowym zamkiem, w kieszeni mniej o jakieś 100 lub 350 zł ( w zależności od ceny zamka ale kształtują się chyba między 70 a 100 czy nawet 150 zł i w zależności czy robię to sam czy mechanik ).
Kao - ja uważam, że naciąganie klientów na koszty napraw metodą prób i błędów to nie mechanika tylko druciarstwo. Zawsze należy najpierw sprawdzić, pomierzyć, a potem dopiero wymieniać. Zapewne też nie byłbyś zadowolony jakby ktoś za naprawę czegoś takiego zawołał ci 900 zł. Bo zamek był uszkodzony, bo wtyczki trzeba było naprawić, bo moduł komfortu trzeba było wymienić, bo roboty dużo itd itd...Mechanik prawdopodobnie nie będzie się bawił w demontaż, pomiary, sprawdzanie, tylko z buta zamówi zamek i wymieni. I dopiero jak się okaże że to nie zamek, to będzie szukał dalej. Ale cenę za zamek już wrzuci klientowi. Robiąc to samu, mogę sobie wszystko pomierzyć i posprawdzać i dojść do tego co jest uszkodzone i wymienić tylko jedną część. Mogą to być tylko zaśniedziałe piny w złączu. Jest różnica w kosztach? A drzwi i tak rozebrać trzeba...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lut 2022, 12:31

A ja dodam że wsadzanie używanego zamka, który nie wiadomo w jakim będzie stanie i też za chwilę mogą być znowu te same problemy to bezsens biorąc pod uwagę ilośc pracy i tego co trzeba zrobić by go wymienić.
Zamek tylko nowy i najlepiej oryginał i spokój.

Natomiast to o czym pisze MotoAlbercik potwierdzam, gość w tym przypadku tez pewnie nie umiał stwierdzić czy po wymianie zamka wszystko wróci do normy, nie chciał na siłę wsadzać gdy zaczęło działąc, ale też i nie chciał rozbierać a przy tym naciągać na koszty. Żeby cokolwiek pomierzyć trzeba rozebrać a za free nikt tego nie zrobi :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

14 Lut 2022, 13:07

Masz określoną cenę za godzinę pracy, teraz sobie policz, ile czasu Ci zajmie demontaż zamka, sprawdzanie go, montaż demontaż kilka razy, wymiana owej diudki czy czego tam chcesz VS czas pracy wymont zamont. No chyba że pracujesz za darmo dla przyjemności to wtedy ok Twoja racja. 70 zł cena zamka VS 3 godziny Twojej pracy (o ile za nią nie liczysz faktycznie wychodzi taniej :ok:
Róbta jak chceta, ja mam inny pogląd.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lut 2022, 13:41

Kao napisał(a):Masz określoną cenę za godzinę pracy,

Godzina pracy przy takiej usterce, a godzina pracy przy np. naprawie hamulców, to są różne ceny zauważ. Nikt ci nie będzie naprawiał hamulców w tej samej cenie co np. wymiana żarówki czy naprawa tegoż zamka. Praca w cukierni jako kelner to nie praca w hucie przy Martenie. Za naprawę zamka liczę tak, żebym nie był stratny. Cenę podaję przy uwzględnieniu pracy bez żadnych części, bo nie wiem co jest uszkodzone oraz z uwzględnieniem tego, że demontaż i montaż nie napotka żadnych problemów typu, że coś jest urwane, coś jest zatarte itd. Od razu informuję klienta, że jak będą jakieś dodatkowe, nieprzewidzine problemy, to cena może nieznacznie wzrosnąć. A jak już wiem co jest uszkodzone to dzwonię do klienta z informacją oraz ewentualnymi wariantami naprawy. I klient sam decyduje co robimy. Uczciwe?
Kao napisał(a):montaż demontaż kilka razy,

A dlaczego kilka razy od razu? demontuję, sprawdzam, dzwonię do klienta co robimy, naprawiam, składam i tyle. Taki zamek zamawiam i za godzinę jest u mnie. To nie jakiś rarytas, na który trzeba czekać kilka dni...
Kao - nie wiem jak ty, ale ja starałem się naprawiać, a nie wymieniać metodą prób i błędów, obciążając tym klientów...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji
    "Nowy Santa Fe kontynuuje globalny sukces modelu. Zaprezentowany w 2001 roku, model Santa Fe pierwszej generacji jest podstawą wiarygodności i doświadczenia marki w segmencie SUV" powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor Operacyjny ...

14 Lut 2022, 20:21

MotoAlbercik napisał(a):Schemat elegancki i dokładny. Nie umiałem go znaleść :ok:
I jak tam ? Patrzyłeś czy są diodki i podwójny mikrostyk na zamku drzwi kierowcy ?
Kao napisał(a):Masz określoną cenę za godzinę pracy, teraz sobie policz, ile czasu Ci zajmie demontaż zamka, sprawdzanie go, montaż demontaż kilka razy,
Czy to k....a trzeba tak dla sprawdzenia ? A nie można powiesić zamek na przewodach i choćby śrubokrętem zasymulować jego zamknięcie dla sprawdzenia ? To trzeba zamontować i jeszcze tapicerkę założyć aby się przekonać że nie działa ? Naprawiacie auta czy tylko liczycie kasę ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lut 2022, 20:39

Podwójny mikrostyk w zamku kierowcy jak widać na schemacie zapodanym przez Kao jest. Jeden styk jest od oświetlenia, a drugi styk, jak pisałem wcześniej jest od kontrolki . Na schemacie od Kao diód nie ma, ponieważ wszystko podłączone jest do modułu komfortu. Jak nie ma modułu komfortu, to są diody ( mój zapodany schemat ). Tak jest w każdym aucie - nie ma modułu, muszą być diody. Jest moduł, diód nie ma.
bonifacy napisał(a):Czy to k....a trzeba tak dla sprawdzenia ? A nie można powiesić zamek na przewodach i choćby śrubokrętem zasymulować jego zamknięcie dla sprawdzenia ? To trzeba zamontować i jeszcze tapicerkę założyć aby się przekonać że nie działa ? Naprawiacie auta czy tylko liczycie kasę ?

No niestety - jak pisałem 98% mechaników tak robi. Nie sprawdzają, nie mierzą, nie myślą, tylko zamawiają, montują, sprawdzają. A jak problem nie zniknął, to wymieniają części dalej, obciążając kosztami klienta. Byle szybko i jak najmniejszym kosztem czasu, bo już inne auta czekają a klienci uciekają. Problem w tym, że jak pojedziesz do takiego pseudo mechanika jeden raz, zapłacisz za naprawę takiego problemu 1000 zł, to już drugi raz nie pojedziesz...A i znajomym będziesz warsztat odradzał. Nie rozumiem zatem, dlaczego mechanicy mają w d... klientów...A potem narzekają, że interes nie idzie i trzeba zamknąć. Inni, bardziej perfidni, narzucają ceny raz większe, żeby nadrobić straconych klientów. A ci klienci, co jak to się mówi mają kasę, to nie patrzą na takich druciarzy. Dla nich to , czy zapłaci za naprawę 500 czy 1000 nie ma znaczenia. Pytanie, jak długo taki druciarz pociągnie...
Dla wielu jest dziwne, że jak np. ja bym naprawiał ten problem, to podłączam się pod kompa, diagnozuję, rozbieram drzwi, oglądam, mierzę przejścia ( to nie zajmuje aż tak wiele czasu przecież ), zamawiam konkretną część, montuję, sprawdzam czy działa, montuję drzwi i dzwonię do klienta. No proste przecież. A wielu robi z tego tak wielki problem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lut 2022, 20:48

MotoAlbercik napisał(a):Podwójny mikrostyk w zamku kierowcy jak widać na schemacie zapodanym przez Kao jest. Jeden styk jest od oświetlenia, a drugi styk, jak pisałem wcześniej jest od kontrolki
Nie ma , nie ma . Jest to pokaż przysłowiowym palcem :P
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lut 2022, 21:03

Ja pierd...lę :x :) Przecież jest narysowany i na moim schemacie na schemacie od Kao...Od Kao oznaczone to jest jako F5 lub E165/F5. Na moim schemacie jako Left Front Door Conatct Switch.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lut 2022, 23:06

MotoAlbercik napisał(a):Ja pierd...lę :x
Czy aby na pewno :mrgreen: Specjalnie dla Ciebie analiza schematu . Na schemacie od Kao F5 to włącznik oświetlenia bagażnika . Załączający lampkę W3 . To w wersji golas :mrgreen: Widzisz to ? Przy centralnym zamku w jednej kości oprócz włączniku F5 pojawia się fizycznie włącznik E165. Opisany jako przełącznik sterowania zamkami centralnymi w zamku drzwi .Tutaj nie ma opisane dokładnie które to drzwi . Wierz mi , tu chodzi o tylną klapę a nie o drzwi kierowcy . Na przyszłość bardziej się przykładaj do tematu i analizuj schematy .Sorry ale jesteś cienki w tej materii. Masz wątpliwości to przytoczę pinologię modułu komfortu . Pozdrawiam.Aby żeby nie było tam coś tam
MotoAlbercik napisał(a):. Na moim schemacie jako Left Front Door Conatct Switch.
Pokaż czytelnie
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2022, 12:19

Oki - masz rację. Coś mi chyba ostatnio na oczy siadło. Przepraszam.
bonifacy napisał(a):Na schemacie od Kao F5 to włącznik oświetlenia bagażnika . Załączający lampkę W3

Zgadza się :ok:
bonifacy napisał(a):Przy centralnym zamku w jednej kości oprócz włączniku F5 pojawia się fizycznie włącznik E165. Opisany jako przełącznik sterowania zamkami centralnymi w zamku drzwi .Tutaj nie ma opisane dokładnie które to drzwi .

:ok: Zapewne jest to zamek bagażnika, bo jest razem z mikrostykiem bagażnika ( F5 ).
bonifacy napisał(a):Wierz mi , tu chodzi o tylną klapę a nie o drzwi kierowcy .

:ok:
bonifacy napisał(a): Na przyszłość bardziej się przykładaj do tematu i analizuj schematy .Sorry ale jesteś cienki w tej materii.

Sorki, ale z zawodu jestem elektrykiem, więc nie jestem cienki. Ze schematami i elektryką mam do czynienia na co dzień. Tyle, że bardziej siedzę w elektryce domowej/przemysłowej niż samochodowej. Ale kiedyś zajmowałem się tez samochodową. Nie wiem dlaczego zasugerowałem się że to włącznik drzwi kierowcy. Być może dlatego, że na tym moim schemacie jest taki sam włącznik, ale opisany jak przytoczyłem.
Ten sam schemat z Golfa IV, tylko powiększony fragment tego włacznika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lut 2022, 21:30

Witam ponownie,
auto było na prawdziwej diagnostyce i zdaje się że błędy są w kółko te same, tak to wygląda:
Zdjęcie

nie wiem tylko co oznacza "System ułatwiający wsiadanie do samochodu-Generation2"? To nie są błędy centralnego zamka???

Teraz póki co centralny działa normalnie, ale trzeba by się zająć problemem, tylko mam wrażenie że tutaj problem to i drzwi kierowcy i pasażera, tak podaje tester przynajmniej.
Może po prostu zakupić dwa zamki LP i PP (kierowca/pasażer) i wymienić i tyle?
Widzę też że te błędy związane z drzwiami mają status że sa stałe..
Schuler
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 09 10 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Golf VI

16 Lut 2022, 09:47

Jeżeli chcesz kupować zamki, to najlepiej przez internet - będziesz je mógł podłączyć nie montując ich i sprawdzić czy sytuacja się poprawiła. Jak sie okaże, że to nie zamki ( może to być np. elektryka ) to będziesz mógł oddać. Pytanie jeszcze jakie masz zdolności manualne i czy ewentualnie jesteś w stanie wymienić lub zmostkować dla próby mikrostyk w drzwiach. Bo wszystko wskazuje właśnie na owe mikrostyki. Podpowiedzi masz, zrobisz jak uważasz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Mar 2022, 20:38

I jak tam? Działałeś coś w temacie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4