Golf 4 po zamknięciu drzwi przez centralny wyje alarm, świeci się lamp

04 Lut 2022, 02:41

Witam,
w imieniu osoby w rodzinie, pragnę podpytać o co tu może chodzić, auto golf 4, od wielu lat w rodzinie.
Jednak od kilku dni jest problem, nie można go zamknąć normalnie, jak się przyjedzie na parking, wysiądzie i próbuje zamknąć z pilota to wyje alarm, dodatkowo podczas jazdy cały czas świeci się krańcówka i oświetlenie wnętrza i to nie gąsnie
Można zostawić drzwi otwarte ale nie zmienia to faktu że krańcówka cały czas świeci = rozładowywanie akumulatora.
O co tu chodzi? wszystkie szyby pozamykane, drzwi też, a auto ma takie fiksacje...
Nie wiem czy to coś wnosi do tematu ale w tym aucie od momentu zakupu, ileś lat wstecz, nie świecą ani razu kierunki podczas zamykania drzwi z pilota.

No ale generalnie problem taki jak z tego auta korzystać? o ile lampkę wnętrza można wyłączyć (pozycja 0) o tyle krańcówki nie można wyłączyć, chyba że bezpiecznikiem? Do tego trzeba drzwi zostawić otwarte, bo centralnym nie da rady ich normalnie zamknąć.
Schuler
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 09 10 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Golf VI

05 Lut 2022, 16:46

Skoro świeci ci lampka oświetlenia wnętrza przy zamkniętych drzwiach, a przy próbie uzbrojenia alarmu zaczyna wyć, to oznacza, że krańcówka w którychś drzwiach ma cały czas zwarcie, czyli jest zamknięta. Pamiętaj, że jak jest alarm, to krańcówka może też być w bagażniku i pod maską. Najpierw zacznij sprawdzać krańcówki w drzwiach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lut 2022, 22:45

Ok tylko dziwne jest to, że jak się zostawi auto otwarte, tzn drzwi zamknie ale nie użyje się centralnego, to lampka niby non-stop świeci ale w końcu musi zgasnąć bo auto na drugi dzień odpala bez problemu, no raczej cały czas świecaca się - pobrała by sporo prądu wg mnie.
A np dlaczego przy zamykaniu lub otwieraniu z pilota nie mrugają kierunki? Czy to już inna opcja i jakieś ustawienia w elektronice?
Czyli chodzi o krańcówki a nie sam zamek?
Schuler
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 09 10 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Golf VI

08 Lut 2022, 10:10

W golfie 4 nie ma krańcówek, wszystko jest zintegrowane w zamku. Prosty test, zamknij auto pilotem i sprawdź które drzwi lub bagażnik się nie zaryglował i będziesz wiedział gdzie jest problem. Żeby nie wył wystarczy odłączyć syrenę która jest pod maską.
Schuler napisał(a):A np dlaczego przy zamykaniu lub otwieraniu z pilota nie mrugają kierunki?
bo w vagach zwykle nie migają.
Schuler napisał(a):to lampka niby non-stop świeci ale w końcu musi zgasnąć bo auto na drugi dzień odpala bez problemu, no raczej cały czas świecaca się - pobrała by sporo prądu wg mnie.
nie wiem dokładnie ale prawdopodobnie jest tak ze moduł komfortu po jakimś czasie gasi lampkę aby nie doszło do nadmiernego wyładowania aku
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2022, 10:15

Kao napisał(a):W golfie 4 nie ma krańcówek, wszystko jest zintegrowane w zamku.

W sumie tak - nie dopisałem, że owa krańcówka jest w samym zamku. Ale do zamka można się dostać i można po kolei w każdych drzwiach rozłączać wtyczki od tej krańcówki czy jak kto woli mikrostytku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lut 2022, 11:09

A czy to nie jest tak, że skoro świeci we wnętrzu lampka i przy drzwiach to on zamyka wszystko ale dla niego jakieś drzwi nie sa zamknięte i dlatego wyje alarm?

Ten alarm mnie zastanawia, no bo może jakiś drzwi faktycznie nie zamknąć, ale w takim razie skąd ten alarm?

Czyli zamek do wymiany? ciekawe teraz skąd taki wziąć żeby to nie był szmelc następny, chyba że zamówić w ASO.
Czy takie coś sie naprawia czy nie ma sensu?
Schuler
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 09 10 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Golf VI

08 Lut 2022, 16:08

Kao napisał(a):Prosty test, zamknij auto pilotem i sprawdź które drzwi lub bagażnik się nie zaryglował i będziesz wiedział gdzie jest problem.

Podejrzewam, że wszystkie drzwi będą zamknięte wraz z klapą bagażnika, a lampka w środku będzie się świecić i alarm będzie się aktywował.
Schuler napisał(a):Czyli zamek do wymiany? ciekawe teraz skąd taki wziąć żeby to nie był szmelc następny, chyba że zamówić w ASO.

Można kupić same krańcówki i wymienić. Poszukaj np. na allegro. Nazywa się to chyba mikrostyk zamka. Powinien kosztować parę złotych. Jak masz zdolności manualne, to sam wymienisz bez problemu nawet na parkingu pod blokiem.
Ale najpierw musisz posprawdzać dla pewności to, co napisał ci Kao, a jak potwierdzą się moje słowa, to musisz sprawdzać te krańcówki w każdym zamku. Nie wiem teraz, czy sam zamek można zamknąć ręcznie - otworzyć drzwi i ręką go zamknąć, tak jakbyś zamknął drzwi. Nie wiem też, czy potem jak pociągniesz za klamkę to czy zamek się otworzy. Ale raczej powinien. W jakimś aucie kiedyś tak sprawdzałem c.z. ale nie pamiętam w jakim, więc nie wiem czy we wszystkich tak sie da. Może ktoś bardziej kompetentny się wypowie w tym temacie. Zaoszczędziło by co to kupę czasu, bo nie musaiałbyś rozbierać tapicerki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lut 2022, 17:50

Podłączyć komputer z programem obsługującym auta z grupy vag . Dla golfa czwartego o ile dobrze pamiętam to w module komfortu w blokach pomiarowych grupa 10 można zobaczyć aktualny stan drzwi . Zamknięte lub otwarte. Można sprawdzić na bieżąco otwierając , zamykając .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2022, 19:12

MotoAlbercik napisał(a):Jak masz zdolności manualne, to sam wymienisz bez problemu nawet na parkingu pod blokiem.
chyba zapominasz ze to golf 4, aby dostać się do zamka musisz wyjąć cały zespół mechanizmu z blacha co wiąże się z odkręcaniem szyby. Sporo roboty i też cierpliwości o doświadczeniu i odpowiednich narzędziach nie wspomnę.

MotoAlbercik napisał(a):Może ktoś bardziej kompetentny się wypowie w tym temacie.

bonifacy napisał(a):Podłączyć komputer z programem obsługującym auta z grupy vag .
najszybciej i najprościej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lut 2022, 11:36

Poniżej przykład na fabianie .

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie powinniśmy zapominać o drzwiach bagażnika a i o ile jest krańcówce na pokrywie silnika . Z tym że taka mała uwaga . Pierwsze rocznikowo golfy czwarte miały inne rozwiązanie . To co wyżej tyczy się układu z pięcioma modułami.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lut 2022, 11:41

No tak, tylko że to pozwoli sprawdzić c.z. Ale alarmu już nie. A problem jest ewidentnie z alarmem. Chyba, że jest tam fabryczny alarm i styk mikrostyku z alarmu w zamku jest dostępny w VAG-u. Bo mikrostyk drzwi zaświecający lamki w środku jest jako osobny element, a styki slve/master w c.z. są jako osobne styki i nie są ze sobą połączone. Tzn c.z. jest połączony z modułem alarmu, ale tylko jako sygnał /otwarcia/zamknięcia drzwi, żeby wraz z włączeniem alarmu włączał się c.z. Tak samo w bagażniku - jest osobny styk na alarm i osobny na c.z. ( osobnym przyciskiem można otworzyć sam bagażnik ). No i jak jedne drzwi są niedomknięte, czyli styk master/slave c.z. nie jest zamknięty, to reszta drzwi się nie zamknie. Będzie słychać jak c.z. się zamyka i od razu otwiera.
Nie wiem też, czy we wszystkich czy zależnie od wersji modelu jest zamontowane coś takiego jak wyłącznik alarmu. Jak alarm wyłączyć powinno być w instrukcji.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lut 2022, 12:16

No ale jak drzwi są nie zamknięte (o czym tez świadczy swiacąca ciągle lampka wnętrza) to i alarm się nie uzbroi, logiczne.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lut 2022, 14:21

Panowie z tym autem to masakra, Golf pojechał do elektryka, przy nim wszystko jak zwykle wariowało, no ok działamy, miał posprawdzać itp itd..
Dzwoni że u niego wszystko działa, chodzi jak nówka, on nie widzi powodów żeby rozbierać drzwi i zamek wymieniać, tym bardziej że wleciał by tam zamiennik a siedzi oryginał, to bezsensu jak działa.
Na pytanie o podpięcie do kompa się zaśmiał że to nie ten samochód to Golfa 7 tak można testować, tutaj nic się nie sprawdzi.
I w sumie nie wiadomo teraz co robić, bo co? nagle się naprawiło? Wątpie, podskoczy parę razy auto i wszystko wróci tak jak było.
A może to jest tak jak pisał Kao? że komfort wyłącza lampkę żeby aku nie padło i jakby "resetuje" to wszystko i wtedy działa? Czyli jakiś elektroniczny problem? No bo on zostawił auto, po jakimś czasie zaczął sprawdzać, no i działa, no działa...no ale jak długo?

Nie wiadomo co robić, czy kupić jakiś zamek np Febi i zamontować i tyle?
Tam i tak coś jest nie bardzo bo drzwi pasażera są martwe, ani lampki, jak się otworzy drzwi i akurat wszystko działa to oświetlenie wnętrza gaśnie, a od kierowcy świeci cały czas, czyli nie reaguje na drzwi pasażera, ich nie ma, są fizycznie ale w systemie nie istnieją.
Schuler
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 09 10 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Golf VI

09 Lut 2022, 18:05

Schuler napisał(a):Na pytanie o podpięcie do kompa się zaśmiał że to nie ten samochód to Golfa 7 tak można testować, tutaj nic się nie sprawdzi.
Podchodząc w ten sposób do tematu to można powiedzieć że po co podłączać komputer pod sterownik silnika bo to nie golf 7 . Jednakże nie piszesz z którego roku jest ten golf . Ma elektryczne szyby czy nie .Alarm, centralny zamek fabryczny , czy dokładany ? Skąd jesteś ? Jak blisko mnie to mogę zrobić diagnostykę .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lut 2022, 19:51

Golf z 99 roku jest, ale przecież normalnie się go podpina pod kompa OBD2 itd... w każdym razie jak w silniku coś było, to bez problemu pokazywał błędy. Może gość nie łapie tego.
Ma elektryczne szyby, grzane lusterka, centralny, alarm, nie wiem dokładnie ale chyba też (przynajmniej kiedyś działało) domykanie szyb z pilota. Ma też przycisk zamykania od środka nad przełącznikami szyb
Lokalizacja Wielkopolska rejon Poznania.
Może właśnie warto podjechać gdzieś na zwyczajną diagnostykę i sprawdzić błędy odnośnie centralnego?
Schuler
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 09 10 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Golf VI