Golf 4 po zamknięciu drzwi przez centralny wyje alarm, świeci się lamp

09 Lut 2022, 21:11

Czy ktoś sprawdził czy po zamknięciu auta wszystko faktycznie jest zamknięte? Skonfrontować to z lampka wnętrza
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14485
Zdjęcia: 105
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lut 2022, 21:20

Schuler napisał(a):Lokalizacja Wielkopolska rejon Poznania.
nie mój rejon, fizycznie nie pomogę .
Schuler napisał(a):Może właśnie warto podjechać gdzieś na zwyczajną diagnostykę i sprawdzić błędy odnośnie centralnego?
Dobry pomysł . Jednakże dokonać skanowania wszystkich dostępnych sterowników . Błędy to za mało . Trzeba poszperać w blokach pomiarowych .
Schuler napisał(a): Może gość nie łapie tego
Być może tak lub nie ma programu , nie ma czym i jaży jarząbka :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lut 2022, 01:42

Kao napisał(a):Czy ktoś sprawdził czy po zamknięciu auta wszystko faktycznie jest zamknięte?
No teraz tak wszystko się zamyka i działa

Takie błędy są w sterowniku komfortu:
Zdjęcie

czy te błędy coś oznaczają? Bo nawet jest wspominany prawy przód czyli co obydwa zamyki do wymiany?
Schuler
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 09 10 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Citroen C3

10 Lut 2022, 13:07

Kao napisał(a):No ale jak drzwi są nie zamknięte (o czym tez świadczy swiacąca ciągle lampka wnętrza) to i alarm się nie uzbroi, logiczne.

Nie do końca. Należałoby raczej powiedzieć, że nie jak drzwi są niezamknięte, tylko jak mikrostyk w zamku jest zwarty.
Schuler napisał(a):Panowie z tym autem to masakra, Golf pojechał do elektryka, przy nim wszystko jak zwykle wariowało, no ok działamy, miał posprawdzać itp itd..
Dzwoni że u niego wszystko działa, chodzi jak nówka, on nie widzi powodów żeby rozbierać drzwi i zamek wymieniać, tym bardziej że wleciał by tam zamiennik a siedzi oryginał, to bezsensu jak działa.

Czyli widział co się dzieje. Powiem tak - zmień mechanika. A najlepiej pojedz do elektryka samochodowego. Oprócz tego nie trzeba wymieniać całego zamka, tylko jak się okaże że to np. wina mikrostyki to wystarczy wymienić sam mikrostyk. Jak widać ów mechanik robi auta albo na akord, albo mu się nie chce tracić czasu na demontaż tapicerki i mierzenie. bo sam mikrostyk w każdych drzwiach można zmierzyć miernikiem, można odłączyć wtyczkę o mikrostyku, zewrzeć oba przewody i będzie widać czy oświetlenie wnętrza zgaśnie. Tyle tylko, że trzeba na to poświęcić trochę czasu ( to już piszę, na odpowiedź mechanika, że to nie Golf 7, żeby pod kompa sie podpinać ). Ale już sama taka odpowiedź odpowiednio o nim świadczy.
Schuler napisał(a):A może to jest tak jak pisał Kao? że komfort wyłącza lampkę żeby aku nie padło i jakby "resetuje" to wszystko i wtedy działa?

Może tak być. Pytanie tylko, czy masz coś takiego jak oszczędzanie energii, czyli że po danym czasie wyłączają się poszczególne odbiorniki i dlatego lampka gaśnie.
Są dwa wyjścia - albo OBDII albo demontaż tapicerki i pomiar miernikiem lub zwieranie przewodów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18663
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Lut 2022, 14:40

MotoAlbercik napisał(a):Powiem tak - zmień mechanika. A najlepiej pojedz do elektryka samochodowego

No problem taki, że to jest gość którego profil działalności to Elektryka samochodowa, elektronika, alarmy, centralne zamki, diagnostyka komputerowa, on olejów i klocków nie wymienia.
To w takim razie masakra bo gdzie jechać?

Dlatego poważnie myślę, po prostu kupić zamek po numerach Febi albo ori w ASO i jechać gdziekolwiek na wymianę, chyba to każdy zrobi, nic nie mierzyć, nie sprawdzać tylko zmienić zamki może od razu lewy i prawy (kierowca/pasażer)

Bo obawiam się że nikt mi tego nie pomierzy, nie sprawdzi bo się nie chce robić.

a OBDII co to znaczy? bo generalnie błędy są takie jak podałem chyba że za mało informacji? czy mówimy o sprawdzeniu bloków pomiarowych i tego jak widoczne są drzwi?

Po prostu trzeba by mieć elektryka/elektronika z prawdziwego zdarzenia a z tym jest ciężko.

MotoAlbercik napisał(a):Może tak być. Pytanie tylko, czy masz coś takiego jak oszczędzanie energii, czyli że po danym czasie wyłączają się poszczególne odbiorniki i dlatego lampka gaśnie.
Wydaje mi się że to z fabryki takie coś jest zaprogramowane czy nie? Bo jak otworzy się drzwi to lampka gaśnie nie? po czasie? mówimy o sprawnym działaniu...radio chyba też wygasa z czasem


P.S. gość w ogóle jest dziwny tak myślę, bo co to za głupie gadanie ma alarmy w profilu działalności tak? a już na wstępie opowiada że jak jest dokładany to tam nic nie będzie wstanie zrobić, to do kogo jechać? do lakiernika?? Trochę mnie to zastanawia.
Się okaże że więcej by zdziałał elektryk ze spółdzielni mieszkaniowej taki co naprawia sieć elektryczną w mieszkaniach :wink:
Schuler
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 09 10 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Citroen C3

10 Lut 2022, 15:17

Schuler napisał(a): generalnie błędy są takie jak podałem chyba że za mało informacji? czy mówimy o sprawdzeniu bloków pomiarowych i tego jak widoczne są drzwi?
Te błędy są odczytane przez Ciebie ? Masz program ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oznaczenia tablic rejestracyjnych Sił Zbrojnych / Wojska Polskiego
    Sprawdź, jak rozpoznać auto po numerze rejestracyjnym Wojska Polskiego / Sił Zbrojnych. Poniżej przedstawiamy aktualne tablice rejestracyjne pojazdów zarejestrowanych na terenie naszego kraju. UA – samochody ...
    Mitsubishi i-MIEV - sukcesy rynkowe i sportowe
    Drugie z rzędu zwycięstwo Mitsubishi i-MiEV w organizowanym przez FIA pucharze "Alternative Energies Cup – kat. IIIA" to kolejne ważne wydarzenie w karierze tego modelu, która rozpoczęła się w Europie zaledwie ...

  • 10 Lut 2022, 16:47

    Mam polskiego vaga, takie coś:
    Zdjęcie
    Schuler
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Prawo jazdy: 09 10 2007
    Przebieg/rok: 9tys. km
    Auto: Citroen C3

    10 Lut 2022, 17:23

    Wygląda mi to na problem z zasilaniem tych elementów. 928 i 929 to mikrostyki z.c. Mogą to być nawet zimne luty na płytce. Mogą to być uszkodzone kable między budą a drzwiami. Ale zazwyczaj przy takich błędach to wina albo mikrostyków albo zimnych lutów.
    Dodam jeszcze, że w drzwiach kierowcy jest podwójny mikrostyk.
    Gdyby udało ci się dostać do modułu alarmu, to można by zmierzyć czy na moduł przychodzi masa z któregokolwiek mikrostyku. Bagażnik jest podłączony do osobnego pinu, więc tu też można by wyeliminować sam bagażnik. Z modułu alarmu jest też podłączone oświetlenie i bagażnika i kabiny. Oprócz tego wszystkiego między włącznikami z.c. na drzwiach a modułem alarmu są diody. Mogła któraś paść.
    Spróbuj jeszcze zrobić coś takiego - uchyl szybę np. do połowy, zamknij drzwi, włóż do zamka kluczyk i przekręć go w kierunku zamykania i przytrzymaj. Szyba powinna się zamknąć. Następnie przekręć kluczyk w drugą stronę i przytrzymaj, to szyba powinna sie otworzyć.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18663
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    10 Lut 2022, 17:48

    No ok .Do autora tematu. Jako że Ty ze względu na rocznik auta masz układ II-giej generacji podłącz się pod auto ( zapłon włączony ) uruchom program i w oknie głównym kliknij zamek centralny . Po połączeniu pojawią się dane sterownika . Pokaż tutaj . Potem wybierz bloki pomiarowe i uruchom blok 4 i 7. Pokaż tutaj . Jako że nie używałem tego programu wieki temu więc mogę nie pamiętać co i jak po kolei .
    MotoAlbercik napisał(a):Mogą to być nawet zimne luty na płytce
    Może być tak . Usunięcie takiego problemu wiąże się z wymontowaniem zamka i jego niejako rozćwiartowaniem . Poniżej fota , na czerwono gdzie szukać tzw zimnych lutów . Zamek właśnie z golfa czwartego

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Pytanie kto się będzie bawił w taką naprawę ? Trzeba umiejętnie rozebrać i umiejętnie to złożyć po przelutowaniu aby działało .
    MotoAlbercik napisał(a):Dodam jeszcze, że w drzwiach kierowcy jest podwójny mikrostyk.
    Nie ma , schematy tego nie pokazują .
    MotoAlbercik napisał(a):Oprócz tego wszystkiego między włącznikami z.c. na drzwiach a modułem alarmu są diody. Mogła któraś paść
    To przy dokładanym alarmie . Przy fabryczny już nie . Pytałem autora tematu o to czy alarm fabryczny czy nie . Odpowiedzi nie ma jednoznacznej.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3980
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    11 Lut 2022, 16:21

    Dodam jeszcze, że w drzwiach kierowcy jest podwójny mikrostyk.[/quote]
    bonifacy napisał(a):Nie ma , schematy tego nie pokazują .
    Jak nie ma jak jest. W zależności od wersji instalacji, jeden styk służy oświetleniu wnętrza, alarmowi i c.z. a drugi zaświeca lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
    Golf 4 po zamknięciu drzwi przez centralny wyje alarm, świeci się lamp
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18663
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Lut 2022, 16:27

    bonifacy napisał(a):To przy dokładanym alarmie . Przy fabryczny już nie . Pytałem autora tematu o to czy alarm fabryczny czy nie . Odpowiedzi nie ma jednoznacznej.

    Jak widać ze schematu, diosy są również przy alarmie fabrycznym. Zresztą to nie ma znaczenia, bo diody są zawsze, jeżeli do alarmu są podłączone takie rzeczy jak z.c. czy moduł sterowania szybami.
    Co do zamka, to najczęściej zimne luty są w miejscu zaznaczonym czerwonym kółeczkiem.
    bonifacy napisał(a):Pytanie kto się będzie bawił w taką naprawę ? Trzeba umiejętnie rozebrać i umiejętnie to złożyć po przelutowaniu aby działało .

    Tu masz rację. Ale są elektrycy/elektronicy, którzy robią takie rzeczy. No ale takiego elektryka samochodowego to ze świecą szukać. Sam się kiedyś z tym bawiłem i wiem ile to czasu pochłania. Ale po dojściu do wprawy można całość zrobić w godzinkę ( włącznie z demontażem i montażem tapicerki ). Ja bym tu na dzień dzisiejszy poszukał firmy, która zajmuje się zakładaniem i naprawą z.c i alarmów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18663
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Lut 2022, 18:48

    MotoAlbercik napisał(a):diosy są również przy alarmie fabrycznym. Zresztą to nie ma znaczenia, bo diody są zawsze, jeżeli do alarmu są podłączone takie rzeczy jak z.c. czy moduł sterowania szybami.
    My tutaj mamy golfa czwartego . Konkretne auto . Wiemy z którego rocznika , wiemy że ma elektryczne szyby , centralny zamek , pilot do tego zamka , alarm itp . Nie wiemy czy to wszystko jest fabryczne . Nie wiemy czy układ jest już na CAN czy nie na CAN . Zakładamy że tak i jeszcze na starym rozwiązaniu . Wtedy wychodzi że siłowniki zamka centralnego są podłączone do modułów podnośnika szyby . Moduły podnośnika szyb są podłączone do modułu komfortu . W module komfortu jest zabudowany alarm i sterownik radiowy pilota . Wszystko się schodzi do modułu komfortu a nie tak jak piszesz do alarmu . Rzekomych diodek nie ma bo i po co . Chyba że
    MotoAlbercik napisał(a):Jak widać ze schematu
    Pokaż dla golfa czwartego to uchylę czoła .

    MotoAlbercik napisał(a):Dodam jeszcze, że w drzwiach kierowcy jest podwójny mikrostyk.


    bonifacy napisał(a):
    Nie ma , schematy tego nie pokazują .

    Jak nie ma jak jest. W zależności od wersji instalacji, jeden styk służy oświetleniu wnętrza, alarmowi i c.z. a drugi zaświeca lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
    Golf 4 po zamknięciu drzwi przez centralny wyje alarm, świeci się lamp[/quote] Tutaj chyba wstawiałeś schemat ale coś się nie otwiera .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3980
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    13 Lut 2022, 20:30

    Golf IV Fabryczny alarm. Tu schemat pokazuje w drzwiach kierowcy dwa styki w mikrostyku zamka w drzwiach kierowcy. Są również dwie diody. Potrzebne są, ponieważ moduł alarmu jest podłączony pod moduł c.z. i całą resztę np. automatyczne domykanie drzwi czy pod oświetlenie wnętrza.
    Sorki za wielkość pliku, ale jest to zrzut ekranu, bo nie mogę ( nie wiem czemu ) wstawić tej strony schematu normalnie. Robi mi się coś takiego jak widziałeś. Schemat jest z modelu 2008, a więc Golf IV. Zresztą opis jest u góry.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18663
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    13 Lut 2022, 21:04

    MotoAlbercik, przestań Ty mącić, sugerujesz się schematem z golfa 5 lub też innego bo produkcja golfa 4 skończyła się w 2004r.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14485
    Zdjęcia: 105
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    13 Lut 2022, 21:15

    Kao napisał(a):MotoAlbercik, przestań Ty mącić, sugerujesz się schematem z golfa 5

    Zanim zaczniesz oskarżać, spojrzyj dobrze na samą górę zrzutu ekranu. Specjalnie zrobiłem tak, aby w opisie było widać jaki to golf...
    Kao napisał(a):bo produkcja golfa 4 skończyła się w 2004r.

    No popatrz, a ja myślałem, że Golfa IV produkowali od 1997 do 2005, a nawet do 2014roku...Schemat jest z Golfa 1998...Nawet wiki też tak myśli...No cóż. Tacy jak ja i tacy jak wiki też mogą się pomylić...Ale ja jednak będę obstawał przy swoim i będę twierdził, że Golf IV w 1998 roku był produkowany. Mało tego, w 2006 roku był lift IV...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18663
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000