Golf III 96' ogromne falowanie obrotów

21 Mar 2017, 15:55

Witam,
Już od paru miesięcy zmagam się z problemem falowania obrotów zarówno na jałowym, jak i na każdym innym biegu. Gdy odpalam auto z samego rana, to obroty utrzymują się mniej więcej na 600-700, by po nagrzaniu silnika sięgać nawet 2 tysiące. Dodatkowo, po paru kilometrach jazdy gdy naciskam sprzęgło, to obroty znów spadają do 600-700.
Z tego powodu jestem częstym gościem znajomego mechanika, u którego wymieniłem już silnik krokowy, świece zapłonowe, czujnik temperatury i sporo przewodów, jednak nic to nie dało.
Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem i wie jak temu zaradzić?

Pozdrawiam
sunys
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

23 Mar 2017, 11:06

Zasadnicze pytanie czy obroty jednakowo falują na benzynie i LPG? Widzę że masz w profilu podany gaz więc zakładam że on jest zamontowany w tym samochodzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Kwi 2017, 22:08

Falują zarówno na benzynie, jak i na gazie.
sunys
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

10 Kwi 2017, 22:38

Moim zdaniem ważne jest także by sprawdzać jakoś turbosprężarki :) Niestety często są także z nią problemy. Z tego co mi znajomy mówił ostatnio zamówił jeden egzemplarz i jest bardzo zadowolony :)
kuto21
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Skoda fabia

17 Kwi 2017, 13:48

kuto21 napisał(a):Moim zdaniem ważne jest także by sprawdzać jakoś turbosprężarki
Moim też ale to silnik bez turbo więc czytaj zanim coś napiszesz!

Masz silnik 1.8 tam chyba jest silniczek krokowy. Sprawdzałeś go może?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Kwi 2017, 20:46

Gdy tylko pojawił się problem, to od razu wymieniłem silnik krokowy, bez rezultatu. Przychodzi niższa temperatura, bądź wilgoć, to obroty szaleją mimo wymienionych przewodów.
sunys
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

19 Kwi 2017, 09:53

sunys napisał(a):Gdy tylko pojawił się problem, to od razu wymieniłem silnik krokowy, bez rezultatu
Faktycznie widzę że już to wcześniej napisałeś.

Napisałeś że wymieniłeś sporo przewodów a przy pozostałych sprawdzałeś może wtyczki, przeglądając tak z grubsza czy połączenia są szczelne i piny nie są zaśniedziałe lub nadpalone?

U ciebie powinien być jeszcze przepływomierz powietrza. Czy sprawdzałeś go może?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Kwi 2017, 21:14

Sprawdź ustawienie zapłonu morze jest źle ustawiony i obejrzyj cewkę zapłonową czasami lubi pęknąć obudowa będzie taka rysa i wtedy robi się przebicie
krzysiek2231
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 17 11 1935
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: seat cordoba
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Kwi 2017, 21:37

Sprawdź też rozrząd może przeskoczył o zęba i napisz ile ma silnik kw a najlepiej kod silnika to podpowiem jak go skontrolować.
krzysiek2231
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 17 11 1935
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: seat cordoba
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna