Golf III - jaki silnik?!

13 Sie 2012, 14:06

Mam do wyboru kupno Golfika III. Obydwa w bdb stanie ale oczywiście coś tam małego do naprawy. Jedyny dylemat to kolor ale to juz mniejsza bo dwa sa spoko.


Teraz moje pytanie do Was jaki wybrać silnik 1.9 TDI czy 1.8 B+G?
Proszę o minusy i plusy danego silnika :P
pici
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Czw

13 Sie 2012, 15:05

1.9 tdi kultowy motor, ale minus jest taki , ze on pewnie ma 600 000 przebiegu, i juz bezawaryjny nie bedzie :oops:

Ja bym sie w starego klekota nie pchal, koszt remontu przewyzszy wartosc samochodu. Wolalbym benzyne z gazem jesli chodzi o golfa III .
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

13 Sie 2012, 17:27

To proste,weż tego który jest w lepszym stanie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Sie 2012, 21:25

Ja bym sie w starego klekota nie pchal, koszt remontu przewyzszy wartosc samochodu


Za 800 zł przebierasz w kompletnych silnikach, wyciągasz jakiś z rozbitego wkładasz i jedziesz dalej.
Jeśli masz naprawdę do kupna takiego dieselka to jedynie z pewnych rąk, bo taki nieznany to pół miliona ma na blacie jak nic. Benzynka 1.8 90 KM radzi sobie już całkiem całkiem z tym autem. Chyba na niej bym się skupił jeśli samochodów nie znasz.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Sie 2012, 23:27

dawid551 napisał(a): on pewnie ma 600 000 przebiegu
nie widze związku, to nie plasticzana zabawka z 2004 roku tylko motor prosty i niezajebliwy,
czy kolega weźmie 1,9 czy 1.8 nie ma wielkiego znaczenia, 1.8 będzie tańszy w utrzymaniu 1,9 będzie tańszy w "grzebaniu" i potencjalnym rozwoju silnika ( o ile komuś się chce w to bawić) z tego silniczka (jeśli mówimy o starym 1,9 TDI 90KM) można wystrugać spokojnie 150 bez większego uszczerbku na silniku :wink:
miałem kilka tych aut :wink: najlepsze było 2.0GTI diesla miałem tylko jednego ale za to narowiste syncro zmotane na 140 kucy :mrgreen: ogólnie każde z tych aut przy kupnie miało w granicach 400-700kkm przebiegu, niektóre jeżdżą do dziś :mrgreen: jednego sprzedałem z oryginalnym przebiegiem 750kkm jeździ dalej, dobija do 900...
tyle że żadne nie miało kręconego licznika i 7 młodości z przebiegiem 170kkm w wieku 17 lat :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Sie 2012, 08:53

a pozniej stereotypy ze golf III jest awaryjny :mrgreen:

kolega mial a3 z 98 r z przebiegiem 360 tys udokumentowanym, motor 1.9 90 km sypal sie az milo
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    W gąszczu znaków drogowych - interpretacja przepisów
    Każdy kierowca jest zobligowany, aby stosować się do znaków drogowych. To bardzo ważny element ruchu drogowego, który z wielu przyczyn może być lekceważony i niezauważany przez kierowców. Za niezastosowanie ...
    Master Truck 2013 / relacja
    Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanyh MASTER TRUCK 2013, odbył się już po raz dziewiąty na Autodromie Delta mieszczącym się na terenie lotniska Aeroklubu Opolskiego w Polskiej Nowej Wsi pod Opolem. ...

15 Sie 2012, 09:14

znaczy zajeżdżony egzemplarz kupił i tyle, większość ludzi nawet ciśnienia oleju ani stopnia sprężania przy zakupie nie sprawdza, a potem zdziwieni wielce jak auto padaka,
jak się oleju nie zmienia i standardowej obsługi nie robi to tak jest, a osprzęt się zużywa w każdym aucie i się go wymienia, regeneruje, naprawia, czy ma 100, 200 czy 500 tysięcy co jakiś czas trzeba wymienić szczotki na alternatorze czy rozruszniku, końcówki wtrysków pompę oleju i wody, jak się tego nie robi to się auto psuje, jak sobie dbasz to tak masz, naprawiasz za 5 pln u paproka, a nie u dobrego mechanika to się sypie to samo po 10 razy
lepiej w starszym silniku masz możliwość wymiany poszczególnych rzeczy, typu regeneracja alternatora, wymiana szczotek łożysk itd koszt zwykle poniżej 100 w nowszych masz altek nierozbieralny i kup se nowy, jak szczotki albo regulator napięcia pada (rzeczy które normalnie kosztują poniżej 10 pln :mrgreen: ), mam auta i z dużymi przebiegami (nawet ponad milion dokładnie 1300kkm) mam auta z przebiegami niewielkimi 98-130kkm większej różnicy nie widać :mrgreen: no może tylko takiej że te nowsze bardziej okrągłe i cięższe od elektroniki i wygłuszeń średnio o 200 kilo :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Sie 2012, 09:32

po 2 latach zaczal sie sypac.

czasy niezniszczalnych golfow III dawno za nami - takie jest moje zdanie

i nie mow ze nie ma roznic pomiedzy 100 000 a 1 300 000 przebiegu :mrgreen: "troche" przesadziles

pozdro
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

15 Sie 2012, 09:51

ano nie ma,
tyle samo roboty przy jednym jak i przy 2 aucie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Sie 2012, 19:38

Dokonałem wyboru już dwa dni temu ;) 1.9 TD silnik bardzo ekonomiczny przy 110 km/h do Warszawy (350 km) spalił 5.5 l/100.

Jak narazie 800~ km zrobione i wszystko działa. Odkupiłem go od starszego Pana który już nie może na nogi i po prostu samochód mu nie potrzebny. Miał go przez 5 lat, naprawy udokumentowane :P Rozrząd nie dawno wymieniony z olejem i pompka (nie domagała) :P 75KM trochę mało i to czuć, że brakuje :P ale nie narzekam mi nawet wystarcza
pici
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Czw