Golf V GTI czy warto go kupić?

13 Kwi 2023, 15:08

MariuszKinol napisał(a):Połowę tej kwoty zostawiłem przez ostatnie pół roku w serwisie na naprawę Focusa więc 5 tys dla auta 200 konnego to przecież nie jest zbyt dużo?


galakty jest optymistą :D

Trevor napisał(a):A skąd wiesz że ta masa głupot które kosztują wysiądą wszystkie w godzinie po zakupie przez autora mk5 GTI?


Dlatego że teraz mam na placu pewnie z 10szt aut gr vw :D

Zasada jest prosta. Jest wertowanie roczników, potem zakup auta a potem wiecznie coś. Wchodzisz głębiej w internet i okazuje się że to co męczy Twoje auto nie jest czymś nadzwyczajnym i jest tego bardzo dużo.

Potem pozostaje tylko kwestia czy akceptujesz np. wieczne komunikaty o usterkach i użeranie się z nimi czy wolisz zejść z tonu i mieć w poważaniu parametry tsi.

p.s.

Aktualnie będę miał do sprzedania 2,0 tsi 15r. który sam rekomendowałem koledze przed zakupem.
Od 170 do 200k.km. samych czujników wykrzaczyło się za 1,5k. teraz wysypały się wtryski (na szczęście mogło być gorzej) bo miał problem z zimnym rozruchem. Niby nic bo to tylko wtryski ale niech sobie autor wpisze na google hasło "2,0 tsi problem z rozruchem na zimnym".

Można sobie wpisać temat "czujnik wałka rozrządu 2,0 tsi" albo czujnik wału " albo "problem z głowicą 2,0 tsi".

Dla mnie jest kwestia zasobności kieszeni.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10403
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Kwi 2023, 15:11

Trevor napisał(a):A skąd wiesz że ta masa głupot które kosztują wysiądą wszystkie w godzinie po zakupie przez autora mk5 GTI?


Z takim podejściem po co się w jakieś golfy bawić? RR trzeba kupować
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2434
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Kwi 2023, 21:45

szybki napisał(a):Aktualnie będę miał do sprzedania 2,0 tsi 15r. który sam rekomendowałem koledze przed zakupem.
Od 170 do 200k.km. samych czujników wykrzaczyło się za 1,5k. teraz wysypały się wtryski (na szczęście mogło być gorzej) bo miał problem z zimnym rozruchem. Niby nic bo to tylko wtryski ale niech sobie autor wpisze na google hasło "2,0 tsi problem z rozruchem na zimnym".

To raczej nie mój budżet ja szukam z okolic 2005 roku, poza tym w 2015 to już nie były inne silniki i inna generacja golfów?

Odnośnie pakietu startowego to znalazłem takie coś:
-Zrzucić miskę olejowa i wyczyścić smoka olejowego
-popychacz pompy paliwa, czy się nie zaciera
-czyszczenie dolotu i przepustnicy( to tylko kwestia osiągów a nie zagrożenia uszkodzeniem silnika);
- filtr paliwa wymiana ( teoretycznie nie ma w książce interwałów wymiany) moze ale nie musi jakis syf uszkodzić wtryskiwacz filtr 70 zł wymiana 15 minut

Seat Leon 2 FR to ten sam silnik co w golfie gti?
MariuszKinol
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Kwi 2023, 22:42

MariuszKinol napisał(a):Seat Leon 2 FR to ten sam silnik co w golfie gti?

Zależy które roczniki - do 2007 stare BWA to ten sam silnik, potem były badziewne łańcuchowe TSI
Jak chcesz mieć pewność to nie przekraczaj rocznika 2007, to na pewno będą te same.
Też kwestia kasy bo późniejsze roczniki to inne ceny w ogóle.

I zamiast teorii spiskowych, jedź coś obejrzyj i zobacz na faktury, co było robione itd, a nie na zapas zakładać, że wszystkie nastoletnie auta hurtem będą miały te same usterki :roll:
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 682
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

14 Kwi 2023, 05:36

MariuszKinol napisał(a):To raczej nie mój budżet ja szukam z okolic 2005 roku, poza tym w 2015 to już nie były inne silniki i inna generacja golfów?

Podałem Ci to jako przykład gdzie jak zapytasz naszego miłośnika o silnik to jest super a wpiszesz sobie hasła i jednak nie jest super.
MariuszKinol napisał(a):Odnośnie pakietu startowego to znalazłem takie coś:
-Zrzucić miskę olejowa i wyczyścić smoka olejowego
-popychacz pompy paliwa, czy się nie zaciera
-czyszczenie dolotu i przepustnicy( to tylko kwestia osiągów a nie zagrożenia uszkodzeniem silnika);
- filtr paliwa wymiana ( teoretycznie nie ma w książce interwałów wymiany) moze ale nie musi jakis syf uszkodzić wtryskiwacz filtr 70 zł wymiana 15 minut


O czym Ty piszesz przy starym TSI ?
Zastanów się czy Ty wogóle jesteś gotowy na zetknięcie się po prostym aucie n/a z autem turbo i to średniej (delikatnie mówiąc) jakości ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10403
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Kwi 2023, 06:11

Przy obecnej inflacji te 5k na start to już mało aktualne.

Jeśli nie masz za bardzo pojęcia o motoryzacji to odpuściłbym sobie takie auto.
Nadal w Polsce mało kto potrafi to naprawić

Z TSI jest tak:

Jak kupisz auto z pewnych rąk, z stosunkowo nie dużym przebiegiem i samemu zadbasz na odpowiednim poziomie to będzie jeździć.

Co to znaczy zadbać na odpowiednim poziomie? Kupujesz auto z przebiegiem 100-150tys
Wymieniasz szklankę hpfp, rozrzad, odme, swiece, cewki, czyścisz nagar I przy odrobinie szczęścia w przyszłości zdarzy Ci się jakas pierdola typu padnięty zaworek evap, n75 czy dv.

A drugi scenariusz jest taki że kupujesz auto ktore było tyrane kazdego dnia, ma 300tys przebiegu i kilku właścicieli za sobą, nikt nie zagladal do hpfp więc zaraz będą wałki do wymiany, lancuch wytartl obudowe, opiłki już sobie krążą od dekady w układzie i zaraz kolejny temat to będą zatarte walki balansujace.

Silniki niestety nie są już tak idiotoodporne jak kiedyś, nie wystarczy sama okresową zmiana oleju i filtrów , dla niektórych może się to wydawac głupie aby przy określonym przebiegu wymieniać dana czesc, ale to jest dobra profilaktyka chociażby z tego względu, że jak już trafi Ci się awaria to zanim dostaniesz naprawione auto będziesz bujał się od mechanika do mechanika w poszukiwaniu usterki.

Więc moim zdaniem naprawdę warto co 100tys wymienić odme i wyczyscic nagar niż później szukać przyczyn wypadania zapłonu.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody osobowe przekazane dla szkół samochodowych
    Renault Polska przekazało samochody szkołom samochodowym w Strzelcach Opolskich, Opolu i Gdańsku. Uczniowie będą korzystać z nich podczas zajęć praktycznych. Do Niepublicznej Szkoły Branżowej I Stopnia w Strzelcach Opolskich ...
    Stresujący manewr parkowania dla Kierowcy
    Umiejętne parkowanie jest równie ważnym elementem bezpiecznej jazdy jak poruszanie się po drogach. Tymczasem jeden na czterech kierowców ma problemy z parkowaniem(1). Kierowcy przyznają, że wolą zaparkować dalej ...

14 Kwi 2023, 06:48

Raziel11 napisał(a):Przy obecnej inflacji te 5k na start to już mało aktualne.

Jeśli nie masz za bardzo pojęcia o motoryzacji to odpuściłbym sobie takie auto.
Nadal w Polsce mało kto potrafi to naprawić


Niestety ludzie tego nie pojmują ba nawet nie chcą pojąć tylko i czekają na poklepywanie po plecach. I jeszcze żeby to był temat o starym Priusie to ok.ale tak nie jest.

Raziel11 napisał(a):Wymieniasz szklankę hpfp, rozrzad


Mogę Wam wkleić wieczorem zdjęcie TDI z 18r po problemie rozrządowym. Będzie łatwiej zrozumieć czemu te silniki są max gówniane gdzie delikatnie wyciągnięty łancuch potrafi zrujnować całą górę silnika.

I możesz sobie zmieniać olej co 5dni i gadać jak dbasz tak masz ale niestety badziewia dzisiejszej motoryzacji nie przeskoczysz.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10403
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Kwi 2023, 07:31

Niestety tak jest, w większości są to teraz silniki specjalnej troski
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Kwi 2023, 07:41

szybki napisał(a):Mogę Wam wkleić wieczorem zdjęcie TDI z 18r po problemie rozrządowym. Będzie łatwiej zrozumieć czemu te silniki są max gówniane gdzie delikatnie wyciągnięty łancuch potrafi zrujnować całą górę silnika.


Albo pompa o zmiennej wydajności bodajże 2.0 TDI? Też ciekawy temat (a raczej nieciekawy).

Tu jest za dużo gdybania. Jak trafi dobrze to tych 5k nie wyda, a jak pójdzie rozrząd, wtryski i problem olejowy to i 5k nie wystarczy. Rzuciłem taką kwotą żeby go wystraszyć że dzień po zakupie tyle wyda, ale chyba się chłop napalił :D

Ogólnie rzecz biorąc TSI po lekkim chipie jadą super, fajne silniki pod kątem osiągów i spalania, ale nie są tanie w utrzymaniu...

Wszystko jest kwestią kasy. Jak ktoś chce kupić auto z 2005 roku i ładować 5-10k rocznie to spoko... Dla mnie to wyrzucanie gotówki w błoto, bo auto nic specjalnego sobą nie reprezentuje, to dalej Golf z TSI, co innego jakieś R32/R36, Focus ST itp. Przynajmniej w moich oczach.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Kwi 2023, 08:10

szybki napisał(a):Podałem Ci to jako przykład gdzie jak zapytasz naszego miłośnika o silnik to jest super a wpiszesz sobie hasła i jednak nie jest super.

Za to ja w przeciwieństwie do Ciebie rozróżniam silniki i modele aut. W 2015 roku Golfa V już nie był produkowany od 7 lat, a to TSI o którym piszesz nie ma nic wspólnego z silnikiem z golfa V GTI (to tak na marginesie)

Autor może nie kupować tego samochodu nie moja sprawa, jednak często swapuje się ten silnik zamiast 1,8T
robi się mocarny projekt na tor, na rajdy itd. właśnie z tego silnika
czego by autor nie kupił będzie mieć wydatki (Focus 2- tuleje cylindrów, 5 garów, gnijące nadwozie, Astra 2,0T - częste UPG, wycieki, pobory oleju większe niż w TSI, Megane - zabawy z elektroniką itd..)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 682
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

14 Kwi 2023, 09:07

szybki napisał(a):O czym Ty piszesz przy starym TSI ?
Zastanów się czy Ty wogóle jesteś gotowy na zetknięcie się po prostym aucie n/a z autem turbo i to średniej (delikatnie mówiąc) jakości ?

Mówiliście że mam sobie wygooglować pakiet startowy to takie coś znalazłem.
Trochę rozmawiacie ze mną jak z jakimś głupkiem a tego nie lubię.

No ale cóż to z tego wynika że coś co ma więcej mocy niż mój Ford to można kupić tylko nowe z salonu
MariuszKinol
Nowicjusz
 
Posty: 16

14 Kwi 2023, 09:38

Czemu ciężko ci zrozumieć, że ten golf to po prostu nie jest obiektywnie dobre auto? Nawet głupi focus st jest fajniejszy a sprawi mniej problemów
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2434
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Kwi 2023, 09:51

MariuszKinol napisał(a):Mówiliście że mam sobie wygooglować pakiet startowy to takie coś znalazłem.

Powtórzę Ci : to nie jest Prius więc te starterki przy starym turbiaku wątłej jakości są pobożnym życzeniem.

MariuszKinol napisał(a):No ale cóż to z tego wynika że coś co ma więcej mocy niż mój Ford to można kupić tylko nowe z salonu

To znaczy jak kupujesz turbiaka to nie maglujesz ceny starterków tylko je robisz a do tego musisz się spodziewać tematów pobocznych których miłośnicy teoretycy pomijają.

A co do reszty to kupuj, ja osobiście nic nie mam przeciwko temu. Biznes musi się kręcić :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10403
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Kwi 2023, 11:09

franccc napisał(a):Nawet głupi focus st jest fajniejszy a sprawi mniej problemów

W obecnym Focusie mam problem z rudą, wyżej kolega potwierdził że kolejna generacja też ma z tym problem, nie chce znowu do tego wracać. poza tym z tego co wiem to jest 2,5 litra silnik (ubezpieczenie), nie potrzebuje aż takiego
A sam Focus średnio mi się podoba.
MariuszKinol
Nowicjusz
 
Posty: 16

14 Kwi 2023, 11:48

MariuszKinol napisał(a):wiem to jest 2,5 litra silnik (ubezpieczenie), nie potrzebuje aż takiego
A sam Focus średnio mi się podoba.


Czyli patrzysz na pojemność i OC, ale na usterki i koszt ich usunięcia już nie? :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007