Golf V GTI czy warto go kupić?

14 Kwi 2023, 14:11

Raziel11 napisał(a):Audi A3 8P 2010r 1.6 102km 1300zl


To jest stawka samego oc?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2430
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Kwi 2023, 14:32

Tak sobie sprawdziłem te ceny części i tak połowa to 5 tys zł, niektórych nie mogę odnaleźć ale to i tak dla mnie nie jest aż taki problem.
No chyba że robocizna kosztuje bardzo dużo?
Niektóre rzeczy robiłem też teraz w Focusie, fakt że hamulce tańsze, filtry, akumulatory pewnie też, rozrząd ale zdaje sobie z tego sprawę.

Poza tym czy ja tego nie mogę zweryfikować z mechanikiem podczas oględzin auta? Czy np jest na fakturze taki filtr, czy zawór czy rozrząd?
Kiedy co było robione?
To tak jak głupi akumulator czy po zakupie od razu nowy się kupuje? działa to działa, padnie kupie wtedy.
Na zapas mam wymieniać dobre części?
MariuszKinol
Nowicjusz
 
Posty: 16

14 Kwi 2023, 14:32

Tak, samo oc
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Kwi 2023, 17:29

MariuszKinol napisał(a):No chyba że robocizna kosztuje bardzo dużo?


Generalnie przy dzisiejszych stawkach robocizna w przypadku większości wymian/napraw jest droższa/porównywalna do ceny części

MariuszKinol napisał(a):Niektóre rzeczy robiłem też teraz w Focusie, fakt że hamulce tańsze, filtry, akumulatory pewnie też, rozrząd ale zdaje sobie z tego sprawę.


Ale my tutaj nie mówimy o rzeczach eksploatacyjnych tylko o elementach osprzętu silnika, które w golfie się psują, wpływają na osiągi a w fordzie w ogóle ich nie ma.

MariuszKinol napisał(a):Poza tym czy ja tego nie mogę zweryfikować z mechanikiem podczas oględzin auta? Czy np jest na fakturze taki filtr, czy zawór czy rozrząd?
Kiedy co było robione?


Jak nie masz papierów na wymiany (czyli ~90% aut na sprzedaż) to nic nie zweryfikujesz

MariuszKinol napisał(a):Na zapas mam wymieniać dobre części?


Ale ty kupujesz używane auto i nie wiesz czy niektóre elementy "są dobre" bo nie masz porównania z egzemplarzem sprawnym w 100%, niektóre rzeczy się zużywają, nie pracują już tak jak powinny i tyle, awaria jakiegoś podzespołu nie zawsze oznacza, że samochód staje na środku drogi.

Raziel11 napisał(a):Tak, samo oc


No to ci powiem, że niezła masakra. Za lagunę 2.0dci (która swoją drogą jest o wiele szybsza od takiego audi więc i niby bardziej niebezpieczna na drodze :mrgreen: ) zapłaciłem w grudniu 1304 za OC, AC, NNW i "średni" pakiet assistance a płacę pełną stawkę, żadnych zniżek + auto zarejestrowane w Krakowie. Jedyne co zmodyfikowałem żeby było taniej to udział własny w szkodzie z ac na 2000 zamiast 1000
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2430
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Kwi 2023, 18:53

Możesz wymienic "sprawna" czesc warta 300zl, a możesz też czekać na jakąś awarie, tylko później za diagnostyke zapłacisz kilka razy tyle

Diagnostyke możesz zrobić, ale auto ma 17 lat, dzis działa a jutro nie.

Możesz sprawdzić synchronizację rozrzadu dzięki czemu przynajmniej będziesz wiedział czy do roboty na już czy możesz jeszcze z miesiąc pojeździć, reszta czujników to loteria, nagar skutkuje spadkiem mocy a w skrajnych przypadkach może się odkleić i podeprzeć zawór, robisz to raz na 100tys
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Kwi 2023, 06:56

MariuszKinol napisał(a):Tak sobie sprawdziłem te ceny części i tak połowa to 5 tys zł, niektórych nie mogę odnaleźć ale to i tak dla mnie nie jest aż taki problem.

No i widzisz jesteś już bliżej realnych kwot :D
Teraz dolicz sobie robotę i to czego nie przewidzisz w starym aucie z bezpośrednim wtryskiem i turbo.
MariuszKinol napisał(a):Poza tym czy ja tego nie mogę zweryfikować z mechanikiem podczas oględzin auta?

Możesz weryfikować ale nie wszystko.

Mamy konkretne kwoty a jeszcze nie zacząłeś jeździć :mrgreen:

Skoro twierdzisz że wysokość kwot o których piszesz jest dla Ciebie ok.to nie ma problemu.

Ja zawsze powtarzam licz że wydasz 10k a jak wydasz mniej to nic tylko się cieszyć :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Kwi 2023, 08:01

szybki napisał(a):Ja zawsze powtarzam licz że wydasz 10k a jak wydasz mniej to nic tylko się cieszyć :ok:


taaa, Panie są tacy artyści że kupują auto za 19000zł i na koncie mają 18900, na rejestrację, ubezpieczenie już trzeba pożyczyć, a co dopiero jak przyjdzie coś wymienić, naprawić,
Dlatego co niektórzy chcą się tylko pokazać i kupują coś co w gruncie rzeczy nie stać ich jest na to.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

15 Kwi 2023, 09:28

toyman40 napisał(a):taaa, Panie są tacy artyści że kupują auto za 19000zł i na koncie mają 18900, na rejestrację, ubezpieczenie już trzeba pożyczyć, a co dopiero jak przyjdzie coś wymienić, naprawić,
Dlatego co niektórzy chcą się tylko pokazać i kupują coś co w gruncie rzeczy nie stać ich jest na to.


Pfff, są tacy co te 19k biorą z kredytu żeby kupić auto :ok:

Ja tylko tak sobie myślę, dobra, autor ma hajs i stać go na naprawy, ale... Wkładanie takiej kasy w marnego Golfa to serio dziwny pomysł :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Kwi 2023, 10:28

No pytanie tylko czy topowa odmiana Golfa V obok Pirelli i R32 może być nazywana marną??
200 koni/280 Nm, w opcji ze skrzynią DSG (tryb sport, LC itd.), wielowahacz, fajne prowadzenie, mocne hamulce, fotele sportowe z kultową kratką, wyposażenie top itd.
pomijam fakt tuningu, gdzie lekko dłubnięty wydech i chip i mamy 260 koni, jak to jedzie razem z dsg to tylko wiedzą Ci co mieli styczność.


Jeśli to jest marny to co powiedzieć o 1,6 albo 1,9 tdi?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

15 Kwi 2023, 10:34

Jak już autor się uparł na to auto to jeszcze tylko taki mała porada, szukać auta na grupach danego modelu/wersji od kogoś kto jezdzi tym że 2 lata w Polsce, większą szansa na jakąś historie serwisowa, bo od handlarza nawet jeśli będzie uczciwy to kupisz auto z historia typu beż wkladu, olej I filtry co rok i nic więcej.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Kwi 2023, 10:51

Trevor napisał(a): jak to jedzie razem z dsg to tylko wiedzą Ci co mieli styczność.


ja jeździłem. Nic specjalnego wybrałem opcje manuala w innym aucie gdzie silnik i skrzynia jest o wiele stabilniejsza i w starej technologii i wrazie czego można lpg założyć.
Dla mnie podniecanie się mocnymi fwd co one tam nie zrobią i co sobą nie reprezentują jest dobre dla młodych teoretyków internetowych a nie kogoś kto ma jakieś doświadczenia.

Raziel11 napisał(a):Jak już autor się uparł na to auto to jeszcze tylko taki mała porada, szukać auta na grupach danego modelu/wersji od kogoś kto jezdzi tym że 2 lata w Polsce, większą szansa na jakąś historie serwisowa


Patrzysz ze swojego punktu widzenia. Dla mnie klimaty "miłośników" danej marki często są gorsze niż zakup sprowadzonej dziewicy którą trzeba sobie przeserwisować i ewentualnie podkręcić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Kwi 2023, 10:59

Czasami tak ale clue TSI jest takie że czasem może byś po prostu za późno, to o czym pisałem wcześniej.

A miłośników marki z autem oblepionym maxtonami i gadżetami z aliexpress też unikać :p
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Kwi 2023, 11:08

szybki napisał(a):Nic specjalnego wybrałem opcje manuala w innym aucie gdzie silnik i skrzynia jest o wiele stabilniejsza i w starej technologii i wrazie czego można lpg założyć.

No można wybrać manual, silnik N/A zero emocji, osiągów ale może stabilniejszy co kto lubi.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

15 Kwi 2023, 11:27

Trevor napisał(a):No można wybrać manual, silnik N/A zero emocji, osiągów ale może stabilniejszy co kto lubi.


Wszystko można :D
Ja lubię testować :twisted:
meee-gune-2-0-tce-vt130349.htm#p848251
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Kwi 2023, 12:12

Raziel11 napisał(a):taki mała porada, szukać auta na grupach danego modelu/wersji od kogoś kto jezdzi tym że 2 lata w Polsce


w życiu bym nie chciał auta od takiego "grupowicza" tam przeważnie wszystko już rozkręcane, sprawdzane, takiemu "grupowiczowi' w polsce dajmy na to zepsuje się podnośnik szyby to kupi hińczyka i założy , albo zdrutuje po swojemu, na zachodzie "użytkownik "nie grupowicz" pojedzie do Warsztatu lub ASO i mu założą nową oryginalną część.
"grupowicz" w polsce będzie jeździł na zloty i się popisywał czy auto pali gumę czy driftuje, na zachodzi "nie grupowicz" jeździ i użytkuje normalnie :mrgreen:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286