VW Golf V GTI 2.0TSI - Czy warto?

19 Gru 2020, 20:54

Witam.
Już od dłuższego czasu myślę nad zmianą auta. Propozycji było sporo, ostatnio dłużej szukałem Leona Cupry R ale ostatnio w oko wpadł mi Golf. Raczej byłem za autami do których da się zamontować gaz lecz może zrezygnować z gazu na rzecz jakiegoś fajniejszego auta. Jak to jest z tymi silnikami TSI? Wytrzymałe to jest? Jakieś opinie na jego temat?
roFLU
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 01 06 2014
Auto: Nie mam

19 Gru 2020, 22:29

Fajne auto, jak dla mnie najlepszy golf GTI, bardzo rasowy i konkretny.
mk4 wygląda jak normalny golf, trójka to zabytek, mk6 ma badziewny motor itd..
Także warto poszukać zdrowy egzemplarz i cieszyć się autem.
Czy wytrzymałe to jest? raczej tak, nie odbiega od innych, tylko to auto ma swoje lata, więc trzeba dobrze sprawdzić.

a jakiego Leona Cuprę R szukałeś? mk1 z 1,8T? to raczej nie ma co porównywać, mk5 GTI o wiele lepsze.
chyba że mk2 ale to też bardziej rozkręcone 2,0 TFSI, już bym bardziej stawiał na S3 8P ale tu inna kasa zupełnie wchodzi w grę.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 531
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2020, 09:20

Chodziło o Leona 1szej generacji między innymi dlatego, że da się do niego założyć gaz. Ten silnik w Golfie to jest na pasku czy łancuchu? Mają one różne kody silnika które różnią się mocą? DSG czy manual?
roFLU
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 01 06 2014
Auto: Nie mam

20 Gru 2020, 18:16

Z rozrządem jest podobnie jak w 1,8T czyli ogólnie pasek ale jest też wariator, który jak niedomaga to objawia się to klekotem diesla spod maski. Warto sprawdzić czy ktoś coś robił przed sprzedażą w tym temacie.
A co do wersji wszystkie są 200 konne AXX albo BWA, ta druga ponoć lepsza, tzn jest 230 konną ale to jest tzw Edition 30, bardzo droga wersja, nieopłacalna wg mnie.
Ewentualnie jak Ci zależy na zwykłym wtrysku i gazie to masz R32 ale w Golfach droga wersja albo w Audi A3 3,2 , tylko to są silniki bez turbo z mocą 250 koni ale za to wtrysk mpi.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 531
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2020, 19:03

Poszukaj sobie na jakimś forum vag'a jaki pakiet startowy ogarnięci mechanicy polecają zrobić przy tym silniku
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6275
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2020, 16:43

Na pewnym forum ktoś pisał, że do tego silnika to tylko paliwo 98.
roFLU
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 01 06 2014
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Baterie ze stałym elektrolitem Toyoty – co wiadomo do tej pory?
    Toyota jest znana jako pionier elektryfikacji samochodów i największy producent hybryd. Jednocześnie marka inwestuje w rozwój technologii pojazdów na wodór. To jednak nie znaczy, że największy ...
    Prototyp Nowej Hondy Civic Type R na Tokyo Auto Salon
    Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Tokio, poświęconego samochodom o wysokich osiągach oraz konstrukcjom stuningowanym. Prototyp prezentuje elementy stylizacyjne, które znajdą się w Hondzie Civic Type R nowej ...

  • 23 Gru 2020, 13:41

    Tak powinno się lać Pb98 ale warto sprawdzić co zaleca producent bo o dziwo w nowszych ponoć zalecane jest Pb95 np Passat B7 2,0 tsi 211
    Tutaj jest ten starszy silnik, inny..
    Ale mimo wszystko reakcja na gaz i to jak auto jedzie w całym zakresie obrotów rekompensuje wg mnie nawet to że trzeba lać Pb98 czy to że z lpg jest problem, wg mnie ten silnik podaje lepiej niż większość w autach w swojej klasie z tych lat.
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 531
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    23 Gru 2020, 13:56

    Zalecane jest lanie 98 ze względu na ten nagar co się w silniku zbiera? Wyczyszczenie takiego silnika z nagaru jest kosztowne?
    roFLU
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Prawo jazdy: 01 06 2014
    Auto: Nie mam

    24 Gru 2020, 05:36

    Jest kosztowne,gdyż niestety trzeba zrzucać ,,czapkę,,są inne metody,ale niestety mechanicy jeśli mają możliwość(odpowiedni sprzęt)czyszczą ten nagar zmielonymi łupinami orzechów włoskich wprowadzanymi pod ciśnieniem i odsysany,niestety,robią to raczej tylko przy swoich samochodach z bezpośrednim wtryskiem.Na liście polecanych nie ma ani jednego silnika TSI w gronie polecanych w tym modelu,jeśli już to GTI z silnikiem o symbolu EA113,silnik EA 888,który został wprowadzony pod koniec produkcji V tki jest felerny,zużywa b.dużo oleju,od niego z daleka.Mechanicy przestrzegają przed nagarem na zaworach ssących i kłopotami z samymi głowicami,uszkodzonymi wariatorami,czyli różowo nie jest.Najlepszy wybór to oczywiście 1.9 TDI 90 KM,ale to jest wiadome,ja bym sobie to auto odpuścił,naturalnie z tymi silnikami,które są wymienione.Ogólnie auto nie jest złe,za dobry egzemplarz trzeba wydać ok.20 tyś.Jest jeszcze topowy silnik 3.2 VR6,nic mi nie wiadomo o tym by był to zwyczajny,,badziew,,Czyli? Jeśli juz,silnik EA 113(pasek rozrządu),czyszczenie nagaru na wstępie,ten silnik możesz rozważać,jeśli oczywiście będziesz przygotowany na ewentualny rozrząd,wariatory,czyszczenie nagaru w dolocie.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)

    27 Gru 2020, 08:51

    Czyszczenie nagaru to koszt 1000-1500zl raz na 100tys km wiec koszt smiesznie niski
    nie trzeba zdejmowac zadnej glowicy, moge pokazac wykresy przed i po czyszczeniu
    czyszczenie odbywa sie wlasnie poprzez piaskowanie lupinami orzecha

    silnik trwaly, znosi duze moce, daje duzo frajdy, do najtanszych w utrzymaniu nie nalezy

    z najwazniejszych rzeczy po zakupie

    rozrzad ktory zreszta robisz w kazdym aucie po zakupie
    nagar, to spory koszt ale jak wspomnialem biorac pod uwage ze robisz to raz na 100tys to juz tak nie boli, moze nawet trafisz na auto w ktorym ktos to robil
    warto wymienic odme (w aso kosztuje 130zl) i popyhacz wysokocisnieniowej pompy paliwa, wraz z oringiem kosztuje rowniez ok 140zl

    i to tyle, zdarzaja sie czasem awarie jakichs zaworkow ktore tez kosztuja grosze, jak masz budzet to mozesz wymienic po zakupie (ja tak robilem w 2 autach) 3 lata jazdy TSI, 0 awarii
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1274
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna