Grubość lakieru - bardzo małe wartości

07 Wrz 2017, 10:37

Hej. Jestem obecnie w poszukiwaniu samochodu, obejrzałem audi TT, gdzie pomiar grubosci lakieru dal mi do myslenia. Na kilka elementach wyszlo raptem 40-60 mikronow, na niektorych 120. Powinienem się przejmować tą mniejszą wartością?
p1otr
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 03 03 1991
Auto: brak

07 Wrz 2017, 11:11

Jakie to były elementy gdzie było za cienko? W audi to takie 80 jest minimum na elementach wierzchnich
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Wrz 2017, 11:20

120 maja właściwie tylko prawe i lewe drzwi, pozostałe elementy 40-60 mikronow. Dach 70. Pytanie brzmi czy powinienem to zignorować czy rozglądać się za innym egzemplarzem? Nie chcialbym mieć klopotów z lakierem po roku uzytkowania..
p1otr
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 03 03 1991
Auto: brak

07 Wrz 2017, 11:31

Dość cienkie te warstwy ale może być to spowodowane wielokrotny polerowaniem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Wrz 2017, 11:36

Również tak sądzę. Ale czy wiąże się to z jakimiś kłopotami na przyszlość?
p1otr
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 03 03 1991
Auto: brak

07 Wrz 2017, 11:50

Cieńsza powłoka to mniejsza odporność na uszkodzenia typu kamiki czy rysy. Warto było by położyć lakier bezbarwny nawet i ceramiczny (droższy) ale jest mocno odporny na uszkodzenia a mikro rysy same się regenerują pod wpływem promieni uv.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Gru 2017, 08:34

Wozik raczej kombinowany. Nie ma szans by robot na linii produkcyjnej odwalił taką manianę.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Jak widać na filmie (a ten sam system jest i w Audi/VW/Oplu i kilku innych) cisnienie dysz + odległość od elementu + szybkość ruchów (robota) w przypadku elementów wierzchnich jest identyczna (maska, dach, klapa, drzwi). Robot dostaje speeda dopiero wewnątrz auta, zwieksza sie ciśnienie oraz odległość od elementu (widać to dokładnie gdy lakieruje komorę silnika). Kiedyś gdzieś miałem specyfikacje tych robotów i posiałem ale z tego co pamiętam to dysze są hydraulicznie regulowane i mają wartość od 0.5 do 2.0 i są indywidualnie ustawiane pod dany model. W BMW najczęściej używali(ją) 0.5 > 0.8 i sporadycznie 1.0 tyle że tych dysz jest kilka w zestawie. Na dodatek wiele marek lakieruje auta elektrostatycznie (najczęściej powłoki metaliczne) i tam idzie jeszcze mniej "bazy". Z tego co kiedyś czytałem to od jakiegoś czasu normą jest inna grubość lakieru (mniejsza) na słupkach, progach, we wnętrzu kabiny oraz komorze silnika i bagaznika. Takie "nowoczesne" cięcia lecz nie zmienia to faktu że standardem nadal jest przedział 100>140um na kabinie i 80-100 we wnętrzach. W te 40 jakoś wierzyć mi się nie chce :-) Miernik był sprawny?
No i jaki kolor miał ten wóz?
Metaliczny/perłowy miał by dodatkowo bezbarwny klar i to właśnie jego polerujemy. By dojśc do 40um trzeba by było być cudotwórcą. Ile zatem wtedy miały podkład z bazą? Pól na pół po dychu = 20um? Kiedyś robiłem sobie testy na niskim cisnieniu jakąś średnią Ivatą z serii TOF. Dysza 0.5 i klasyczna baza Optimum w perle. Samej tylko bazy + półprzypruszeniu i jednym pełnym wyszło 60um i było to bez podkładu kładzione na czysty arkusz blachy! Z podkładem po dobrym macie wychodziło około 120um. Dodając do tego 1,5 klaru i na liczniku robiło się 180-200um. Po polerce 160 tyle że to koszmar a nie robota była. Nie ma to jak standardowe garażowe 400 :mrgreen:
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

12 Gru 2017, 09:38

Hej, lakier byl akrylowy, niematelizowany, bialy. Miernik byl sprawny, za sprawa niecodziennych wynikow, testowany rowniez na innym samochodzie.
p1otr
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 03 03 1991
Auto: brak

12 Gru 2017, 14:40

No tak jak akryl to inna już sprawa. Ktoś się napolerował ostro :happy:
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017