Hatchback do 15-20 tys., przymusowa zamiana Golfa 4

23 Maj 2021, 13:49

Za 21k to może diesel, który jest spoko ale jego naprawa jest kosztowna z tego co czytałem na forach.
Ogólnie zastanów się czy to auto dla Ciebie, przejedź się parę razy. Może Ci przeszkadzać bardzo twarde zawieszenie i brak mocy poniżej 3 tys obrotów. Oprócz tego ufo z początków produkcji były nazywane samochodem tysiąca dźwięków ;) Ja mam wersję po lifcie z 2011 i też różne dźwięki z siebie wydaje - A to półka w bagażniku, a to szyba wibruje i puka jak się ją lekko opuści. Oprócz tego zawieszenie jest głośne, u mnie pojawiają się stuki czasem na nierównościach, byłem z tym u zioma co tylko Hondy naprawia, to powiedział, że u mnie i tak jest cicho ;) Ten typ tak ma.

Zwróć uwagę na to czy lusterka się składają, bo lubi się to psuć, koszt naprawy tego (sterownik do wymiany) to kilkaset zł razem z wymianą. Oprócz tego zerknij oczywiście na korozję podwozia, zawieszenia, tylnej klapy w rejonie szyby i zamka. Możesz też posłuchać czy nie słychać za bardzo pracy łańcuszka rozrządu.

Ogólnie to mało awaryjny samochód. Chociaż w moim na dzień dobry miałem do wymiany przekładnie kierowniczą + amorki co w sumie mnie kosztowało ponad 3 tysie ;)
Przygotuj się, że części do Civica to co najmniej jedna półka wyżej niż do golfa.

Ogólnie największą zaletą civica jest jego wygląd i niska awaryjność na tyle konkurencji. Ale nie wiem w sumie czy jest to auto wartę swoich pieniędzy dla kogoś, kogo wygląd tego auta nie "porywa".
Jakbym miał w tej kwocie wybierać między ufo z początków produkcji, a np kia ceed w dobrym stanie albo fiatem bravo to wybrałem kie lub fiata. Zwłaszcza fiata bo 1.4 Turbo fiata przyjemniej jedzie niż 1.8 Hondy i pali przy podobnym stylu jazdy mniej - Chociaż Ufo pali wyjątkowo mało jak na taki silnik, u mnie jest to średnio 7.5l w cyklu mieszanym jeżdżąc w miarę dynamicznie, bez emeryckiej jazdy.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
1

23 Maj 2021, 14:07

Ja bym proponował się przejechać autorowi rzeczoną Hondą, ona spektakularnie dużo więcej Nm nie ma od Golfa, jedzie raczej powyżej 3 tys więc w użytecznym zakresie obrotów nie bedzie miała jakiegoś extra odejścia, bez redukcji więc nie każdy lubi takie kręcenie na obrotach. Honda będzie mieć moc 140 koni jednak w bardzo wąskim zakresie, przez co każda zmiana biegu powoduje że już nie ma tej skuteczności, turbo zyskuje po każdej zmianie biegu.
Ja osobiście nie kupiłbym auta bez turbodoładowania, ale zalezy co kto lubi.
Na pewno na + trwałość w Civicu

Dlatego warto jechać oglądać i sprawdzić samemu jak to jeździ.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
1

23 Maj 2021, 14:23

hoderi145 napisał(a):Ale nie wiem w sumie czy jest to auto wartę swoich pieniędzy dla kogoś, kogo wygląd tego auta nie "porywa". Jakbym miał w tej kwocie wybierać między ufo z początków produkcji, a np kia ceed w dobrym stanie albo fiatem bravo to wybrałem kie lub fiata.

W tym problem, że ani Kia ani Fiat nie powalają wyglądem, z tej trójki to właśnie Civic będzie się wyróżniał moim zdaniem.

hoderi145 napisał(a):Zwłaszcza fiata bo 1.4 Turbo

demirbiras napisał(a):Ja osobiście nie kupiłbym auta bez turbodoładowania, ale zalezy co kto lubi.

Ja też bym wolał auto z turbo żeby czerpać radość z jazdy, ale boję się kosztów napraw. Dodatkowo chyba te uturbione jednostki, czy to w Astrze czy w Fiacie, są bardzo "po przejściach" (prawie jak 1.8T) ze względu na dostępność i target (dla młodych). Jeszcze inna sprawa to skrzynia biegów, w obu jest ta m32 :roll: niezbyt trwała.

Staram się podejść racjonalnie do sprawy, nie chcę mieć potem kłopotów z utrzymaniem czy co miesiąc odwiedzać warsztat, a jednocześnie pole wyboru w tym budżecie jest ograniczone.
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
0

23 Maj 2021, 14:41

Taaaa, każdy młody sebek marzy żeby oplem astrą się wściekać. Zresztą to jeszcze nie kwoty na tyranie przez dzieciaków. A jak któryś ma więcej kasy to kupi e90 a nie opla
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

23 Maj 2021, 14:51

Czy ja wiem :D wg mnie ten sam poziom wściekania, czy starsza gena A3/Leon z 1.8 czy Astra i Fiat w turbo. Słabe jest to, że to co mogłoby mnie interesować (czyli Astra i Bravo) to w większości świeżo od Niemca z nieznaną historią. No i jak wyżej wspomniałem, eksploatacja, a zwłaszcza skrzynia :(

Czy będzie w tym budżecie coś więcej żeby fajnie jeździło i nie miało takich dużych bolączek? Już nie wiem. Honda fajnie się zapowiadała, ale info o dostępności mocy trochę ostudziło zapał.
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
0

23 Maj 2021, 14:57

Fiat bravo nie jest marzeniem młodych i gniewnych, można kupić wiele zadbanych egzemplarzy, z niewielkim przebiegiem jak na wiek samochodu. Skrzynia biegów to jednorazowy wydatek, w dodatku jest spora szansa, że ktoś wcześniej już ją zrobił, albo Ty nie będziesz musiał jej naprawiać bo nie będzie to konieczne.
W dodatku naprawa fiata będzie tańsza niż naprawa Hondy, odczujesz to przy naprawie zawieszenia, czy nawet podczas wymiany tarczy i klocków.
Dwumas w bravo jest dosyć trwały i nie jest powiedziane, że w ogóle będziesz musiał go kiedyś dotykać, tak samo jak turbinę.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Crown 1955 rok
    Średniej wielkości Crown to pierwszy samochód Toyoty sprzedawany w Stanach Zjednoczonych. Początkowo był oferowany pod marką Toyopet, jednak tamtejszym klientom oznaczenie nie przypadło do gustu i szybko zostało zmienione ...

23 Maj 2021, 15:00

Wade3 napisał(a):onda fajnie się zapowiadała, ale info o dostępności mocy trochę ostudziło zapał.

Nie przesadzjamy, jeździ jak każdy inny 4 garowy wolnossący silnik i taki też ma wykres mocy. W sumie to ten silnik jest dosyć elastyczny jak na konstrukcje japońskie. Do takiej normalnej jazdy spokojnie wystarcza, a jak potrzeba mocy to zamiast zmieniać biegi przy 2500 obrotów to zmieniasz je przy 4000 i jest gitara.

Możesz jeszcze zerknąć na volvo s40 ale to też nuda.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
1

23 Maj 2021, 15:55

Może i racja z tą skrzynią. Jeżeli porównać oba auta to za Astrą przemawia wygląd zewnętrzny, za to z tego co pamiętam wersje 2.0 piją olej (1.6 turbo praktycznie nie ma na rynku). Czy jednostka z Bravo będzie tańsza w eksploatacji i mniej zawodna?

Odnośnie dostępności na rynku, wśród Astry mocno przeważają te świeżo sprowadzone z Niemiec, Fiatów widzę jednak więcej krajowych (ew. Szwajcaria). Tutaj zdecydowany plus po stronie Fiata, bo jednak omijam niezarejestrowane i od handlarzy.

hoderi145 napisał(a):Możesz jeszcze zerknąć na volvo s40 ale to też nuda.

Nuda i padaka w środku :(
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
0

23 Maj 2021, 16:03

Hm a może jeszcze Mitsubishi Lancer IX gen z 1.8 PB?
Masz jeszcze Focusa mk2 2.0 145 km.
Coś z turbo oprócz tego co już było to audi a4 b6 1.8t i seat exeo?
lukasz78
Początkujący
 
Posty: 153
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
0

23 Maj 2021, 16:15

Exeo 1,8T za 15 tys?
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

23 Maj 2021, 17:46

15 nie, ale 20 to już chyba coś idzie wyrwac
lukasz78
Początkujący
 
Posty: 153
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
0

23 Maj 2021, 18:30

Wade3 napisał(a):Czy jednostka z Bravo będzie tańsza w eksploatacji i mniej zawodna?

Tak, poza tym za 20 tyś kupisz młodsze bravo z lepszym wyposażeniem na tle konkurencji tzn. czujniki parkowania, panoramiczny dach, doświetlanie zakrętów, podgrzewane fotele itd. Polecam wersję sport lub chociaż pakiet. Wiadomo każde auto ma swoje mankamenty, w tym wypadku skrzynia m32 i aktywatory klimy.
Civic też fajny, ale charakterystyka silnika mnie odrzuca, wolę uturbione.
Gość114260
 
0

23 Maj 2021, 18:31

lukasz78 napisał(a):audi a4 b6 1.8t i seat exeo?

Ta stara a4 to chyba żart, a seata nie kupi za tyle..
Gość114260
 
0

23 Maj 2021, 19:31

lukasz78 napisał(a):15 nie, ale 20 to już chyba coś idzie wyrwac


Najtańsze Exeo 1.8T 150Km kosztuje na otomoto 25 tys. zł
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

23 Maj 2021, 21:53

Chyba szkoda czasu i życia na stanie w miejscu, jak już zmieniać to żeby była frajda :) na ten moment Bravo staje się moim celem nr 1, mimo wątpliwości co do obłych kształtów nadwozia, mam nadzieję że zza kierownicy będzie w stanie to wynagrodzić i wywołać uśmiech (w porównaniu do muła 1.6 100 KM powinno). Dzięki za info o skrzyni, w sumie to racja, może będzie do zrobienia może nie, reszta części w niskich cenach powinna ew. wyrównać koszty. Dobre jest też to, że sprawa nie wypadnie z dnia na dzień tylko daje wcześniej objawy, musiałbym tylko doczytać czy przed zakupem można to w jakiś sposób dobrze ocenić.

Jakby ktoś miał informacje o jakiejś sztuce w woj. mazowieckim czy podlaskim (i okolice) z bogatym wyposażeniem to proszę o info, ew. link. Wstępnie przejrzałem olx i otomoto, ale może ktoś będzie bardziej spostrzegawczy niż ja. Może też wypatrzy sztukę godną uwagi u handlarza, ja sam się chyba tego nie podejmę.
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
0