Hatchback do 15-20 tys., przymusowa zamiana Golfa 4

21 Kwi 2021, 10:33

Cześć wszystkim,
po dwóch bezawaryjnych latach w moim Golfie 4 (którego tutaj na forum pomogliście mi kupić) zdiagnozowano dolegliwości, których pełna naprawa raczej przekroczy wartość auta. W związku z tym jestem zmuszony przyśpieszyć o rok plan zakupu nowego auta i tym samym znowu prosić Was o pomoc :)

Wymagania/możliwości:
- budżet 15-20 tys. (na samo auto)
- hatchback (wygodne podróżowanie dwóch osób)
- bogate wyposażenie (nie chcę schodzić niżej niż to co miałem tj. tempomat, klimatyzacja etc.)
- fajnie by było 150 KM+
- benzyna (boję się kosztów eksploatacji diesla m.in. dpfy czy dwumasy, chyba że ktoś mnie naprowadzi co i jak)
- obszar poszukiwań to Warszawa, Białystok i okolice tych miast.

Podsumowując to chciałbym kupić coś, gdzie poczuje progres w stosunku do poprzedniego auta. Jeżdżę w trybie (mniej więcej) 30% miasto 70% trasa. W Golfie czasem brakło mocy przy wyprzedzaniu, robiąc trasę przy 120 km/h rośnie spalanie (3,5k obrotów na 5 biegu) i jest dosyć głośno.

Auta, które wydają sie być w zasięgu możliwości (kolejność przypadkowa):
- Astra H GTC
- Focus MK2 polift (chociaż w przyszłości chciałbym zakręcić się przy MK3 ST, nie wiem czy chcę zmieniać potem Focusa na Focusa, ale nie ma co wybrzydzać)
- Audi A3 8P

Jakiś zarys jest, z tym że nie mam pojęcia co do silników. Z tego co poczytałem to nie ma tutaj jednostek benzynowych godnych wielkiego polecenia z mocą większą niż obecne moje auto, co do diesli to mam wątpliwości jak wyżej. Naturalny następca (Golf V) raczej odpada, ta sama uwaga co przy Focusie :) chętnie rozważę również inne pomysły.
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
0

21 Kwi 2021, 10:54

Benzyniaki też mają dwumasę, znacznie dłużej wytrzymuje ale jest
Swoją drogą jak chcesz mieć kiedyś st to ogarnąłbym te kilka tysiaków więcej i kupił go teraz. Oczywiście licz się z tym,że koszty utrzymania względem golfa będą wysokie

Z tego co wymieniasz to szukałbym astry 1.8 albo focusa 2.0. W a3 jedynym "prostym i bezproblemowym" benzyniakiem jest 1.6/102

Spoza listy popatrz na fiata bravo 1.4T 120 albo 150. Niby turbo ale względnie prosta konstrukcja
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1

21 Kwi 2021, 11:09

Jeżeli chodzi o MK3 ST to będzie kilkadziesiąt tysiaków więcej, melodia przyszłości :D pisząc pewnie myślałeś o MK2.

Tak właśnie myślałem, benzyny w tych modelach nie są zachwycające. Audi z 1.6 odpada, bo taki silnik mam teraz. Może warto mimo wszystko dieslem się zainteresować?

Bravo ma fajny silnik, ale chyba jest tam problemowa skrzynia, no i wygląd zewnętrzny nie jest jakiś zachwycający.
Ostatnio edytowany przez Wade3, 21 Kwi 2021, 13:17, edytowano w sumie 1 raz
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
0

21 Kwi 2021, 11:28

Wade3 napisał(a):w moim Golfie 4 (którego tutaj na forum pomogliście mi kupić) zdiagnozowano dolegliwości, których pełna naprawa raczej przekroczy wartość auta

A pochwalisz się co się wysypało na tak grubo? :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

21 Kwi 2021, 11:33

Zapłon zaczął wypadać (przez olej na świecy) no i ruda wydech żre :/ w codziennej jeździe jedno i drugie nie przeszkadza, ale żeby naprawić to trzeba by było dosypać kasy, dodatkowo niedługo doszedłby rozrząd więc wolę ciut taniej sprzedać i dołożyć do nowego :)
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
0

21 Kwi 2021, 11:38

W Audi poszukaj 2,0/150 tylko budżet na A3 to raczej bliżej 20k niż 15...
Swoją drogą co to za różnica czy Golf V czy A3 8P? to ten sam samochód przecież. Równie dobrze mógłbyś szukać a3 8L bo to inne auto niż golf 4.

Bravo z 1,4T to dobra opcja też pod kątem lpg, czyli jest dynamika i może być gaz. Ogólnie mógłbyś też zerknąć może na Astrę H 2,0T

P.S. pamiętaj że taki rozrząd w kolejnym aucie którym kupisz też może być do wymiany, szczególnie gdy poprzednik tego nie robił

Tak na prawdę jak masz 20k to za ciutkę więcej mógłbyś już szukać np taką Octavię II RS/200 koni, może jako "przejściowy stan" przed Focusem ST warto pomyśleć?
Bo tak to szukasz czy 10 koni w jedną czy w drugą da więcej dynamiki i takie pół-środki...
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
1

21 Kwi 2021, 11:47

W sumie celna uwaga co do Audi :) bo wiem też, że w tym budżecie nie ma jakiegoś dużego pola manewru...

Co do rozrządu racja, ale ogólnie warto po rynku się rozejrzeć. Golfa kupiłem za 5,5 i pewnie połowę tego odzyskam, nowszy samochód chyba łatwiej będzie utrzymać przy wartości, zwłaszcza mając na uwadze wzrost cen (i droższe Euro).
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
1

21 Kwi 2021, 16:56

Astra H szukałbym 1.6T (choć jest ich bardzo mało) lub 2.0T, a z diesli bardzo udane fiatowskie silniki 1.9 JTD 120 (tu chyba nawet nie montowali dpf, ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) no i 1.9 150, który może całkowicie bezobsługowy nie jest (chociażby klapy wirowe w dolocie), ale ogólnie jest ok
durateche
Początkujący
 
Posty: 97
Auto: Seat Leon III
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015
1

21 Kwi 2021, 17:20

Dwa razy padła propozycja 2.0T dla Astry, która wersja jest lepsza, 170 czy 200? Widzę, że ta pierwsza to początki produkcji dla Astry, więc pewnie nieprzypadkowo została wycofana?

Przyszedł mi do głowy jeszcze Seat Leon II, ale średnia cena jest w sumie dosyć wysoka, nie wiem czy dobry egzemplarz jest w tym budżecie osiągalny + oczywiście czy jakiś silnik jest w ogóle godny uwagi.
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
0

21 Kwi 2021, 18:45

Z Leonem II to samo co A3 8P/Golf V, czyli 1,6 którego nie chcesz lub jak dla mnie 2,0/150
ewentualnie jakieś tam FR 2,0/200 można pomyśleć. (tutaj tak 20tys+)
chyba że przeboleć diesla i kupić 1,9 tdi/90 i zrobić chip na te 135 koni (one tak podobnie się kręcą jak 105-tki)
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

21 Kwi 2021, 19:40

Sprawdziłem Astrę, z researchu wynika, że te silniki różnią się tylko mapą, tyle że podobno przy zakupie jest masa rzeczy do sprawdzenia i bez tego można mieć okropną skarbonkę... a ja nie mam zbytnio z kim oglądać auta, znajomego mechanika też nie, słabo :/
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
0

21 Kwi 2021, 19:43

Jak w każdym aucie z turbo. Dwumasa, sprężarka, podciśnienia, sterowanie turbiną
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

21 Kwi 2021, 19:47

No i widzę, że siedzi tam awaryjna skrzynia m32., oraz że lubi pić olej :) nie wygląda to dobrze, co z silnikiem 1.8 140 KM? Podobno lepsza i tańsza w utrzymaniu jednostka (oczywiście kosztem osiągów), no ale jak czytam, że w większym ludzie olej dolewają regularnie (gdzie mój Golf przez 10k od wymiany do wymiany nie pił nic) to się odechciewa...
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
0

22 Kwi 2021, 14:36

Do monitorowania sytuacji ustawiłem sobie filtry jak poniżej. Oczywiście praktycznie wszystkie od handlarzy (unikam), ale jeżeli mielibyście na którejś zawiesić oko to na której i dlaczego? Chciałbym wiedzieć, na co patrzeć w przypadku takiej Astry ;)
Edit. Ustawiłem sobie filtr również na 1.6T, ale tego to już w ogóle w tym samym obszarze poszukiwań całe 2 sztuki...

https://www.otomoto.pl/osobowe/opel/ast ... ountry%5D=

PS. Oczywiście jeżeli ktoś ma inne propozycje aut - zapraszam.
Wade3
Początkujący
 
Posty: 67
0

22 Kwi 2021, 16:05

Taaa, jak już decydujesz się w takim budżecie szukać konkretnego auta z konkrentym silnikiem to mieszkając w warszawie nie ograniczaj się do jakiś 200 kilometrów z otomoto. Odpadają ci duże skupiska jak Poznań, Wrocław, Kraków gdzie dostaniesz się szybciej niż do jakiejś dziury na podlasiu (która mieści się w założonej odległości)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0