Hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

16 Mar 2016, 10:01

Witam Wszystkich. Mam spory dylemat potrzebuję kupić auto do 20 tys. W grę wchodzi diesel bo mam zamiar sporo jeździć. W weekendy nawet po 300 km w jedną stronę więc dlatego chcę ropę. Roczne przebiegi będą w okolicach 20 tys. z czego 60 trasa i 40 miasto. Może zostanę shejtowany. Otóż obecnie jeżdżę starym poczciwym SDI i wiem, że już takiego niepsującego się nie znajdę. Nie potrzebuję demona prędkości tylko auta które zawiezie mnie z punktu A do punktu B i przy jeździe po mieście, bo też wchodzi w grę, silnik nie dostanie aż tak w dup*. Stąd mój wybór skieruję chyba ku Focusowi 1.6 TDCI 90 KM lub Peugeot 307 FL 1.6 HDI 90KM. Z tego co czytałem są to silniki w których raczej nie ma DPF i dwumasy, co jest ewidentnie na plus. Rozrząd na pasku i wtryski elektromagnetyczne Boscha więc można je regenerować. Myślałem też o 1.9 TDI 105 KM, gdyż mój brat ma taki w Passacie B6 i póki co odpukać nic prócz rozrządu nie robił. Jak myślicie, który z nich jest najtrwalszy i najtańszy w serwisie?? Ewentualnie proszę o wybór może innego diesla. Dzięki z góry za pomoc.
kuzguwu
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 16 Mar 2016, 09:57
Prawo jazdy od: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

16 Mar 2016, 10:37

Żaden współczesny diesel nie będzie tak trwały jak stare, poczciwe SDI (w którym nie ma się co popsuć). 1.6 TDCi/HDI wbrew obiegowej opinii nie jest pancernym silnikiem (szczególnie TDCI, w którym osprzęt jest fordowski) - jeśli zalewasz swoje SDI ropą z traktora to w tym wypadku będziesz musiał o tym zapomnieć, bo to silniczek wybitnie wrażliwy na jakość paliwa. Turbosprężarki nie lubią krótkich odcinków w mieście (powstaje niedrożność w przewodzie doprowadzającym olej). 1.9 TDI 105KM polecam tylko wersję BKC, aczkolwiek i ten silnik nie nadaje się do miasta. Kolega dzida ładnie to tu wszystko zebrał do kupy:
czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htm
Jeśli powyższe Cię nie przekonuje zastanów się także nad 1.6 CRDI (Hyundai/Kia) - silniczek w 90-konnej wersji zbiera znakomite recenzje, nie ma dwumasy, DPF, za to turbo ma stałą geometrię, układ wtryskowy jest produkcji Boscha, łańcuch rozrządu jest trwały.
A najrozsądniejszym byłoby po prostu zakupienie prostej benzynki i instalacja LPG.
łysy
Stały forumowicz
 
Posty: 2447
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

16 Mar 2016, 12:17

tego i30 też brałem pod uwagę ale przeczytałem gdzieś że turbo ma zmienną geometrię a wtryski są takie których nie można regenerować. Pomimo tego to i tak lepszy będzie i30 od foczki? paliwo tankuje akurat dobre zazwyczaj shell albo Orlen.
kuzguwu
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 16 Mar 2016, 09:57
Prawo jazdy od: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

16 Mar 2016, 12:41

Nie wiem gdzie to wyczytałeś - wtryskiwacze w 1.6 crdi są elektromagnetyczne (Bosch) = bardzo tanie w regeneracji. W wersji 90-konnej turbina jest ze stałą geometrią łopatek (duża turbodziura). Sam silnik jest według mnie lepszy od 1.6 tdci, natomiast Focus w ogólności jest o wiele lepszym autem od Hyundaia i30. Przeczytałeś temat założony przez dzidę?
łysy
Stały forumowicz
 
Posty: 2447
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

16 Mar 2016, 12:58

tak czytałem ale jakoś wolę diesela choć zdaję sobie sprawę że może być różnie. Jeżeli bralbym lpg to szkoda mi bagażnika i jakoś to do mnie nie przemawia a o tym i30 czytałem na stronie bodajże motodiesel czy coś.
kuzguwu
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 16 Mar 2016, 09:57
Prawo jazdy od: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

16 Mar 2016, 13:11

No może być różnie - ostatnio kolega w ciągu miesiąca zostawił 7 tys. zł w serwisie na naprawę swojego dieselka (EGR i coś z turbiną), no ale zachciało mu się kopciucha do jazdy po mieście to trzeba płacić - oszczędności kosztują :ok:
A może coś takiego? (link przykładowy)
[link wygasł]
łysy
Stały forumowicz
 
Posty: 2447
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai i30 nowej generacji w wersji 3-drzwiowej Hyundai i30 nowej generacji w wersji 3-drzwiowej
    Hyundai zaprezentował pierwsze zdjęcia nowego modelu i30 w wersji 3-drzwiowej, którego oficjalna premiera będzie miała miejsce 27 września, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. 3-drzwiowa wersja i30 jest ...
    Wyprawa do Moab Wyprawa do Moab
    Po raz kolejny mialem zaszczyt organizowac wyprawe do Moab z firma Autotraper z Lodzi . Tym razem byl to memorial Macka Majchrzaka. Na imprezie stawily sie 32 osoby...miedzy innymi kilka "grubych" nazwisk ze swiata polskiego ...

  • Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

    16 Mar 2016, 13:13

    Jeśli jeździsz w weekendy w trasie warto zainwestować w swoje bezpieczeństwo czynne i kupić Focusa/307 1.6 HDI 110KM. Tak, wiem, dwumasa, VTG, FAP (nazywanie tego ostatniego DPF jest sporym niedomówieniem, ponieważ FAP jest tzw filtrem mokrym, tzn że w procesie wypalania zanieczyszczeń udział bierze specjalny płyn. Trzeba go czasami uzupełniać, ale robni się to b.rzadko - u mnie 90k przelotu i jeszcze nie trzeba uzupełniać). Czemu 110KM to bezpieczeństwo czynne? Ponieważ dzięki VTG masz lepszy przebieg Nm, który ułatwia jazdę i wyprzedzanie w trasie. Nie ma co się tego bać, ponieważ obecnie ew regeneracja czy wymiana turbiny na używaną po remoncie to nic wielkiego - po prostu znak czasów. Jakiegokolwiek nowoczesnego diesla/benzyny z turbo nie kupisz, będziesz musiał odstawić do lamusa swoje przyzwyczajenia z SDI, a wtedy turbo posłuży długo i bezawwryjnie
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10561
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

    16 Mar 2016, 13:47

    oo ten golf V z sdi mnie zaciekawił :) Jak pisałem dużej mocy nie potrzebuję byleby tylko jechał :) A ten silnik z tego golfa to jak z trwałością?? Wiem, że to muł ale do muła jestem przyzwyczajony. A co do tego 1.6 crdi to tu wyczytałem stąd też moje obawy.
    http://www.motodiesel.pl/silniki/3025-s ... -crdi.html
    kuzguwu
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 16 Mar 2016, 09:57
    Prawo jazdy od: 01 01 2008
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Golf IV
    Silnik: 1.9 SDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

    16 Mar 2016, 14:36

    Trwałość myślę, że zadowalająca (kolega ma taką rakietę w Caddy i już 400 tys. km na budziku, awarii póki co nie było), tyle, że zamiast pompy wtryskowej są tu pompowtryski. Przyjemności z jazdy w tym jednak nie uświadczysz, no ale jesteś przyzwyczajony :D
    Przecież w tym artykule jest napisane jak byk, że silnik "współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jak i stałej geometrii łopatek". A o wtryskach poczytaj tu:
    http://namasce.pl/silnik-1-6-crdi-probl ... ploatacja/
    Są nawet firmy oferujące regeneracje tych wtryskiwaczy :wink:
    łysy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2447
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

    16 Mar 2016, 15:08

    jak też czytałem stała jest wprowadzona dopiero w modelu po liftingu a tego to raczej nie kupię w założonej kwocie. Więc stoję przed mega dylematem, bo nie wiem co lepsze 1.6 crdi ze zmienną geometrią czy 1.6 tdci ze stałą czy po prostu wziąć znowu sdi i mieć spokój :D
    kuzguwu
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 16 Mar 2016, 09:57
    Prawo jazdy od: 01 01 2008
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Golf IV
    Silnik: 1.9 SDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

    16 Mar 2016, 18:06

    Stała była w wersji 90KM. Kolega motozakup opisywał tutaj spotkanego przez siebie i30 z przebiegiem ok. 700tys. km.
    Meczenie się w SDi na trasie to dla mnie coś niezrozumiałe i jeszcze ten hałas.
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13958
    Zdjęcia: 106
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

    17 Mar 2016, 08:18

    no to będę szukał i30 a jak nic nie znajdę to pozostanie poszukać benzyniaka i włożyć w niego gaz. Muszę rozważyć oba warianty. Jakie autko byście polecili ?? Obojętnie, czy htb czy sedan, byleby nie kombiak. W sumie moc też schodzi na dalszy plan, grunt żeby było w miarę wygodne i dość tanie w serwisie. Przeglądając wczoraj neta natknąłem się na wiele aut, które mi się podobają np. Grande Punto/Linea lub Bravo (ten najbardziej) z fiatów. Z Opli to corsa D i Astra H. Do tego Mazda 3 i Octavia II, Który z nich byłby najlepszy, najmniej awaryjny i przy okazji nadawałby się do LPG :)
    kuzguwu
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 16 Mar 2016, 09:57
    Prawo jazdy od: 01 01 2008
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Golf IV
    Silnik: 1.9 SDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

    17 Mar 2016, 09:27

    Według mnie szukaj tego i30 i leć w gaz. Jeździłem na takim zestawie jakiś czas temu i sprawdzało się to bardzo dobrze:)
    pitrek
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 16 Mar 2016, 15:08
    Miejscowość: Szczecinek
    Prawo jazdy od: 08 08 2004
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Peugeot 406
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

    17 Mar 2016, 17:56

    Octavia II nie ma dobrych benzyniaków prócz zamulającego i sporo palącego 1,6. Osobiście nie kupiłbym tego auta, a jeżdżę czasem służbowym 1,9TDI. Jednak lepsze to od Rapida 1,6TDI, który wg mnie jest pomylonym samochodem i nie mam pojęcia jak można kupić to gumno w salonie...
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13958
    Zdjęcia: 106
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

    17 Mar 2016, 20:34

    Bravo to bardzo udany model, mocno niedoceniony. Z 1,9 jtdm posłuży Ci naprawdę długo :)
    166 2,4 JTDm - jest
    156 19 JTD - była
    306 1,4 - był
    autoitalia
    Aktywny
     
    Posty: 295
    Rejestracja: 12 Lut 2014, 00:25
    Prawo jazdy od: 11 03 2009
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Alfa Romeo 166
    Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003
     
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Renault 19 chamade model 1991
      Audi S4 B6 Avant, wymiary
      Rozrząd na łańcuchu w silniku V8