Hatchback rocznik 2008 +, do 25 tyś.

29 Lip 2023, 16:10

Witam,

po długim przeglądaniu tego forum i zapytań innych użytkowników, postanowiłem też spróbować swoich sił i poszukać pomocy.

Tak jak w temacie, szukam auta typu hatchback / kompakt:
Cena: do 25tyś
Rocznik: 2008+ - tak sobie ubzdurałem, obecnie mam 21 letnie auto, więc chociaż coś "nowszego" żeby kupić
Przebieg: ok. 10tyś rocznie (ok. 700-800km miesięcznie - oczywiście nie zawsze), po mieście to tylko sporadycznie - głównie jakieś zakupy, a tak to wyjazdy poza miasto do rodziny, lub gdzieś jakiś wypad na weekend
Wyposażenie: 5 drzwi, a reszta bajerów to żeby była taka wiecie (nie musi być klima automatyczna, ale fajnie jakby była :)

Ogólnie to fajnie jakby był mało awaryjny ale też w miarę żwawy (tak ok. / ponad 200nm?) - nie wiem, nie znam się, ale nie ma to być demon prędkości, ale żeby chociaż wyprzedzanie było w miarę płynne.
Wiem, że to może się gryźć jedno z drugim, żeby samochód był dynamiczny i mało awaryjny, ale spróbuję :)

I teraz pare pytań:
- początkowo w ogóle nie patrzyłem na diesle, bo nigdy nie jeździłem no i są stereotypy, że przez te wszystkie filtry i dwumasy, to idzie zbankrutować + jak ktoś mało jeżdzi to też bez sensu - czy robiąc taki przebieg, jak wyżej, gdzie mało jeżdżę po mieście - to patrzeć na diesle? powiem szczerze, że ostatnio to tylko na nie patrzę, bo przy stosunkowo małej mocy (np. 1.6tdi vw golf plus, ma 105km i ponad 200nm) mają takie osiągi, które chyba mnie zadowolą (teraz jeżdżę focusem mk1 w gazie, 100km, więc raczej gorzej już być nie może :) )
- czy opłaca sie w tych czasach samą benzynę? i przy takiej jeździe jak moja? na początku myślałem, żeby szukać auta z gazem, ale nie wiem czy chce ryzykować silnik który może mieć beznadziejnie założoną instalację a założenie gazu to nie wiem czy nie mija się z celem, bo może się nie zwrócić raczej