Hyundai i40 - wyciek w chłodnicy

28 Mar 2021, 17:50

Witam, zlokalizowałem wyciek w chłodnicy, i pytanie moje jest takie czy już tylko wymiana chłodnicy mnie ratuje czy jeszcze mogę się czymś poratować.
Dodam zdjęcie podglądowe z internetu chłodnicy (będzie widać wyraźniej) z zaznaczonym miejscem gdzie cieknie. Jeżeli ktoś wie jak fachowo ten korek (wypustka) się nazywa to proszę o info być może tam jest jakaś uszczelka albo cos. Z góry dzięki za informacje.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

crcrlukasz
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Mar 2021, 14:37

To nie jest korek tylko element montażowy chłodnicy który wchodzi w taką gumę. Przypuszczam że jak nie jest pęknięta chłodnica to wyciek może być z pod węża gumowego nałożonego na ten dolny króciec. Sprawdź to dokładnie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10268
Zdjęcia: 35

30 Mar 2021, 15:23

witam, dzięki za odpowiedz,
to co ja nazwałem korkiem brałem pod uwagę że stamtąd może cieknąc dlatego bo jak naciskałem z góry na chłodnice to z pod tej gumy pojawiał się płyn, wąż sprawdziłem wstępnie wyeliminowałem ale jeszcze raz wszystko wytarłem do sucha i będę obserwował
w ciągu ostatnich 12 dni zrobiłem około 800 km ubyło mi około 300 ml wiec moim zdaniem wyciek nie jest duży(raczej to nie wyciek tylko jak już jest rozgrzany to po prostu wypluwa ten płyn) ale nie bardzo mogę go zlokalizować wydaje mi się to jakaś błahostką dziś zrobiłem zdjęcia dodam może ktoś mi cos podpowie
crcrlukasz
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Mar 2021, 15:55

crcrlukasz napisał(a):w ciągu ostatnich 12 dni zrobiłem około 800 km ubyło mi około 300 ml wiec moim zdaniem wyciek nie jest duży(raczej to nie wyciek tylko jak już jest rozgrzany to po prostu wypluwa ten płyn) ale nie bardzo mogę go zlokalizować wydaje mi się to jakaś błahostką dziś zrobiłem zdjęcia dodam może ktoś mi coś podpowie
Przy takim ubyciu gdzieś musi być nieszczelność w układzie. Jak pogoda jest taka jak teraz to ciężko namierzyć taki wyciek bo mokro na dworzu ale jak wytrzesz i wysuszysz ten dół chłodnicy to postaraj się zaobserwować najlepiej to miejsce zaraz po jeździe na trasie. Chodzi o to żeby zobaczyć moment kiedy układ pracuje pod sporym ciśnieniem a na trasie tak jest bo ciecz szybko krąży.

Na zdjęciach widzę że chodzi co o górę chłodnicy? Jeżeli tak to zdejmij ten plastik nad nią co widać. Będziesz miał lepszy dostęp do niej żeby się lepiej przyjrzeć. Widać tam trochę korozji ale to chyba nie na samej chłodnicy a na tek osłonie (belce mocującej) która jest nad nią.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10268
Zdjęcia: 35

03 Kwi 2021, 17:47

Kolego,jeśli jest taki ubytek niezbyt duży,kup Kleen Flo do uszczelniania układu chłodzenia,zielona plastikowa buteleczka 250 ml,w moim przypadku załatwił problem na amen i to bez pacierza przy ubytku ok.litra na 1000 km,ten preparat jest całkowicie płynny,od 8 lat mam spokój.Ale pamietaj,tylko ten preparat płynny,ten sprawdziłem jest genialny,są inne w proszku np.W miejscu wycieku tworzy twardą glazurę,krąży w układzie cały czas i atakuje natychmiast drobne niesczelności przy kontakcie z powietrzem tylko,warto zastosować profilaktycznie w sprawnym układzie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe IV generacji – tzw. sekwencyjne
    Obecnie jest to najczęściej montowany typ układów zasilania LPG, tak zwana instalacja sekwencyjna. Niewiele droższa od dwóch poprzednich, bo kompletna wraz z montażem kosztuje co najmniej 1800 zł; warto wydać ...