Hyundai SantaFe 2.0 CRDi - odcięcie, gaśnie podczas jazdy

13 Maj 2013, 12:15

Witam. wydaje mi sie ze u mnie nie ma znaczenia czy jest zagrzany czy tez nie,mi poprostu podczas jazdy zgasnie i tyle, za kilka minut go odpalam i jade dalej,zima mialam tak ze ujechalam z pracy km i mi zgasl a ostatnio zrobilam 50 km i dopiero mi zgasl,rece mi opadaja. Kupilam go w lipcu i pierwsza taka awarie mialam jak mi swiece wymienili ,myslalam juz ze moze cos mi tam naruszyli i tak sie dzieje ale mechanik twierdzi ze jest ok,od grudnia do marca stal bo nie mialam pojecia gdzie go oddac ,gdzie nie dzwonilam to juz przez tel stwierdzili ze wtryski,nie ogladajac auta.Samochod nie kopci,obroty nie skacza,poprostu podczas jazdy zgasnie i tyle.Nie moge sie nacieszyc tym autem bo wiecznie cos,jeszcze troche i dojdzie do tego ze droga dedukcji wymienie wszystko,odebralam go dopiero od mechanika po wymianie wtrysku i to samo ale poki co nie zaswiecil sie check ,jezdze nim az wyskoczy mi kontrolka i chyba teraz jade do elektromechanika zeby go przejrzal od strony elektrycznej,nadmienie iz za kazdym razem po jakims czasie kontrolka ta sie zaswiecala.Rozpisalam sie heeee dzieki za odpowiedzi
lena31
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 10 10 2005
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: hyundai santa fe
Silnik: 2.0 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • 13 Maj 2013, 12:21

    Jeszcze mi sie cos przypomnialo....jak go odpale na postoju to on moze i godzine byc zapalony i nie zgasnie,tylko w czasie jazdy tego nie kapuje. Zima go czesto odpalalam bo nim nie jezdzilam i raz zapomnialam o nim i godzine sobie chodzil i nic a jak tylko pojechalam do sklepu zaraz zgasl. Pozdrawiam :|
    lena31
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Prawo jazdy: 10 10 2005
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: hyundai santa fe
    Silnik: 2.0 crdi
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    13 Maj 2013, 13:41

    Ok. Jakie świece wpadły do samochodu? Spróbuj pojeździć z poluzowanym korkiem wlewu paliwa. Ubyło coś na mocy? Spalanie wzrosło? Na bank masy do sprawdzenia. Wlej sobie taki środek do czyszczenia układu paliwowego w samochodzie. Kiedy ostatnio były robione filtry? Żadna kontrolka się nie pali? Bateria w pilocie jest dobra? Czujniki temperatury do sprawdzenia - ewentualnie czujnik położenia wału. Aleeee przy CT była by raczej różnica przy temperaturze silnika. Przy CPW dość często by po prostu nie odpalał. A jak odpala? Długo kręci? Coś było w nim ostatnio dłubane poza świecami? Tak po prostu gaśnie bez reguły??? Nawet na 4 tysiącach? A jakie napięcie aku jest? Pasek klinowy dobrze naciągnięty i cały? Ile jest oleju? Nie zmienił się w ogóle stan oleju ostatnio (przyrost/ubytek)? Kable WN były mam nadzieje zmieniane ze świecami??? A dolot jest szczelny??? Gorący nawiew działa? Jak się zachowuje wskazówka temperatury podczas jazdy? Ile jest paliwa w baku (zalej max. i zobacz jak objawy). Może w baku po prostu pływa coś co powinno być przymocowane do podłogi i raz na jakiś czas zassie powietrze...

    Z tych zrób co umiesz, jak nic to zrób tylko ostatni punkt:

    Do czyszczenia przepustnica.
    Do sprawdzenia ewentualnie czujnik położenia wałka rozrządu, możesz z nim też zrobić to co jest na dole.
    Do odłączenia podczas pracy silnika przepływka na 30 sekund, potem podłącz z powrotem.
    Do odłączenia podczas pracy silnika czujnik położenia przepustnicy na 30 sekund, potem podłącz z powrotem.
    Lambdę można sprawdzić woltomierzem.

    Napisz wnioski

    Po wszystkim odłącz akumulator (tylko pamiętaj żeby to robić w gumowych rękawiczkach, to ważne) minimum na godzinę.

    Pozdrawiam :).
    Ostatnio edytowany przez Vermin 13 Maj 2013, 23:31, edytowano w sumie 2 razy
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    13 Maj 2013, 21:33

    Filtry byly wymieniane,poki co nie pali sie kontrolka ,baterie w pilocie wymienione,odpala wlasnie dobrze,bez zadnego problemu. jutro sprawdze stan oleju itd,strasznie duzo tego napisales musze to ogarnac :o
    lena31
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Prawo jazdy: 10 10 2005
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: hyundai santa fe
    Silnik: 2.0 crdi
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    14 Maj 2013, 08:46

    Witam,
    U mnie są dokładnie takie same objawy gaśnie co 5-10 km i nie mam mocy a posiadam Santa Fe 2004 CRDI 2.0 125 KM. Wymieniany był olej, komplet filtrów (paliwa, oleju, powietrza) regulator ciśnienia paliwa firmy Bosch o numerze 0281002445 (koszt 700 zł). Oczyszczony bak, wyczyszczone przewody, wtryski i nic ciągle to samo. Mechanik, który naprawia obecnie ten samochód twierdzi, że teraz należy zregenerować albo wymienić pompę wtryskową Common Rail (koszt: regeneracja:800-1000 zł nowa 2500-3000 zł). Rozmawiałem ze znajomym i w Santa Fe miał dokładnie takie same objawy. Wymienił wszystko to co ja plus wtryski na nowe, koszt około 4000-5000 zł i nic po kilku dniach samochód znowu mu gasł i nie miał mocy. Obawiam się, że wymiana całego układu paliwowego tu nic nie pomoże. To jest podobnież nagminny przypadek przy przebiegu 150-200 tysięcy. Proszę o pomoc, ponieważ z tego co dowiedziałem to po zainwestowaniu w naprawę 10.000 zł w auto wartę 20.000 zł mogą pojawić się te same objawy i naprawa nie przyniesie żadnego rezultatu. Jestem załamany, co robić?!
    radekz
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 08 07 1994
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Hyundai Santa Fe
    Silnik: 2.0 CRDI 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    14 Maj 2013, 16:36

    Witaj,mi nie gasnie co pare km,u mnie nie ma reguly,ostatnio zgasl mi raz a dzis np wcale,a zdazylo sie tak ze na odcinku 3 km zgasl kilka razy.Skoro kolega wymienil caly uklad paliwowy i dalej gasnie widocznie problem tkwi gdzies indziej ,ja osobiscie juz nie mam sily do tego samochodu
    lena31
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Prawo jazdy: 10 10 2005
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: hyundai santa fe
    Silnik: 2.0 crdi
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    15 Maj 2013, 13:01

    lena31 napisał(a):Witaj,mi nie gasnie co pare km,u mnie nie ma reguly,ostatnio zgasl mi raz a dzis np wcale,a zdazylo sie tak ze na odcinku 3 km zgasl kilka razy.Skoro kolega wymienil caly uklad paliwowy i dalej gasnie widocznie problem tkwi gdzies indziej ,ja osobiscie juz nie mam sily do tego samochodu


    Na 70% w każdym z Waszych samochodów problem tkwi gdzie indziej. Akurat u Ciebie na pierwszy ogień pojawia się myśl - układ paliwowy. Ale poczytajcie, popróbujcie, poszukajcie info i w końcu się uda ;).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    15 Maj 2013, 15:41

    Ale gdzie mamy poszukać i co poczytać aby rozwiązać ten problem. Masz jakieś pomysły ? Domyślasz się co może być powodem, to proszę podziel się swoją opinią.
    radekz
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 08 07 1994
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Hyundai Santa Fe
    Silnik: 2.0 CRDI 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    15 Maj 2013, 15:56

    radekz napisał(a):Ale gdzie mamy poszukać i co poczytać aby rozwiązać ten problem. Masz jakieś pomysły ? Domyślasz się co może być powodem, to proszę podziel się swoją opinią.


    Pewnie że mam. Nawet bardzo dużo, tylko musicie wiedzieć że zlokalizowanie takiej usterki przez forum to jest bardzo dużo pracy i nie ma 100% gwarancji na powodzenie. Aczkolwiek ja zawsze staram się to robić tak żeby sprawdzać te rzeczy bez zbędnych kosztów (praktycznie bez żadnych). A podpinaliście te samochody pod kompa??? Jeżeli jesteście pewni, że możecie sprawnie wykonywać taką pracę jak np. autor tego tematu (którego serdecznie pozdrawiam :) ) :
    hyundai-santa-fe-2-4-przerywa-jak-sie-zagrzeje-vt64655-15.htm#p379222

    To załóżcie swój temat i postaramy się coś wspólnie wymyślić. Do tego trzeba cierpliwości i odpowiadania na pytania. Sprawa jest do zrobienia ;). A objawy które macie Wy w 80% pokrywają się z możliwymi usterkami w wyżej wymienionym temacie... Ale mówię, każda usterka jest po prostu inna. Nie da się zrobić tematu ogólnego. A i tak temat nie jest prosty.
    Moglibyśmy spróbować pomóc Wam na forum ale nikt Wam niczego nie obieca. Tak czy tak każdy musiał by założyć swój indywidualny temat, a rozwiązanie problemu w jednym temacie mogło by być tylko wskazówką dla następnych, a nie złotym panaceum na wszystkie problemy.

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    15 Maj 2013, 18:41

    Witam, w moim przypadku za każdym razem podłączaliśmy samochód do komputera. Najpierw wyskakiwały błędy z ciśnieniem oraz regulatorem ciśnienia dlatego został on wymieniony a później przy kolejnej awarii i wizycie u mechanika błędy z pompą paliwa wysokiego ciśnienia. W kwestii pompy mechanik zamówił zestaw naprawczy zregenerował pompę, wymienił filtry, osuszył bak, przeczyścił przewody, listwę i wtryski.
    radekz
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 08 07 1994
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Hyundai Santa Fe
    Silnik: 2.0 CRDI 125KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    16 Maj 2013, 01:28

    radekz napisał(a):Witam,
    U mnie są dokładnie takie same objawy gaśnie co 5-10 km i nie mam mocy a posiadam Santa Fe 2004 CRDI 2.0 125 KM. Wymieniany był olej, komplet filtrów (paliwa, oleju, powietrza) regulator ciśnienia paliwa firmy Bosch o numerze 0281002445 (koszt 700 zł). Oczyszczony bak, wyczyszczone przewody, wtryski i nic ciągle to samo. Mechanik, który naprawia obecnie ten samochód twierdzi, że teraz należy zregenerować albo wymienić pompę wtryskową Common Rail (koszt: regeneracja:800-1000 zł nowa 2500-3000 zł). Rozmawiałem ze znajomym i w Santa Fe miał dokładnie takie same objawy. Wymienił wszystko to co ja plus wtryski na nowe, koszt około 4000-5000 zł i nic po kilku dniach samochód znowu mu gasł i nie miał mocy. Obawiam się, że wymiana całego układu paliwowego tu nic nie pomoże. To jest podobnież nagminny przypadek przy przebiegu 150-200 tysięcy. Proszę o pomoc, ponieważ z tego co dowiedziałem to po zainwestowaniu w naprawę 10.000 zł w auto wartę 20.000 zł mogą pojawić się te same objawy i naprawa nie przyniesie żadnego rezultatu. Jestem załamany, co robić?!


    Ponieważ nikt nie zakłada swojego tematu, powiem prosto.

    Silnik może gasnąć z dwóch powodów:
    Albo sterownik widzi jakiś duży problem i wyłącza silnik. - To będzie widoczne przy czytaniu błędów z kompa.
    Albo gaśnie naturalnie. - To jest na 95% do rozwiązania przez forum za 0 zł i na 50% będzie widoczne przy czytaniu błędów z kompa.

    Mechanik jest leniwy. Mógłby sprawdzić ciśnienie paliwa zamiast zlecić wymianę pompy, ale ok...

    W tym przypadku, do sprawdzenia masa (wszystkie połączenia, ewentualnie je poczyścić), czujnik położenia wału iiiiiii spróbować pojeździć z odkręconym korkiem paliwa... Na razie tyle.

    Wieczne błędy układu paliwowego mogą być spowodowane zapchanym układem paliwowym...

    Filtr zmieniony na oryginał???


    Aczkolwiek wspólny temat to bezsens bo tu się zaraz zrobi mega chaos.

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    17 Maj 2013, 17:47

    Witam. Ja w mialam pierwsza diagnoze po podpieciu na kompa wlasnie ten regulatro paliwa a ze byl wymieniony i usterka ta sama to ponownie byl podpinany w innym miejscu tzn u elektromechanika i on stwierdzil ze jest jakas przerwa ale nia pamietam teraz gdzie ,a ze do niego nie bylo szans sie dopchac a potem wyjechal to oddalam go do innego mechanika i ten zrobil pompe paliwowa ale usterka dalej ta sama wiec byl wymieniany wtrysk....samochod odebralam w wtorek a w srode samochod po przejechaniu ok 50 km zgasl. Moze to smieszne ale podejrzewam jakas blacha sprawe bo silnik mi naprawde ladnie cicho pracuje .Zauwazylamn w swoim samochodzie kiedys ze radio samochodowe mi szwankuje samo sie zglasnia,wycisza itd od poniedzialku jezdze i wcale go nie wl samochod nie zgasl mi do dzis,teraz jezdze nim az zgasnie i jesli teraz oswieci sie kontrolka check to uderzem do elektromechanika bo podejrzewam ze to bedzie cos z elektromechaniki ,byc moze sie myle jestem tylko kobieta haha.pozdrawiam
    lena31
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Prawo jazdy: 10 10 2005
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: hyundai santa fe
    Silnik: 2.0 crdi
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    20 Maj 2013, 12:22

    Problem z gasnieciem samochodu podczas jazdy dalej jest . Po tyg samochod znowu zgasl, na odcinku 10 km zgasl mi 3 razy ,dzis zaswiecil sie chceck w srode auto jedzie do mechanika ,zobaczymy jaka postawi diagnoze. Napewno sie odezwie i napisze wam.Pozdrawiam
    lena31
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Prawo jazdy: 10 10 2005
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: hyundai santa fe
    Silnik: 2.0 crdi
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    28 Maj 2013, 07:38

    I jak kolego po wizycie u mechanika ?
    Mam ten sam problem ze swoim autem, w warsztacie sprawdzono wtryski metodą przelewową, pompy, czujniki itd., teraz czyszczą bak. U mnie samochód gaśnie jak zwiększam moc (np. przy wyprzedzaniu czy przyspieszaniu). Napiszę jak odbiorę auto z warsztatu. Pozdrawiam.
    jnx
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Auto: Hyundai
    Silnik: 2.0 125 Km
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    04 Cze 2013, 23:39

    Witam.Ja mam samochod wlasnie w warsztacie ,dopiero go oddalam bo mi mechanik przeciagnał o tydzien i czekam niecierpliwie na diagnoze. Jak odbiore to napewno wam napisze,pozdrawiam.
    lena31
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Prawo jazdy: 10 10 2005
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: hyundai santa fe
    Silnik: 2.0 crdi
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005