Instalacja LPG Renault Koleos

03 Sie 2018, 22:45

Witam,

Lepiej późno niż wcale...urlopy itp. i nie ogarnąłem tematu. Poniżej linki oraz załącznik. mam nadzieje ze to pomorze.

http://www.jimwolftechnology.com/wolfpd ... ctions.pdf
http://www.nialtima.com/camshaft-431.html

Ogolnie mechanior mówił ze jest to dosyć prosta sprawa, a tylko z początku wydawała sie tak skomplikowana.

Pozdrawiam
MIchal
Kencior
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 11 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Koleos
Silnik: 2.5 173KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

22 Kwi 2019, 06:39

Nissan ogolnie jest słaby do gazu najleprza bedzie instalacja lpg 5 generacji lu 4 z lubryfikatorem .
Jems113
Obserwowany
 
Posty: 2

22 Kwi 2019, 06:44

Nissaana silniki słabe do lpg polecane instalacje to 4 generacji z lublifikatorem lub 5 bez
Jems113
Obserwowany
 
Posty: 2

23 Kwi 2019, 07:23

Witam,

Przejachalem ok 60kk od ostatniej regulacji i wszystko bez problemow. Regulacja przeprowadzona ponownie i jezdzimy dalej.Zamiast lubryfikatora polecam dotrysk benzyny. Jest to znacznie pweniejsze rozwiazanie.

Pozdrawiam
Michal
Kencior
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 11 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Koleos
Silnik: 2.5 173KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

23 Kwi 2019, 17:16

Jems113 napisał(a):Nissaana silniki słabe do lpg polecane instalacje to 4 generacji z lublifikatorem lub 5 bez

Mam kilka pytać jesteś w stanie rozwinąć swoja wypowiedź?
Jaka jest różnica między 4 a 5 generacją i dlaczego warto wybrać tą drugą? Na czym polega lubryfikacja i jakie jest jej zadanie?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Kwi 2019, 10:49

Witam,

Nie jestem specjalista, tylko uzytkownikiem, ale wg mnie:

Gaz poddawny w generacji 4 jest w fazie lotnej natomiast w 5 jest w ciekłej. 5 generacja jest duzo drozsza i stosuje sie ja glownie w silnikach z bezposrednim wtryskiem paliwa. Lubryfikacja ma za zadanie chlodzic zawory, gdyz temperatura spalania gazu jest wyzsza oraz czas jest dluzszy. Osobiscie odradzam instalacje lubryfikacji na rzecz dotrysku benzyny przy wyzszych obciazeniach.

Wybor instalacji zalezy od silnika jaki chcesz zagazowac.

KR
Michal
Kencior
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 11 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Koleos
Silnik: 2.5 173KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

24 Kwi 2019, 21:09

Kencior napisał(a):Gaz poddawny w generacji 4 jest w fazie lotnej natomiast w 5 jest w ciekłej.

dlaczego takie rozwiązanie jest lepsze przy silniku z pośrednim wtryskiem paliwa?
Kencior napisał(a):Lubryfikacja ma za zadanie chlodzic zawory, gdyz temperatura spalania gazu jest wyzsza oraz czas jest dluzszy

temperatura spalania gazu nie jest wyższa tylko dłużej się spala przez co temperatura się podnosi, lubryfikacja ma przyśpieszyć ten proces dla mnie trochę naciągana teoria z racji sposobu montażu tego systemu.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Wrz 2021, 19:11

Czy mógła by mi Pani przeslac ta instrukcja do regulacji luzow zaworowych w Renault Koleos bez rozbierania silnika?Za co z góry bardzo dziękuję. Bujalski
adik1972
Obserwowany
 
Posty: 1