Jak dbać o filtr cząstek stałych?

Jak dbać o filtr cząstek stałych?

22 Lut 2012, 22:27

Będziemy musieli nauczyć się dbać o filtr cząstek stałych.Zadaniem filtra cząstek stałych jest przechwytywanie cząstek stałych, tj sadzy, gromadzenie jej na powierzchni filtra oraz cykliczne dopalanie.Aby maksymalnie wydłużyć żywotność filtra cząstek stałych należy stosować się do zaleceń producenta dot. eksploatacji samochodu. Auto z filtrem cząstek stałych powinno raz na około 300-400 kilometrów pokonać ciągłą trasę 20-30 kilometrów z prędkością przekraczającą 60 km/h, podczas której filtr może się zregenerować. :wink:
Ostatnio edytowany przez tomekba, 23 Lut 2012, 19:53, edytowano w sumie 1 raz
tomekba
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Lut 2012, 20:17
Prawo jazdy od: 01 01 2001
  • Re: Jak dbać o filtr cząstek stałych?

    23 Lut 2012, 16:29

    To 1 rzecz ze DPF nie lubi tylko jazdy po miescie.

    2-ga sprawa ,to olej o jak najnizszych zanieczyszczeniach, tutaj motul jest najlepszy.

    Cos takiego dla przykladu:
    [link wygasł]
    To akurat link do Motula spelniajacego norme Mercedesa.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    Re: Jak dbać o filtr cząstek stałych?

    03 Mar 2012, 19:32

    tomekba napisał(a):Auto z filtrem cząstek stałych powinno raz na około 300-400 kilometrów pokonać ciągłą trasę 20-30 kilometrów z prędkością przekraczającą 60 km/h, podczas której filtr może się zregenerować


    Witam!
    Tak piszą w instrukcjach obsługi dla samochodów, ale bardziej niż o prędkość chodzi o OBROTY silnika. Nie chodzi tu sensu stricte o przejechanie odcinka drogi z pewną prędkością, lecz o temperaturę gazów wylotowych, które "pomagają" filtrowi DPF/FAP/inny dopalić sadzę, którą zgromadził. Przykład: w moim aucie jest napisane w instrukcji, żeby jechać tak, aby obroty przekraczały 2000/min przez 15 minut - dotyczy to sytuacji, gdy filtr się "zapcha" i muszę go przeczyścić. Wtedy gorące gazy plus dodatek paliwa, dodawany w filtrze, dopala sadzę. Poza tym mogę przejechać nawet 100km z prędkością 80km/h, na obrotach 1300 - 1400/min na V biegu i NIc to nie pomoże, albo z obrotami 2500-3000/min na III biegu i wyczyścić filtr na cacy :mrgreen:
    smarekxy
    Początkujący
     
    Posty: 219
    Rejestracja: 17 Lut 2010, 11:36
    Miejscowość: podkarpacie
    Prawo jazdy od: 29 09 2000
    Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

    Re: Jak dbać o filtr cząstek stałych?

    07 Mar 2012, 13:24

    Dokładnie jak w powyższych postach. Nie chodzi o prędkość,lecz o obroty silnika. My jako sklep Dabtuner zajmujemy się również czymś takim,posiadamy części oraz niezbędne akcesoria. Myślę,że mógłbym tutaj pomóc.
    Dabtuner
    Aktywny
     
    Posty: 295
    Rejestracja: 08 Sie 2011, 21:32

    Re: Jak dbać o filtr cząstek stałych?

    21 Cze 2012, 14:53

    to po co jechac? jak mozna na postoju wprowadzic na 2000 obroty i powyzej auto i tak czyścic f.c.s przez 15min?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931
    Rejestracja: 03 Sie 2008, 17:16

    Re: Jak dbać o filtr cząstek stałych?

    26 Cze 2012, 12:30

    piotrauto napisał(a):to po co jechac? jak mozna na postoju wprowadzic na 2000 obroty i powyzej auto i tak czyścic f.c.s przez 15min?


    Podobno różnica jest istotna. Wg artykułów w czasopismach motoryzacyjnych, takie czyszczenie dpf'a na postoju bez obciążenia silnika, będzie powodowało niedopalanie paliwa w cylindrach, skutkiem czego będzie ono w małych ilościach spływało do miski olejowej (przez nieszczelne pierścienie tłoków), podobno to zjawisko występuje zawsze, jeśli się gazuje silnik bez obciążenia. Najbardziej widoczne przy zimnym silniku, czyli najgorzej w zimie, bo diesla trudno zagrzać... Ale może poczynić duże szkody przez rozrzedzenie oleju i jego częściowe spalanie (jak wzrosnie jego poziom w misce, to będą go tłoki "brały"). Nie wiem, ile w tym prawdy, ale wolę się nie przekonać :mrgreen:
    smarekxy
    Początkujący
     
    Posty: 219
    Rejestracja: 17 Lut 2010, 11:36
    Miejscowość: podkarpacie
    Prawo jazdy od: 29 09 2000
    Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jedź swoim torem i trzymaj się właściwego pasa Jedź swoim torem i trzymaj się właściwego pasa
    Niebezpieczne zjeżdżanie samochodów na sąsiedni pas ruchu, zwłaszcza na zakrętach oraz przekraczanie linii wyznaczającej granice toru jazdy to tylko niektóre z bardzo niebezpiecznych nawyków kierowców, ...
    Audi z napędem hybrydowym - A6, A8 oraz Q5 Audi z napędem hybrydowym - A6, A8 oraz Q5
    Audi wyznacza nowe standardy w technologii hybrydowej. Już w 1989 roku marka udowodniła swoje kompetencje w wykorzystaniu technologii hybrydowej dzięki projektowi technologicznemu - Audi duo. Pierwszy model produkcyjny - ...

  • Re: Jak dbać o filtr cząstek stałych?

    09 Sty 2014, 13:29

    Okazuje się, że można nawet 400 tys. km przejechać.
    filtrydpf
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 09 Sty 2014, 13:23
    Miejscowość: Krzywiń
    Auto: Audi A6
    Paliwo: Diesel
    Rok produkcji: 2011

    Re: Jak dbać o filtr cząstek stałych?

    09 Sty 2014, 15:15

    Najlepiej kupić samochód z silnikiem bez filtra cząstek stałych i w zasadzie problem mamy z głowy:)i lepiej na postoju nie przeprowadzać takich eksperymentów,no chyba ze już planujemy wymianę filtru,wtedy to inna sprawa.
    Oveo
    Początkujący
     
    Posty: 111
    Rejestracja: 31 Lip 2013, 18:25
    Auto: LEXUS

    Re: Jak dbać o filtr cząstek stałych?

    28 Kwi 2014, 21:00

    Kolego , pytasz po co jechać? Otóż w sterowniku silnika (ECU) jest mierzona prędkość samochodu, jeśli nie przekroczysz 60km/h to wypalanie filtra cząstek stałych po prostu się nie uruchomi. Jeśli już się wypalanie zacznie, można zwolnić, ale tak naprawdę dowiesz się o wypalaniu tylko po chwilowym spalaniu paliwa. Zazwyczaj wzrasta prawie dwukrotnie :!: Ponadto, jeśli zauważysz, że wypalanie powtarza się częściej niż co 200km, to bądź pewien, że zaczynają się problemy. Czyli należy sprawdzić stan oleju (czy przypadkiem go nie przybywa) , jeśli jest podwyższony, sprawdzić za jakieś 1000km i zareagować w momencie kiedy przybywa! Natychmiast wymienić i zająć się ; i tu dwie drogi postępowania... 1- Jeśli podejmiemy decyzję o wymianie to koniecznie trzeba sprawdzić , czy silnik z jakiegoś powodu nie generuje zbyt wysokiej emisji spalin- ustalić , wyeliminować problem. 2- Usunąć filtr cząstek stałych skontrolować emisję spalin, jeśli mieści się w EURO 3 to zaniechać dochodzenia, jeśli nie to poszukać przyczyny i wyeliminować, ponieważ w przyszłości da o sobie znać podwójnie! :)
    marserwis
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 28 Kwi 2014, 20:09
    Prawo jazdy od: 13 06 1996
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: OPEL VECTRA V6 CDTI
    Silnik: 3,0 CDTI 184KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Jak dbać o filtr cząstek stałych?

    24 Paź 2018, 06:53

    Niektórzy już kupili i filtr jest. Nie zawsze trzeba wymieniać na nowy, można regenerować
    marian303
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 24 Paź 2018, 06:46
    Auto: Audi A4 B7

    Re: Jak dbać o filtr cząstek stałych?

    24 Paź 2018, 08:07

    Filtr DPF nawet prawidłowo użytkowany i wypalany na czas będzie w końcu wymagał regeneracji ponieważ odkłada się w nim popiół który nie ulega spalaniu. Po pewnym czasie jest go tyle że bez mechanicznej ingerencji nie da rady się go pozbyć i w tym celu należy wymontować filtr. Każdy użytkownik samochodu z filtrem cząstek stałych musi brać taką ewentualność pod uwagę.
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1255
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 25 Sty 2018, 15:52
    Auto: Nie mam
     
    • Warto przeczytać