Jak radzić sobie z mechanikami partaczami

07 Kwi 2016, 19:04

Witam, zwracam się z incydentem, który mnie ostatnio spotkał. Otóż:
Dałem do zrobienia w fachowym warsztacie 2przegóby na jednej półosi, na drugi dzień po odebraniu samochodu oba przeguby uległy uszkodzeniu w trasie co musiałem ponownie naprawić w innym warsztacie (dokładnie pojazd zepsuł się na autostradzie skąd zostałem przetransportowany do najbliższego mechanika, który stwierdził iż przyczyną usterki był niepoprawny montaż obu nowych przegubów, rozebrał je i założył ponownie tym razem dobrze). Chcę ubiegać się o zwrot pieniędzy od pierwszej firmy, jednak ta powiedziała, że mi ich nie zwróci. Jak mogę załatwić tą sprawę? Pracuję za granicą i nie mam za bardzo czasu na sądzenie się. Dodam, że mam na wszystko faktury, mat. video w którym mechanik pokazuje co było źle zamontowane i świadka oraz znam mechanika z pierwszej firmy, który mi to zakładał, jest młodym i niedoświadczonym mechanikiem, jednak myślałem że szef lub ktoś bardziej doświadczony go sprawdzi lecz chyba się tego nie domyślili
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

10 Kwi 2016, 12:32

Jeżeli chodzi o zwrot kasy, to niestety będzie ciężko.
Należało zatransportować auto do warsztatu, który źle wykonał usługę i zgłosić to jako reklamację. Wówczas warsztat naprawiłby to za darmo w ramach gwarancji. Przynajmniej tak to powinno wyglądać. Ty niestety zaholowałeś auto do innego mechanika, a więc utraciłeś gwarancję. Pieniędzy za tą naprawę raczej nie dostaniesz, bo nie ma żadnych podstaw niestety.
Wiem, że jak holuje się auto z najtańszego lub darmowrgo assistance ( bo podejrzewam z tego tytułu auto było holowane ) to ZU transportuje to auto do najbliższego mechanika. Niestety, nie ma to wpływu na tą sprawę. W twoim interesie jest dostarczyć auto do mechanika, który źle wykonał usługę. Można się wówczas ewentualnie starać o zwrot kosztów holowania do niego tego samochodu. Ewentualnie warto się zastanowić nad wersją assistance, w któryej jest holowanie do wskazanego miejsca. Np. PZU ma taką opcję, że holowanie jest do 1000km.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Kwi 2016, 17:44

Było to z soboty na niedzielę o 23 próbowałem zadzwonić do pierwszej firmy ale o tej poże na tygodniu wiadomo nikt nie odebrał a miałem ze sobą 2 pasażerów za których odpowiadałem więc może mnie to usprawiedliwi ?
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

12 Kwi 2016, 09:36

Jeżeli chodzi o usprawiedliwienie w sensie, o zwrot pieniędzy, to też nie masz raczej szans - mogłes zadzwonić po holownik i zaholować auto do warsztatu, gdzie ci je naprawiali. A firmy holownicze również zapewniają transport pasażerów. Późna godzina to też nie atut, ponieważ firmy zajmujące się holowaniem aut i pasażerów działają 24h na dobę. Oczywiście nie musisz się opierać na mojej opini i zawsze możesz sprawę oddać do sądu. Wcześniej jednak może warto spróbować u Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Tam napewno dokładnie wyjaśnią ci sprawę. Porady rzecznika są darmowe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Kwi 2016, 20:48

Aha rozumiem. Dziękuję za odpowiedzi, więc ubieganie się o zwrot kosztów naprawy nie ma po co, zostaje mi założenie sprawy za narażenie życia lub zdrowia mojego i moich pasażerów oraz pozostałych uczestników ruchu
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

12 Kwi 2016, 21:12

Dido napisał(a):Dodam, że mam na wszystko faktury, mat. video w którym mechanik pokazuje co było źle zamontowane
Pokaż nam ten materiał video. Jak obejrzymy to będziemy świadomi o co bijemy pianę :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4730
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Cze 2016, 18:15

Nie mam jak wrzucić video. Ogólnie na filmiku mówi mechanik, że podstawa przegóbu została źle zamontowana, coś tam podkładka przebu dlatego był luz na przegubie i wyrwało go a drugi przegób to zabezpieczenie przez co guma spradła oraz źle podpięty czujjnik ABS
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

24 Cze 2016, 22:32

Takich to najlepiej zgłaszać do Inspekcji Handlowej i rzecznika konsumentów, a jak nie wydają rachunków albo paragonów to dodatkowo w bonusie do US.
daras88
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 03 03 1970
Auto: BMW
Paliwo: Diesel