Jaki rodzinny budżetowy d***wóz?

21 Wrz 2021, 21:28

franccc napisał(a):ona traci przez "tsi" pod maską i przebieg nie ma tu większego znaczenia
Zresztą sam pomyśl - samochód z benzyniakiem z 2013r, od pierwszego właściciela, niby zadbany i z małym przebiegiem w cenie diesli 1.6 z 2-3 razy większym nalotem (gdzie zwykle to diesle są sporo tańsze niż benzyniaki)

Bzdura....
Zobacz na ceny Audi A3 8V z 1,2 tfsi, Octavia to najtańszy kompakt i to w biednej wersji, do tego podstawowy silnik na tle 20 innych, takie 1,4/150 od razu będzie droższe, tak jak i lepiej wyposażona taka Skoda.

Zawsze najtańsze są Octavie, potem Leony dalej Golfy a najdroższe A3, no chyba że Octavię RS porównujemy do Golfa bieda z 1,0 tsi...
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 919
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2021, 07:51

To bierze nowszego civica kombi IX generacja tez z 1.8 lub z dieslem 1.6 CDTi (benzyna w zasadzie bezawaryjna). jest duży kufer auto pancerne i naprawde fajne. Za 45 tys. zł kupisz od I wlassciciela.
LKempinski
Nowicjusz
 
Posty: 49

22 Wrz 2021, 09:13

Ekhangel napisał(a):Znaczy - na jakich autach bazujesz? I jakiego auta byś nie kupił? Bo nie kumam

Bazuje na starszych konstrukcjach, w 3/4 japońskich. Jak tsi to raczej polecam komuś kto już naprawdę będzie się upierać, zazwyczaj chodzi o auta gdzie nie ma żadnego innego substytutu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8043
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Wrz 2021, 11:16

A jak to jest z realną trwałością TSI?

Obecnie mam 1.5 TSI 150KM w Tiguanie i bardzo chwalę sobie dynamikę. Spalanie też nietragiczne - 10-12 litrów w cyklu wyłącznie miejskim przy ciągle włączonej klimie.
Ekhangel
Początkujący
 
Posty: 93

22 Wrz 2021, 11:25

Ekhangel napisał(a):A jak to jest z realną trwałością TSI?


Po prostu urocza marka testuje swoje wynalazki na klientach potem jest jedno wielkie śledztwo co już poprawili a co trzeba samemu poprawić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8043
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Wrz 2021, 13:25

Ekhangel napisał(a):A jak to jest z realną trwałością TSI?

Obecnie mam 1.5 TSI 150KM w Tiguanie i bardzo chwalę sobie dynamikę. Spalanie też nietragiczne - 10-12 litrów w cyklu wyłącznie miejskim przy ciągle włączonej klimie.

Też mam w robocie Tiga z 1,4 ts/150 akurat i 7 biegów dsg, dla mnie bajka, porównaj sobie kulturę pracy tych niby "super" trwałych silników i TSI, albo charakterystykę, z resztą jeździsz to wiesz...
Tam gdzie inne przyspieszają jak Fiat CC chodzący na 2 gary, takie TSI już ciągnie ale to samo tyczy się Ecoboostów itp.

Poza tym kwestia ile km rocznie będziesz robić, kupisz taką Octavię 90 tys przebiegu i co rocznie ile? 20 tys? to przez 5 lat nabijesz może 100 tys, czyli będzie 190...
Rozrząd masz paskowy tutaj, całkowicie przekonstruowano rozrząd
tak na prawdę tsi to jeden wielki stereotyp, który powstał w czasach Golfa V/Octavii II i silników twincharger, było 1,4 generujące np 180 koni w Ibizie Cuprze, Golf GT miał 170...to była padlina, od dekady już są to zupełnie inne silniki, z resztą nawet są inne pojemności.
Kiedyś nie było 1,0 nie było 1,2 itd..
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 919
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Używana żarówka kontra nowa P21W BA15S - porównanie
    Porównanie takich samych żarówek nowej i używanej po sporym przebiegu w samochodzie. Żarówka o której mowa to model P21W BA15S. Zamontowana była w samochodzie w tylnej lampie i spełniała funkcję ...
    [C] Civic VI 1,5 / Elantra 1,6 / Carisma 1,6 / 45 1,6 / Octavia I 1,6
    Podstawowe kryteria zestawienia: - liftback segmentu C - silnik benzynowy o mocy ok. 100KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2001r. Wytypowane modele do zestawienia: - Honda Civic VI 1,5 - 114KM - Hyundai ...

  • 22 Wrz 2021, 15:42

    Będę robił 10-15k rocznie.

    Co do kultury pracy, to akurat nie zgodzę się, żeby w moim 1.5 TSI była ona wysoka. Start-Stop szarpie jak głupi, a silnik sam w sobie nierzadko jest wyczuwalny na tyłku i lekko słyszalny. Spodziewałem się czegoś lepszego. Kulturę pracy to ja miałem w Fabii '01 z tym czeskim 50-konnym silnikiem - tam nawet nie było słychać, że auto jest zapalone (Fabię kupiłem w czasach, gdy moje A6 C6 więcej stało u mechanika, niż jeździło...).

    Ale dynamika 1.5 jest super. Tylko oczywiście psuje ją w pewnym stopniu DSG ze strasznie zmulonym kickdownem. To można jednak poprawić łopatkami / trybem sportowym.

    No, ale nie popadajmy w dygresję.
    Ekhangel
    Początkujący
     
    Posty: 93

    01 Paź 2021, 09:42

    Jeszcze pytanie w temacie: czy wersje np. HB i kombi tych samych modeli klasy C (Focus, Tipo, Astra itd.) różnią się w środku ilością miejsca / rozstawem osi? Pytam żeby oszczędzić sobie latania po komisach/salonach. U mnie jest problem tego rodzaju, że mamy spore foteliki dziecięce (spory "wysuw" do przodu) i dwóch szkrabów w wieku 1 i 2,5 lat, a ja mam 184 cm wzrostu i w wielu autach z dzieckiem za mną po prostu nie jestem w stanie zająć wygodnej pozycji za kierownicą bez gniecenia dziecku nóg.
    Ekhangel
    Początkujący
     
    Posty: 93

    01 Paź 2021, 10:22

    Płyty podłogowe są te same, rozstaw osi również. Ilość miejsca z tyłu jest mniejsza w okolicy dachu/słupków przez inny kształt tyłu
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 472
    Przebieg/rok: >50tys. km

    01 Paź 2021, 14:25

    A które auta z klasy C występujące w nadwoziu kombi mają najwięcej miejsca na nogi z tyłu? Wiem, że 1,5 roku temu (o dziwo) zmieściłem się z synem do nowego Focusa kombi, choć od tego czasu syn sporo podrósł, nie wiem jak by było obecnie...
    Ekhangel
    Początkujący
     
    Posty: 93

    01 Paź 2021, 19:32

    Pewnie octavia choć nic dziwnego w tym nie ma kiedy całe auto jest 10cm dłuższe niż konkurencja
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 472
    Przebieg/rok: >50tys. km

    01 Paź 2021, 23:26

    franccc napisał(a):Pewnie octavia choć nic dziwnego w tym nie ma kiedy całe auto jest 10cm dłuższe niż konkurencja

    To, że samochód jest długi nic nie znaczy, na ilość miejsca w drugim rzędzie w większym stopniu wpływa rozstaw osi, a ten w przykładowym Focusie IV jest większy, niż w Octavii IV.
    azzurro
    Aktywny
     
    Posty: 338
    Auto: Jeansowe kombi

    02 Paź 2021, 07:43

    Ja to wiem, a rozstaw osi wpływa jednak na długość auta - prawda?
    Poza tym nie kręcimy się tutaj przy focusie 4 i octavii 4 a przy 3 generacjach, gdzie Octavia ma zarówno większy rozstaw jak i ogólną długość
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 472
    Przebieg/rok: >50tys. km

    02 Paź 2021, 11:07

    Focus IV kombi ma dużo miejsca w kabinie. Spokojnie się mieszczą 4 dorosłe osoby.
    LKempinski
    Nowicjusz
     
    Posty: 49

    02 Paź 2021, 11:22

    franccc napisał(a):Ja to wiem, a rozstaw osi wpływa jednak na długość auta - prawda?

    Tak, ale nie. Samochód może mieć większy rozstaw osi, a krótsze zwisy i sumarycznie być krótszy.
    azzurro
    Aktywny
     
    Posty: 338
    Auto: Jeansowe kombi