05 Kwi 2019, 21:22
Zmierz napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem. Aku może mieć napięcie, ale nie będzie miał prądu.
Naładuj aku do pełna i podepnij miernik pod klemy. Zakręć rozrusznikiem i patrz czy napięcie nie spada poniżej 8V. Z tym, że te 8V to już max granica, do jakiej może spaść napięcie. Ale trzeba się liczyć ze zużyciem aku, więc przyjęte jest te 8V.
Ale tak czy inaczej posprawdzaj klemy i bolce na aku, czy nie są zaśniedziałe, ewentualnie przetrzyj papierem ściernym. Sprawdź też miejsce mocowania klemy minusowej z aku przy karoserii, a najlepiej odkręć i też przeczyść papierem. Sprawdź też mocowanie kabla plusowego przy alternatorze i rozruszniku. Jeżeli w jednym z tych miejsc będzie słaby styk, to też mogą być takie objawy jak masz.
Ewentualnie podjedź tam, gdzie sprzedawają akumulatory i niech ci zmierzą akumulator. Kosztuje to parę złotych, a jak kupisz u nich nowe aku, to nawet taki pomiar jest za darmo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...