Jakie aku do Golf IV 1.4 98'

04 Kwi 2019, 15:01

Witam, akutalny aku który był w aucie padł, bo nie trzyma napięcia i brak prądu po pół godziny od zgaszenia silnika.. Zatem zmuszony jestem kupić nowe aku. Ten, który był do teraz to power p65pn 65 ah 510a. Firmy nie znam kompletnie, ale te 6-8 lat działał. Auto to benzyniak.

Zatem, co kupić? Niestety mieszkam w małem miejscowości i stacjonarny sklep ma tylko tuborgi.. warto? Jeśli nie to mógłbym zamówić przez internet, ale czytałem co nie co i dobrze jakby aku nie był zleżały. TZn niby nowy, ale leżał na magazynie ponad rok..

Cena około 250 zł.
xaoo
Nowicjusz
 
Posty: 31

04 Kwi 2019, 17:16

Znajdź sobie sprzedawcę który ma sporo pozytywnych opinii i zamów taki akumulator przez internet. Kurier ci go przywiezie na miejsce, a następnego dnia zabierze twój w tym samym opakowaniu. Ja przynajmniej tak miałem i za przesyłkę zwrotną starego akumulatora nic nie płacisz bo wszystko jest wkalkulowane w cenę. Mój akumulator miał ok 8 m-c jak go dostałem. Najczęściej można kupić takie króre mają 6-12 miesięcy. Warto pytać sprzedającego o datę produkcji przed kupnem wtedy będziesz pewniejszy czy warto.

Jeżeli chodzi o firmę to lepiej kupować akumulatory ze średniej półki patrząc na twój budżet możesz sobie pozwolić na coś z najniższej półki Centra Standard, Exide :/ żeby można było co konkretnego wybrać musiałbyś dorzucić jakieś 100zł wtedy mógłbyś kupić np. Yuasa, Centra Futura.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

05 Kwi 2019, 21:13

Dzisiaj jak go wyciągałem, to przed tą czynnością zmierzyłem napięcie na wyłączonym silniku. Pokazywało ~12.40. Niby ok.. chciałem też zmierzyć jaki prąd płynie podczas włączania kolejno radia, świateł itd, ale nawet raz zakręcić nie chciał.

Mam gdzieś z tyłu głowy, że to może jednak nie aku, ale czy to możliwe? Nie trzyma nawet godziny..
xaoo
Nowicjusz
 
Posty: 31

05 Kwi 2019, 21:22

Zmierz napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem. Aku może mieć napięcie, ale nie będzie miał prądu.
Naładuj aku do pełna i podepnij miernik pod klemy. Zakręć rozrusznikiem i patrz czy napięcie nie spada poniżej 8V. Z tym, że te 8V to już max granica, do jakiej może spaść napięcie. Ale trzeba się liczyć ze zużyciem aku, więc przyjęte jest te 8V.
Ale tak czy inaczej posprawdzaj klemy i bolce na aku, czy nie są zaśniedziałe, ewentualnie przetrzyj papierem ściernym. Sprawdź też miejsce mocowania klemy minusowej z aku przy karoserii, a najlepiej odkręć i też przeczyść papierem. Sprawdź też mocowanie kabla plusowego przy alternatorze i rozruszniku. Jeżeli w jednym z tych miejsc będzie słaby styk, to też mogą być takie objawy jak masz.
Ewentualnie podjedź tam, gdzie sprzedawają akumulatory i niech ci zmierzą akumulator. Kosztuje to parę złotych, a jak kupisz u nich nowe aku, to nawet taki pomiar jest za darmo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Kwi 2019, 15:46

Dobra, kupiłem aku. W sumie nigdy nie robiłem takiej rzeczy, ale najpierw podłączyłem + z + oraz coś dodatkowego (kilka przewodów - link) co jest w golfach iv także do +. Potem jak próbuję do minusa to iskrzy. Dlaczego? Wolałem nic na siłę nie robić i najpierw się zapytać.
xaoo
Nowicjusz
 
Posty: 31

08 Kwi 2019, 21:59

xaoo napisał(a):jak próbuję do minusa to iskrzy. Dlaczego?
Wystarczy niewielki pobór prądu i zjawsko iskrzenia będzie występowało. Trzeba takie podłączenie zrobić zdecydowanie aby zminimalizować takie zjawisko iskrzenia.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Modele zasilane LPG poszerzają ofertę Opla ecoFLEX
    Opel poszerza i udoskonala swoją ofertę modeli z napędem LPG. Teraz można złożyć zamówienie na pięciodrzwiową Astrę w wersji hatchback, Astrę Sports Tourer i Merivę, wyposażone w nowy, mocny, a zarazem ekonomiczny ...

10 Kwi 2019, 09:45

A wcześniej sprawdź, czy faktycznie podłączyłeś klemę plusową do bolca plusowego aku. Bolce plusowe w aku są prawe i lewe. Jak nie zwróciłeś uwagi, to po włożeniu aku pod maskę, tam gdzie miałeś w swoim aku plus, w tym możesz mieć minus.
Jeżeli jednak z tym jest wszystko ok, to nie ma problemu - jak wspomniał kolega wyżej, zazwyczaj podczas podłączenia klem delikatnie się zaiskrzy. Jest to efekt natychmiastowego poboru prądu z niektórych odbiorników.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000