Jakie auto do 25tys złotych?

13 Maj 2016, 14:41

Tak, 2,0FSI to syf nietrzymający mocy, mający problemy z nagarem i nie założysz do niego tanio LPG (wtrysk bezpośredni). Lepiej brać 2,0MPi 131KM mimo, że też pije olej.
Ogólnie czy 1,8T czy 2,0 w przypadku Audi trzeba się naszukać, dlatego uzbroiłbym się w cierpliwość niezależnie od silnika
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Maj 2016, 19:25

Pociągnę jeszcze temat, żeby zdobyć więcej informacji ;)

1. Zestawiając silnik 2.0 131KM i 1.8T, wiem, że ten pierwszy ma i gorszą kulturę pracy, mniejszego kopa i lubi sobie chlipnąć oleju. Natomiast czy jest on wart uwagi? Wiem, że 1.8T to prosta konstrukcja jak budowa cepa, każdy mechanik może mi go naprawić. Jak sytuacja wygląda zatem z 2.0? Czy jest on przekomplikowany przez co droższy w naprawie/utrzymaniu?

2. Po głowie chodzą mi różne rzeczy, być może nawet wstrzymam się do końca sierpnia z zakupem i przez wakacje dozbierał bym do 30tys zł. Wtedy celował bym w Audi A4 B7 1.8T - myślę, że za 30tys realny jest zakup zadbanego modelu prawda? Ale najważniejszą kwestią jest to jakie są różnice między B6 i B7? Czy ten pierwszy mimo, że starszy jest bardziej godny polecenia niż B7? Czy utrzymanie B7 jest droższe niż B6? Jak wygląda kwestia blach i ogólnego wykończenia?
danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Maj 2016, 20:41

2,0 jest jeszcze prostszy od 1,8T
A4 B7 to tak na prawdę B6 po liftingu z trochę większą ilością elektroniki
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Maj 2016, 12:38

W sobotę jadę oglądać znowu auta, tym razem mam praktycznie pewniaki (oba w tej samej cenie 25tys), mam nadzieję, że wyjadę z jednym z nich. Sprawa wygląda tak, że chciałbym raz jeszcze usłyszeć za i przeciw podanym modelom.
Do wyboru mam:
- benzyna 1.8T 163KM (przebieg niecałe 200tys),
- diesel 1.9TDI 131KM AVF (przebieg nieco ponad 250tys),

Oba auta bardzo mi się podobają. Powiedzcie mi na co się zdecydować zakładając, że oba auta będą w świetnym stanie?
Wiem, że mówi się, że na dieslu taniej się jeździ (prawda), ale jest droższy w utrzymaniu (droższe naprawy, wymiany olejów itp). Podany silnik AVF jest rzekomo jednym z najlepszych, problem ma co najwyżej z EGRem, DPFa nie ma, pozostają pompowtryski/dwumasa/turbina z droższych rzeczy do napraw. 1.8T ma też turbo/dwumasę z droższych elementów. Jakie są jeszcze różnice w utrzymaniu obu egzemplarzy? Zawias ten sam, blachy te same...na co się w końcu zdecydować? Jeśli koszty utrzymania są podobne to przez myśl od razu przechodzi mi magiczne 5,5l/100 w dieslu zamiast przeszło 8l benzyny - ale co jeśli zaoszczędzę na paliwie, a na innym (naprawy/oleje) stracę więcej? Przyznam szczerze, że jestem między młotem, a kowadłem...

Żeby dać lepszy obraz powiem (a być może powtórzę się) jak wygląda u mnie "kilometraż" jaki przebywam. Jeżdżę na zmianę co tydzień:
- jeden tydzień do domu rodzinnego (w piątek w jedną stronę, w niedzielę w drugą do swojego domu), gdzie w jedną stronę mam 55km - czyli w tygodniu zrobię 110km
- drugi tydzień do dziewczyny (w piątek w jedną stronę, w niedzielę w drugą stronę), gdzie w jedną stronę mam 75km - czyli w tygodniu 150km

Czyli miesięcznie robię: 2x110 + 2x150 = ~520km
Rocznie: 520x12 = ~6240km

Do tego bardzooo rzadko muszę jechać na miasto coś załatwić, w święta kursuję w jedną i w drugą stronę (czyli jednorazowa trasa rzędu 135km), jakiś spontaniczny wyjazd czy wakacje...no w sumie rocznie wyjdzie MAX 8000km.
danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Maj 2016, 13:27

Przy tak niskich przebiegach tylko benzyna wchodzi w grę,diesla możesz od razu odrzucić. Masz może linki do tych konkretnych modeli?
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

19 Maj 2016, 17:25

danon198901 napisał(a):- benzyna 1.8T 163KM (przebieg niecałe 200tys),
- diesel 1.9TDI 131KM AVF (przebieg nieco ponad 250tys),

Przebiegi na bank nieprawdziwe. W przypadku benzyny magicznie przed 200tys, a w starczych dieslach lekko powyżej 200tys. Typowe w PL.


danon198901 napisał(a):przez myśl od razu przechodzi mi magiczne 5,5l/100 w dieslu zamiast przeszło 8l benzyny

faktycznie magiczne :mrgreen:
W TDI realnie licz 6-6,5l średnio, a jak więcej miasta i zimnych dystansów to jeszcze dodaj. 1,8T to 10l, a nie 8l.
Jednym słowem Twoje dystanse są śmieszne na diesla i ja robiąc prawie 10tys. nawet ich nie oglądałem. 1,8T da Ci więcej frajdy i ciszy w środku.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010