19 Maj 2016, 12:38
W sobotę jadę oglądać znowu auta, tym razem mam praktycznie pewniaki (oba w tej samej cenie 25tys), mam nadzieję, że wyjadę z jednym z nich. Sprawa wygląda tak, że chciałbym raz jeszcze usłyszeć za i przeciw podanym modelom.
Do wyboru mam:
- benzyna 1.8T 163KM (przebieg niecałe 200tys),
- diesel 1.9TDI 131KM AVF (przebieg nieco ponad 250tys),
Oba auta bardzo mi się podobają. Powiedzcie mi na co się zdecydować zakładając, że oba auta będą w świetnym stanie?
Wiem, że mówi się, że na dieslu taniej się jeździ (prawda), ale jest droższy w utrzymaniu (droższe naprawy, wymiany olejów itp). Podany silnik AVF jest rzekomo jednym z najlepszych, problem ma co najwyżej z EGRem, DPFa nie ma, pozostają pompowtryski/dwumasa/turbina z droższych rzeczy do napraw. 1.8T ma też turbo/dwumasę z droższych elementów. Jakie są jeszcze różnice w utrzymaniu obu egzemplarzy? Zawias ten sam, blachy te same...na co się w końcu zdecydować? Jeśli koszty utrzymania są podobne to przez myśl od razu przechodzi mi magiczne 5,5l/100 w dieslu zamiast przeszło 8l benzyny - ale co jeśli zaoszczędzę na paliwie, a na innym (naprawy/oleje) stracę więcej? Przyznam szczerze, że jestem między młotem, a kowadłem...
Żeby dać lepszy obraz powiem (a być może powtórzę się) jak wygląda u mnie "kilometraż" jaki przebywam. Jeżdżę na zmianę co tydzień:
- jeden tydzień do domu rodzinnego (w piątek w jedną stronę, w niedzielę w drugą do swojego domu), gdzie w jedną stronę mam 55km - czyli w tygodniu zrobię 110km
- drugi tydzień do dziewczyny (w piątek w jedną stronę, w niedzielę w drugą stronę), gdzie w jedną stronę mam 75km - czyli w tygodniu 150km
Czyli miesięcznie robię: 2x110 + 2x150 = ~520km
Rocznie: 520x12 = ~6240km
Do tego bardzooo rzadko muszę jechać na miasto coś załatwić, w święta kursuję w jedną i w drugą stronę (czyli jednorazowa trasa rzędu 135km), jakiś spontaniczny wyjazd czy wakacje...no w sumie rocznie wyjdzie MAX 8000km.