Jazda na gazie, jak długo jeździcie?

15 Wrz 2018, 23:02

Cześć, interesuje mnie wasza opinia, jak długo jeździcie w tym samym samochodzie na LPG. Czy po dłuższej jeździe nie wiem 5, 10 lat coś dolegało ?
Generalnie chce kupić sobie samochód do pracy. Osądziłem że kupię coś w miarę nowego ok 4 lata. Pytanie czy jak zamontuje w nim gaz i po 5 latach auto nie będzie zajechane przez gaz ? Czy jest to mit?

Może jeździcie długie lata na gazie i widzicie większość plusów ?
lukasheek88
Nowicjusz
 
Posty: 18

16 Wrz 2018, 10:04

Nie ma konkretnej odpowiedzi na Twoje pytania bo wpływają na to różne czynniki
-budowa silnika
-rodzaj instalacji
a najbardziej ważnym kryterium według mnie to SERWISOWANIE
Znam auta które miały gaz i po 15 lat i dalej miały się dobrze a sam miałem kiedyś BMW z jakąś śmieciową 6 letnią instalacją i cały czas miałem z nią problemy a gaziarz mi powiedział że to tykająca bomba :naughty:

Mitem jest napewno to że gaz zabije silnik w 5 lat, moim zdaniem nie ma takiej opcji tym bardziej teraz gdzie wszystko jest skomputeryzowane, zapotrzebowanie jest obliczane elektroniczne i tak też podawana jest dawka paliwa. Spokojnie możesz kuppwa auto i zakładać gaz, jeżeli sporo jezdzisz to instalka szybko się zwraca a potem tylko liczysz oszczędności.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Wrz 2018, 16:11

Jeżeli regularnie serwisujesz instalację gazową i robisz przeglądy co 10000 km to nawet przy najbardziej wymagających silnikach nie powinno być problemów. Oczywiście najlepsze silniki moim zdaniem pod LPG są z hydrauliczną kompensacją luzów zaworowych. Jeżeli instalacja gazowa jest ustawiona prawidłowo czyli spalanie jest większy od benzyny o około 15 do 20% to wtedy nie powinno być żadnych problemów związanych z jazdą na gazie. Dzisiejsze sterowniki są tak zaawansowane że potrafią w czasie rzeczywistym korygować dawkę paliwa korzystając z podłączenia też pod OBD . Najważniejszy w wielu przypadkach jest sam montaż instalacji który będzie wykonany poprawny i trzeba pamiętać też że oszczędności zaczynamy od 1 do tankowania gazu a nie podczas montażu instalacji.

Jeżdżąc sporo na gazie po kilku latach generujemy spore oszczędności i czasem nawet jeżeli by się coś stało z silnikiem to jego wymiana jest to ułamek kwoty którą w tym czasie zaoszczędzimy ale prawidłowe dbanie o instalację na pewno nie przysporzy nam tego typu problemów.

Napisz może jakiego samochodu szukasz Z jakim silnikiem To może coś podpowiemy w tej kwestii czy warto interesować się takim a może innym samochodem i ile kilometrów rocznie robisz.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Wrz 2018, 20:03

Kacper napisał(a):najlepsze silniki moim zdaniem pod LPG są z hydrauliczną kompensacją luzów zaworowych.
No niestety wśród młodych roczników jest ich coraz mniej. Te starsze też się zdarzały bez hydrauliki. Espace robiłem z przed 2000 roku. Szklanki niestety do doboru. Nie było płytek. Dałem radę bez ich wymiany :wink: a zginęły luzy na paru zaworach. A i trafił się też motor z hydropopychaczami gdzie samoregulacja osiągnęła dna :mrgreen:Swoją starszą fabianę mam z 2002 roku od nowości z lpg . Teraz jest 254 tys. km i jeżdzi . Młodsza też z salonu wyjechała na LPG ale przy 200 tys km wymagała wymiany tłoków. Klepały . Teraz ma 250 tyś km i żyje.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Wrz 2018, 21:19

Prosta zasada "jak się dba tak się ma". Ja na swoim starym VW Golfie 3 (rocznik 96, instalacja BRC SQ 24) dobijam 75 tys. na lpg. To niewiele w porównaniu z tym co napisał "bonifacy", ale licznik już dawno przekroczył 250 tys.km. A zakładam że i tak miał "trochę" odjęte. Jak to bywa po przekroczeniu granicy. Reasumując silnik ma 22 lata, działa bez zarzutu na LPG. I z pewnością jeszcze podziała.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

18 Wrz 2018, 08:30

Super, dzięki za informacje. Dokładnie tak jak piszecie. Trzeba dbać a naprawy po przejechaniu np 200 tys km trafiają się i przy silnikach bez lpg.

Pozdrawiam Was ! :)
lukasheek88
Nowicjusz
 
Posty: 18
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasażerowie, nogi w dół!
    W Polsce ponad 90% kierowców i pasażerów zapina pasy(1). Mogą one jednak nie spełnić swojej funkcji, jeśli nie zapniemy ich prawidłowo i nie zajmiemy odpowiedniej pozycji. Kierowca powinien ustawić zagłówek, ...

18 Wrz 2018, 08:32

Ja np w swoim Dieslu przy 250 tys km mam dwa uszkodzone wtryski i w ogóle brak kompresji w silniku :/
lukasheek88
Nowicjusz
 
Posty: 18

18 Wrz 2018, 18:26

Podsumowując "gaz niszczy silnik" mit. Oczywiście jak to się mówi dla chcącego nic trudnego jak ktoś będzie robił to bez wiedzy to oczywiście może źle instalacja wpłynąć na kondycje silnika. W każdym razie z LPG płynie więcej korzyści które najlepiej widać na stacji paliw, a nie jest promowane przez państwo bo jest w nim mniej podatków.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Wrz 2018, 17:58

Różne są przypadki, brat ma toyote yaris 1.3 kupiona była nowa z 2012 roku i zaraz potem zagazowana z racji tego, że to L'ka. Wsadzone jest BRC, gdzies przy przebiegu 20 tys km, obecnie auto ma nabite prawie 300 tys i co najlepsze wszystko przejechało na lpg. Jak się przypilnuje wszystkiego to można zrobić dobre przebiegi.
Bonzo12
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 08 06 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Wrz 2018, 19:34

Bonzo12 napisał(a):obecnie auto ma nabite prawie 300 tys

Taki przebieg na "jednej głowicy"?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Wrz 2018, 20:53

djkranc napisał(a):Taki przebieg na "jednej głowicy"?
Ano właśnie ? Miałem kiedyś na obsłudze poldasa Truck ,wtrysk bosch z przelotem na LPG (II-ga generacja ) 430 tyś km do momentu pchnięcia w inne ręce.. Przy ok. 370 tysiaków powstał problem braku mocy. Hydraulika zaworów sięgnęła dna . Popuściłem na dżwigienkach regulację ,moc wróciła jednak właściciel podjął decyzję o regeneracji głowicy . Szlifierz - gniazda wyklepane , utopione . Wymieniać ich nie chcę , nie zrobię, nie zaryzykuję. Zmieńcie głowicę na nową i tak było zrobione. Ile to jeszcze zrobiło powyżej tych 430 tyś to nie wiem :mrgreen: A mówili że poldas to g...o nie auto :naughty:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2018, 20:28

bonifacy napisał(a):A mówili że poldas to g...o nie auto

Nie można porównywać silników z przed kilkunastu lat do obecnych, dobrze wiemy że auta teraz projektują ekonomiści auta mają się psuć i zarabiać ma się na częściach zamiennych oraz serwisie. Dopytywałem o tą głowicę bo w toyotach słabej jakości jest i problemy występują jeżdżąc nawet na samej PB.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Wrz 2018, 11:14

@lukasheek88 twoje pytanie o samochody przeniosłem do odpowiedniego działu "Jaki samochód wybrać pod instalację gazową (LPG)?"
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

02 Paź 2018, 09:24

Mój Chrysler ma już 500 tysięcy, z czego od 2008 roku był na gazie i w tym okresie zrobił 350 tysięcy. Silnik nadal jest nie do zajechania, od wymiany do wymiany oleju zero dolewki.
Przez ten czas w silniku nie było robione nic, jedynie świece rzecz jasna i jedna sonda padła. Przy instalacji niestety padł sterownik w tamtym roku, wymieniony na nowy i nadal śmiga. A no i nowa butla w tym roku bo nie chciało mi się bawić w przedłużenie homologacji.

Jeżeli mądrze dobierzesz silnik do gazu i będziesz miał jakiegoś gazownika z głową to dasz radę mnie pobić ;)
kwiatek666
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Omega 2.0, T&C 3.3v6
Paliwo: Benzyna + LPG

08 Paź 2018, 20:45

Jeżdżę na LPG w moim aucie od roku nie jest to może porywający wynik bo to raptem 25tys km, jednak na każdych 100km oszczędzam około 30zł czyli zaoszczędziłem już 7500zł oczywiście minus koszt montażu 2500zł. Podsumowując gdyby przyszło mi nawet wyremontować głowice jest to koszt miedzy 1000-1500zł i moge zrobić kolejne 200tys km na LPG. Zdecydowanie wybieram takie rozwiązanie niż turbo sprężarki, wtryskiwacze czy dpf w dieslu.
PanTymon
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 1