Kia ceed - nieodbijająca do końca kierownica

09 Wrz 2010, 13:27

Mam pewien problem. A mianowicie : moja nowa Ceed podczas jazdy na wprost mam wrażenie ,że nie trzyma toru jazdy. Muszę często kontrować tor jady. Szczególnie gdy np. lekko skręcę potem niby odbija , ale tak jakby nie do końca , przez co muszę kierownicą kontrować w jedną i w drugą stronę . Jazda jest przez to niekomfortowa i męcząca .
Byłem już na dwóch przeglądach w rożnych ASO i powiedziano mi że wszystko jest w porządku ,zawieszenie , geometria itd...Ale wiadomo jak to bywa z ASO...
Może ktoś z was zetknął się już z tym problemem. Potrzebuję pomocy . W serwisie wpierają mi , że wszystko jest ok. A ja jądąc tym samochodem powyżej 60km/godz jestem skoncentrowany w 100% na tym aby nie wypaść z pasa.
pentik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Mysłakowice

09 Wrz 2010, 14:20

podjedź do normalnego mechanika, niech sprawdzi luzy normalnie brechą i nie tylko z przodu :wink: i zrobi porządną geometrię a nie na "komputrze", doraźnie spróbuj zamienić opony (przód/tył prawa/lewa)




komputerem to sobie wyprzedzenie zapłonu sprawdzać można a nie geometrię :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Wrz 2010, 15:54

Zrób prosty test - pojedz na jakąś równą drogę ( bez kolein i dziur ) i rozpędz się do około 80, 90 km/h i puść kierownicę. Jeżeli przez około 200 metrów nie będzie cię ściągało w żadną stronę, to geometria jest ok. Jeżeli od razu zacznie cię ściągać, to albo opony albo geometria.
Jeżeli cię nie będzie ściągało i kierownica delikatnie skecisz w któraś stronę i nie będzie sam odbijała, to problem może leżeć w samym układzie kierowniczym, który może się zacierać w którymś miejscu np. przekłądnia, drażki, przeguby.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Wrz 2010, 19:32

Dzięki za wskazówki.
Test zrobiłem. Na równej prostej drodze samochód jedzie prosto , nie znosi go na żadną stronę.
Natomiast gdy lekko skręcę , to kierownica nie powraca już do pozycji jazdy na wprost.

Czy można jakoś zdiagnozować , że układ kierowniczy się się zaciera lub nie pracuje w sposób prawidłowy?
Pentik
pentik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Mysłakowice

09 Wrz 2010, 20:21

pentik napisał(a):Czy można jakoś zdiagnozować , że układ kierowniczy się się zaciera lub nie pracuje w sposób prawidłowy?

Ile km przejechałeś tym autkiem...Jakie masz wspomaganie:hydrauliczne czy elektryczne... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6171
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

10 Wrz 2010, 12:26

Witam
Jest to nowy samochód. Przejechałem dopiero 3 tys km. Wspomaganie jest typu elektrycznego.

Na serwisie próbiją wmówić mi , że mam jakąś obsesję i to mni najbardziej irytuje. Jeżdzę w pracy 3 innymi modelami ceed i wszystko jest w najlepszym porządku.

Za wszelką pomoc z góry gorąco dziękuję
Pentik
pentik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Mysłakowice

10 Wrz 2010, 15:59

Wszystko więc wskazuje na to, że to wina układu kierowniczego. Natomiast geometria jest ok.
Pojedz do tego serwisu, zostaw im autko i powiedz, że mają to naprawić, bo nie jest normalne to, że po skręcie kierownicą nie odbija ona sama spowrotem.
Wspomaganiem bym się nie sugerował, ponieważ czy auto ma wspomaganie czy nie, to kierownica i tak powinna po skręcie sama odbić.
A co się dzieje jak stoisz w miejscu i poszarpiesz kierownicą w jedną i drugą stronę? ( tak jak się to robi na przeglądzie technicznym celem sprawdzenia luzów ) Odbija czy nie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Wrz 2010, 17:39

pentik napisał(a): Wspomaganie jest typu elektrycznego

Zwróć uwagę czy jak uruchamiasz silnik koło kierownicy samoczynnie nie skręca w lewo lub prawo... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6171
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

10 Sie 2019, 09:26

Witam. Czy udało Ci się usunąć problem??. Mam to samo z moim autem . Mam nową kie ceed , 3 razy ustawiana geometria a kierownica też nie wraca na swoją pozycję. Przy jeździe na wprost jest Oki,ale jak ruszę szybko kierownica w lewo to wraca,a jak w prawo to zostaje. Zauważyłem też że podczas ruszania lub jazdy trasa i jak jest jakieś pęknięcie poprzeczne jezdni lub jakąś nierówność to kierownica sama lekko w prawo die wychyla. Ja po drugim serwisie pojechałem do zwykłego mechanika który mi wyregulowal tylko kierownice na wprost bo była lekka w prawo. Może to jest teraz przyczyna że była regulowana tylkl kierownica . Może ktoś miał też taki problem. Czy regulowanie samej kierownicy może być teraz przyczyna że nie wraca do pozycji 0
TOMMON
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Sie 2019, 09:32

Generalnie jak ustawie kierownice prosto na prostej drodze to jedzie prosto ale jak tylkonzlapie jakąś nierówność lub pęknięcie to od razu lekko kierownica ustawia się w lewo. A jak jadę po drodze szutrowej lub kostce to też ucieka w lewo i samochod sciaga. Jakby kierownica miała punkt 0 ustawiony na 12:05 ale kierownica była prosto. Czy to może być przyczyną jej regulacja na maglownicy przez mechanika
TOMMON
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Sie 2019, 09:34

Tzn skręca w prawo i kierownica też ucieka w prawo a nie lewo. Po dolać ustawia się lekko w prawo 12:05
TOMMON
Nowicjusz
 
Posty: 3